AMD lägger ner FB-DIMM

Permalänk
Melding Plague

AMD lägger ner FB-DIMM

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra att våga på något nytt, antar jag

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Låter ju lite konstigt - men de har väl skäl kan tro...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Discokungen

Lägger ner och lägger ner, de skulle väl bara skjuta upp det lite? =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Förhoppningen är att de helt hoppar över FB-DIMM, då det är förbaskat dyrt, och ger dålig bandbredd för pengarna. Det går utmärkt att skapa stabila system med andra minnestyper.

Visst, blir FB-DIMM den ända gällande standarden, så sjunker priserna, men om an börjar med en teknologi som är billigare från början, blir slutpriset lägre.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.