Permalänk
Medlem

True Combat: Elite

True Combat: Elite

True Combat: Elite är en nyproduktion, baserad på Quake 3 modden True Combat. TC:E som det förkortas använder sig utav RTCW: Enemy Territory, som förutom är helt gratis, även är snäppet bättre än Quake 3 motorn när det gäller möjligheter att göra maps och lite annat smått och gott.

Moddens skapare försöker uppnå någon sorts Realistisk "tactical shooter", till skillnad från många andra moddar som ser ut att vara realistiska, men är lite mer arkadliknande.

Målet med spelet är som så många andra spel/moddar två lag som ska ta död på varandra, eller att "planta" en bomb vid en låda eller liknande. Mycket nöje.

Nyligen så har det även släppts en ny patch och även ett litet kit för de som vill göra egna maps.
Något man bör tänka på är att det är under utveckling, det finns få banor och få gamemodes, men det är faktiskt väldigt underhållande ändå. Så mitt tips är att iaf testa nu, och håll ögonen öppna när nästa version dyker upp.

Kolla in:
Enemy Territory, spelet som i sig är helt fantastiskt och gratis. Bara att ladda hem.
www.enemy-territory.com

True Combats officiella hemsida. Både Q3 och ET versionen, TC:Elite för ET bör du ladda hem.
www.truecombat.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hur kan denna tråd vara helt utan svar?!

Detta spel är ju snyggt, gratis och grymt kul!

Dock rätt säker på att Q3 versionen är nerlaggd nu men ET versionen finns kvar och är bättre än någonsin!

En sak som verkligen är ett plus är att spelet finns till Windows, Linux och Macintosh!

Skulle dock rekomendera: http://games.activision.com/games/wolfenstein/ den länken för att tanka ET.

Nuvarande versionen av ET är 2.60b och 0.48 till TC:E men 0.49 kommer troligtvis inom en vecka.
Även fast spelet fortfarande är en beta så funkar det hur stabilt som helst och är snyggt utan att ha höga system krav.

Verkligen rekomenderat!

EDIT: Någon snäll moderator kanske skulle kunna flytta denna tråd dit den hör hemma?
Vilket borde vara i Multiplayer delen.

EDIT2: Deras sida finns tydligen i en uppsjö av olika adresser och utseenden men alla verkar ändå vara lika.
Här kommer dom jag hittat:
(Grupp 1)
http://www.truecombat.us
http://www.truecombatelite.com
http://www.truecombatelite.us
(Grupp 2)
http://www.truecombatelite.net
http://www.truecombat.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oj oj... verkar helt okej spelet... hur är det servers? svenska?
skal verkligen kolla närmare på detta.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Finns gott om servers dock inte så många svenska tror jag men många har låg ping

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste man installera enemy territory innan? Eller är det helt fristående?

Permalänk
Medlem

Man måste ha Enemy Territory innan men vad spelar det för roll?
Båda är gratis och vem vet, du kanske gillar Enemy Territory bättre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Man måste ha Enemy Territory innan men vad spelar det för roll?
Båda är gratis och vem vet, du kanske gillar Enemy Territory bättre?

Tänkte mest om jag var tvungen att dra hem och installera det, onödigt att göra det om det inte behövdes. Lirade et ganska mycket förut så de känner jag redan till, och de är ett grymt lir

Jag testade Tc-elite tidigare idag men jag vet inte. Gillade det inte så värst mycket.

Permalänk
Medlem

Okej, vänta en vecka eller så.
Tror att 0.49 har släppts då, ska tydligen vara ganska stor skillnad på det mesta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tankade det igår och spelade några timmar.. Kul att det finns typ 30 fuskare på varje server :s

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

Har också laggt märke till det... PunkBuster funkar inte särskillt bra :/

Men då är detta kommando bra: /callvote kick (namn)

Version 0.49 har ett release date! 29 september! Alltså 6 dagar!
Kolla sidan: www.truecombatelite.net

Kolla även teasern på spelet där

EDIT: Vad jag vet så inkluderar 0.49 detta:
Botar (bottar?)
Ny spel typ, Capture The Flag
Updaterad grafik
Och säkert lite mer smaskens

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer det att bli en patch eller måste man installera om hela spelet? Låter skoj med uppdaterad grafik iaf

Permalänk
Medlem

Inte helt säker men jag tror att du måste installera om på nytt för att det är så mycket som skiljer.

Ikväll klockan 20.00 kommer det!
Hemsidorna är nere pga överbelastning... (dom europeiska iaf)

Countdown timer: http://www.jimmuth.com/index.php?page=tce-time
IRC Channel: #TC:Elite

Spelet finns att tanka här: http://thepiratebay.org/tor/3531300
Det behövs en bittorrent klient för det, själv rekomenderar jag: www.utorrent.com

Moderatorer och admins bli inte sura nu, en tracker är inte olaglig (tror jag) och spelet är gratis det här är bara deras sätt att sprida det!
Kolla hemsidorna eller IRC om ni inte tror mig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska det se ut som att man kör med widescreen eller? Jag har en fet svart kant uppe och nere på bilden iaf. Grymt irriterande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Ska det se ut som att man kör med widescreen eller? Jag har en fet svart kant uppe och nere på bilden iaf. Grymt irriterande

Samma här... om du går in på options och kollar upplösningen så ser du att det står letterbox eller liknande, men det går inte att ändra till något vettigt.

