AMD och Simpletech utvecklar DDR3 RDIMM

Permalänk
Melding Plague

AMD och Simpletech utvecklar DDR3 RDIMM

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

tänk er quad quad core med 4x8x32Gbyte moduler och en jäkla massa HT länkar för bandbredden ... snacka om att NUMA kommer tillrätta!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

tror inte man behöver 32 giga ram i en vanlig persondator

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
tror inte man behöver 32 giga ram i en vanlig persondator

Idag nej.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

tror inte heller dom närmaste 5 åren man kommer behöva så mycket ram minne.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Jag är inte så säker på att inte en del gamers kommer tycka att det är självklart för att klara Battlefield 5 utan lagg. Jag återkommer om fem år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
tror inte heller dom närmaste 5 åren man kommer behöva så mycket ram minne.

Nej du har nog rätt där Fast det skulle inte förvåna mig om entusiasterna satt med 12-16GB om ca 5år. Jag vill ju ha 4 nu

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denad
Jag är inte så säker på att inte en del gamers kommer tycka att det är självklart för att klara Battlefield 5 utan lagg. Jag återkommer om fem år!

Det här minnet kommer nog ändå inte användas för gamers heller. Eftersom det är registrerat minne och med den minnesmängden, så antar jag att det kommer sitta i servrar.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Vad blir egentligen det praktiska prestanda vinsten med sånt här minne?
Känns som att det är en aning overkill. Även fast det bara kommer som kanske 8gb i början så är det mer än som behövs. Då är det väll mer frågan om hur mycket prestanda vinst man får av 1600mhz. Någon som vet?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Vad blir egentligen det praktiska prestanda vinsten med sånt här minne?
Känns som att det är en aning overkill. Även fast det bara kommer som kanske 8gb i början så är det mer än som behövs. Då är det väll mer frågan om hur mycket prestanda vinst man får av 1600mhz. Någon som vet?

det beror påå var latenserna hamnar på. I början kommer det nog vara precis som när ddr2 kom.

Den stora vinsten kommer väl vara mer MB/kr och strömförbrukingen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nej du har nog rätt där Fast det skulle inte förvåna mig om entusiasterna satt med 12-16GB om ca 5år. Jag vill ju ha 4 nu

jag har dubblat mägden ram typ varaat år så sitter på 4Gb nu som jag skafade efter min föra Ws som hade 2Gb var ltie över 2 år så borde ha 16Gb om sådär 4 år