Mushkin minnespaket på 4 gigabyte

Permalänk
Melding Plague

Mushkin minnespaket på 4 gigabyte

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

verkar väl smaskigt?

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

^^ undra vad det kommmer kosta.:D

Permalänk
Medlem

Pris vore intressant.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Dom ska ha en stor eloge för att de lyckats fota en så suddig bild

Permalänk
Medlem

4gb? :S trodde 2gb var tillräckligt och lite till för dagens spel?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

vad är det för latencys på en sådan stor modul då?

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Tja.. man kan ju aldrig ha för mycket minne.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Ni kanske borde klargöra någonstans att det är DDR2 som det handlar om. Det nämns ju inte någonstans alls att det är just det.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Najs att köra 1t på 4gig.

Vet att en 4gigs sticka kan kosta runt 40000. Minst 6000 spänn kan jag tänka mig att de går på. Ren gissning.

Permalänk

finns det fler 2 gig moduler?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321146 en 4 gigs modul

" ECC, FULLY BUFFERED"

Mestadels till för servrar därför det extra höga priset.

Men jag antar att 4gb kittet från mushkin ochså kommer att kosta en rejäl slant

Visa signatur

Sys1 X2 4400+@237*11 - xFx 7800Gtx 490/1300 - Ocz 1024*2 ddr500 - Dfi nF4 Sli-Dr - ocz 520w powersteam 1.7TB Hdd. Plus en massa annat tjafs

Permalänk
Medlem

intressant att se hur många som kommer inhandla detta bara för att inse att 32bits versionerna av windows inte klarar av att hantera så mycket minnesmängd

Visa signatur

Opteron 165 CCBWE 0550XPMW | MSI Neo2 platinum 54G | 2x512mb Geil One S 1,5-2-2-5 @ 400mhz | Gainward GF 6800 GT | WD 100gb + Maxtor 200gb + Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321146 en 4 gigs modul

10 års garanti FTW!

Permalänk
Medlem

på nått vis får detta minne mig att tänka på Märklin. namn, logga, och minnet i sig ser ut som en vagn..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Lär ju vara rätt smaskigt pris på en sånt paket med tanke på att en "vanlig" ddr2-sticka på 2gig kostar runt 7500kr.

Visa signatur

Dator/HTPC: X2 4200+ - 2048MB Corsair VS - ASUS A8N32-SLi Deluxe - ATi Radeon HD2400XT - Audigy 2 Platinum Ex - Tagan 380W - 1,2TB HD - Lian Li PC-777 Limited Edition "snäckan"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
på nått vis får detta minne mig att tänka på Märklin. namn, logga, och minnet i sig ser ut som en vagn..

lol

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
på nått vis får detta minne mig att tänka på Märklin. namn, logga, och minnet i sig ser ut som en vagn..

HAHA ja faktiskt. Synd att jag inte är hemma för då had ejag kunnat ta en bild på min brors Märklin bana och sen jämföra

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
4gb? :S trodde 2gb var tillräckligt och lite till för dagens spel?

Var nämndes spel?
Tro det eller ej men man kan göra mycket annat på en dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vizay
intressant att se hur många som kommer inhandla detta bara för att inse att 32bits versionerna av windows inte klarar av att hantera så mycket minnesmängd

Xp klara inte 4gb?? det visste inte jag.. måste kolla..

verkar faktiskt lite sant:

RAM minnet är först allokerat till saker som grafik kort etc. etc. så att totalt sätt kan så mycket som 1-2 gb alltså tas up av andra saker INNAN det blir RAM så att säga.

MEn Vista eller 64 bitars OS klarar av att hantera detta bättre..

om någon vet mer, fyll gärna på, men det är en himla intressant poäng och inte viktigt att fundera på i vilket fall som helst.

Permalänk

XP home klarar max 2GB. Resten är reservat.
Till XP pro finns det ett tweak från microsoft som gör att du kan använda 3Gb.

Så för det stora flertalet hemanvändare är 2Gb max, jag tror det kommer bli ett problem när nästa generation spel kommer, tänk "Vista" och DirectX 10.
Det finns redan i dag spel som mår bra av mer än 1Gb RAM.

Visa signatur

Nja.

Permalänk
Medlem

De får fan ta å sänka sina priser först! jävla kartellverksamheter .. löjligt att priserna kan stiga med över 60% på ett halvår ... :/

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
De får fan ta å sänka sina priser först! jävla kartellverksamheter .. löjligt att priserna kan stiga med över 60% på ett halvår ... :/

Jo. Jag har för mig att infeneon och kanske var det samsung som åkte på böter på en massa miljoner.

Permalänk
Medlem

"I och med att kraven från spel på minnesmängden ökar väljer allt fler att investera i mer minne. "

Det finns inget spel som snurrar på bättre med 4gb jämfört med tex 2gb, än.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::