Intel Core 2 Duo X6800 mot Xeon 5160

Permalänk
Melding Plague

Intel Core 2 Duo X6800 mot Xeon 5160

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt jämnt på vissa punkter, men C2D drog ifrån rejält på flesta program. C2D is the way to go

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

hmm dags o skrota mitt dual xeon moderkort då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
hmm dags o skrota mitt dual xeon moderkort då

Du kan ge det till mig

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Är den där Xeon baserad på NetBurst?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Är den där Xeon baserad på NetBurst?

Ja, den sista processorn i Xeon-serien som är baserad på NetBurst-arkitekturen. Dock handlar det om en rätt modifierad jämfört med t.ex. Prescott.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Ja, den sista processorn i Xeon-serien som är baserad på NetBurst-arkitekturen. Dock handlar det om en rätt modifierad jämfört med t.ex. Prescott.

"The Xeon 5160 is based on the same core architecture as the Core 2 Extreme, but boasts faster front side bus and clock speeds."

... Är Core 2 Extreme också baserad på NetBurst?

Permalänk
Medlem

Xeon 5110-5160 är inte baserade på Netburst, utan Core...

Permalänk
Medlem

Absolut inte netburst?!

Intel är inte som AMD med likadana processorer för servers och vanliga datorer. Om det är intel, uteslut serverprocessorer direkt! Till desktopdatorer då självklart.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aieranah
Absolut inte netburst?!

Intel är inte som AMD med likadana processorer för servers och vanliga datorer. Om det är intel, uteslut serverprocessorer direkt! Till desktopdatorer då självklart.

va menar du?

wodcreset är ju baserad på core.

dom har samma cpuer till servrar men olika buss på dom bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aieranah
Absolut inte netburst?!

Intel är inte som AMD med likadana processorer för servers och vanliga datorer. Om det är intel, uteslut serverprocessorer direkt! Till desktopdatorer då självklart.

Följande processorer är baserade på Core.

Core Duo "Yonaha". Där finner du följande modeller: T2700/T2600/T2500/T2400/ T2300/T2300E.

Core Solo. T1400 samt T1300.

Finns dessutom 5 olika lågenergi varianter till Duo och Solo....

Sossaman. Det är en severversion av Yonaha, den är helt identisk, det enda som skiljer är stödet för dubbla processorer (4 kärnor), samt 36-bitars minnes adressering.

Xeon 5100-serien. Där ingår 5110/5120/5130/5140/5150/5160. Det två första modellerna har 1066MHz FSB medans de tre tyngre modellerna har 1333MHz.

Core 2 Duo. Här finns givetviss de mest kända modellerna baserade på Core: E6300/E6400/E6600/E6700 och X6800. Core 2 Quadro är på g, samt en X6900 model också ifall jag minns rätt.

Core 2 Duo Mobile: T5500/T5600/T7200/T7400 och T7600.

De två sista modellerna baserade på Netburst är 5000-serien "Dempsey" och 7100-serien "Tulsa"....