Hur är det med servrar? Jag hittar inga alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sydonia
Samma här... om du går in på options och kollar upplösningen så ser du att det står letterbox eller liknande, men det går inte att ändra till något vettigt.

Hur är det med servrar? Jag hittar inga alls.

Det verkar inte att gå att få bort det, antar att det är gjort så. Men varför?

Testa använda Allseeing eye för att leta servrar, det funkade för mig.

Edit: Förövrigt tyckte jag spelet var ganska kul nu, har bara lite småsaker att klaga på. För det första så ser blodet på dom skadade gubbarna extremt fult och överdrivet ut, går det att sänka på nåt sätt? Sen ändrar mina inställningar efter varje gång jag har stängt av spelet. Upplösningen blir 800x600 och lite andra graphic options går till default.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sydonia
Samma här... om du går in på options och kollar upplösningen så ser du att det står letterbox eller liknande, men det går inte att ändra till något vettigt.

Hur är det med servrar? Jag hittar inga alls.

Letterbox är det bara att vänja sig vid, nu efter ett tags spelade tycker jag det är bra faktsikt
Servrar finns det gott om, om du inte hittar några så rekomenderar jag att kolla om du har version 2.60 eller 2.60b dom 2 är rekomenderade. Annars kanske det har nått med din brandvägg att göra? (Om du har någon vill säga)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Det verkar inte att gå att få bort det, antar att det är gjort så. Men varför?

Testa använda Allseeing eye för att leta servrar, det funkade för mig.

Edit: Förövrigt tyckte jag spelet var ganska kul nu, har bara lite småsaker att klaga på. För det första så ser blodet på dom skadade gubbarna extremt fult och överdrivet ut, går det att sänka på nåt sätt? Sen ändrar mina inställningar efter varje gång jag har stängt av spelet. Upplösningen blir 800x600 och lite andra graphic options går till default.

Dom använder letterbox för att att det ska få en lite verkligare känsla tror jag... Har för mig att jag läste något sådant.

Att inställningarna ställer tillbaks sig kanske beror på att dom är skrivskyddade. Kolla upp det vetja!
Om jag förstod dig rätt över blodet så ska det gå att ändra kolla runt lite i options menyn så hittar du det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som americas army

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det håller jag nog inte med om riktigt, i för sig så har jag inte spelat det sen 2.4 eller 2.5.

Förresten vad sägs om en Swec klan?
Någon intresserad?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Mitt första inlägg här...
Jag har spelat detta spel ganska länge (typ 2 år) och varit aktiv i en klan (team-gonzo) men tröttnade på att det var så mkt tyska i ts... en swe-klan vore dock ganska intressant att starta upp. Jag är hyfsat bra i tce och ser inte någon annan online fps som likvärdig detta spel...

pm:a mig om eventuella planer på en svensk tce-klan.

ps. mitt nick i tce är init men det var taget här på forumet, jag har ganska många kontakter i tce-världen som underlättar för en ny klan att få vänner.

Visa signatur

mvh init

Permalänk

Jag antar att man måste vara bra och grejer, samt spela mer än någon gång i veckan, annars vore det kul.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Inaktiv

Jag är lätt med på en klan!
Har dock inte testat senaste veriosionen, hade svårt att hitta servrar på den innan så jag gav upp...

Permalänk
Medlem

Jag kan nog vara med å jag har polare som sitter å nöter detta som lätt är med

Killbom, Vilken version av et hade du då? 2.60 eller 2.60b är ett måste för att hitta många servrar.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

har någon gammal verision.. finns det någon patch som uppdaerar från alla verisioner eller måste man ta ner dem 1 efter 1 ?

Permalänk
Medlem

Den ska uppdatera alla till 2.60 vad jag vet.

Den här borde funka: http://www.softbasket.com/download/g_6160.shtml

Om vi bildar en klan, vad ska den då heta?

Visa signatur
Permalänk

Bara jag som tycker nya widescreen-perspektivet suger bigtime?

Permalänk
Medlem

Döp clanet till "Oink" som i ljudet som grisar gör!

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Bara jag som tycker nya widescreen-perspektivet suger bigtime?

Jag har inga probs alls med det, har t.o.m lärt mig att gilla det.
Hur som helst så tror jag dom ska göra så man inte måste ha det i version 0.49b men ja har inte orkat prova än

Däremot har dom fixat scoreboarden så nu ser man kills å deaths och så har dom laggt in free aim kommer inte ihåg vad skillnaden var men ja har för mig det var bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

spelar d just nu, skitrealistiskt, tycker d e bra att de gjort att rök kommer ut istället för en stor eldboll ur pikkan när man skjuter, d e verkligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Joda spelet är as skönt
Funderar fortfarande på de där med en klan det vore toppen
Sitter själv inne i TC:Elite kanalen på irc nu, servern är quakenet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har också spelat det av och till, men inte så mycket på sista tiden. 0.49 var en stor upplyftning tycker jag, mer realistisk.

Har annars kört ända från när TC var ett mod till Q3. När TC fanns i gamla hederliga 0.45b12 fann jag det (och två kompisar iofs) och fastnade direkt. Sen körde jag acrid-'s version av TC som ju blev 1.0 och framåt och nu ET modden TC Elite.

Om nån har hört talas om mig så har mitt nick varit Terminator hela tiden.

edit: imorgon måste jag testa nya 0.49b (fixade versionen) förresten. free aim låter intressant.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W