Ett diskläsfel uppstod tryck ctrl+alt+del

Permalänk
Medlem

Ett diskläsfel uppstod tryck ctrl+alt+del

Jag köpte ett nytt moderkort här om dan, ett Asus A8N32-SLI Deluxe, kopplade in det startade Windows XP la in alla drivisar etc. Det funkade ok, men jag tänkte att jag skulle installera om windows för att få en ren installation utan några spår från mitt gamla mobo...

Lättare sagt än gjort, allt går bra med installationen, jag bootar från skivan väljer installationställe, den börjar lägga över alla installationsfiler till hårddisken sen startar den om sig och bootar från hårddisken, då kommer felmeddelandet
"Ett diskläsfel uppstod tryck ctrl+alt+del".

Jag har provat att formatera flera gånger om, provat att välja en annan hårddisk, men problemet kvarstår!

HJÄLP!!!

Visa signatur

GA-EP45-DS3P, E8500 @ 4,03GHz, 4096mb A-Data Gaming series, Gigabyte GTX 260, Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty, Vista Ultimate x86, Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming.

Permalänk
Medlem

Testat att koppla ur alla diskar utom den du ska installera på?

Permalänk
Medlem

Japp, har även provat att byta plats på SATA kontakten... Samma fel hela tiden..

Visa signatur

GA-EP45-DS3P, E8500 @ 4,03GHz, 4096mb A-Data Gaming series, Gigabyte GTX 260, Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty, Vista Ultimate x86, Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming.

Permalänk

Kan vara minnet som strula, testa att köra med endast ett minne i ifall du har flera, eller så kan du köra memtest.

Permalänk

Också kan du ju prova testa din hds tillverkares Diagnos program och se om du hittar nått fel.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, jag fick igång den i en polares dator och kunde flytta över allt jag behövde sen körde jag ett raderings program på den (erasedisc) så att den blev totalt raderad, la in nytt filsystem och voilá nu funkar det!

Visa signatur

GA-EP45-DS3P, E8500 @ 4,03GHz, 4096mb A-Data Gaming series, Gigabyte GTX 260, Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty, Vista Ultimate x86, Zalman Z-MACHINE GT1000 Gaming.