Forumet - vilken programvara?

Permalänk
Medlem

Forumet - vilken programvara?

Har Sweclockers använt en färdig programvara till forumet som sedan modifierats eller är det helt byggt av er själva?

Anledningen till att jag frågar är att jag själv driver en hemsida och gärna vill ha ett liknande forum, självklart ingen kopia, men det är många lösningar här som jag gillar.

Om det bygger på någon annan programvara i grunden skulle jag gärna vilja veta vilken. Skulle gissa på vBulletin, men man vet ju aldrig.

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, forumet använder en gammal version av Vbulletin, men jag tror inte att du skulle vilja använda den. Du anar inte hur mycket vår programmerare förbannar forumets kod.

Permalänk
Medlem

Misstänkte nästan det. Dock har jag ett problem, som dock är ganska stort, och det är att jag kör phpBB just nu, och gärna vill integrera mitt forum på hemsidan på ett snyggt sätt. Jag förstår mig på kod, men phpBB är rena spagettin.

Funderar på att skaffa vBulletin.
Kan man få tag i äldre versioner gratis eller måste man köpa en licens?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xCr
Misstänkte nästan det. Dock har jag ett problem, som dock är ganska stort, och det är att jag kör phpBB just nu, och gärna vill integrera mitt forum på hemsidan på ett snyggt sätt. Jag förstår mig på kod, men phpBB är rena spagettin.

Funderar på att skaffa vBulletin.
Kan man få tag i äldre versioner gratis eller måste man köpa en licens?

Nej, som jag förstår det måste man köpa en licens. Jag tror dock inte att koden är mycket bättre i Vbulletin och jag tror inte heller att det direkt är lättare att integrera det. Dock är jag inte säker. Du kan ju skapa en tråd i programmeringsforumet. Där finns folk som vet vilka forum som är lättast att integrera i sin webbplats.

Permalänk
Medlem

Okay.

Ska jag göra, tack för tipset!