Final Fantasy 7 (nya) ?

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7 (nya) ?

Halloj! Har inte alls hängt med på forum och artiklar på senare tid.. måste därför fråga, hur blir det med Final Fantasy VII egentligen?

Det var väl nån som skrev förut att det skulle komma en nyare version av spelet anpassat till ps3 eller tvåan kanske..

Nån som vet om det fortfarande är under utveckling eller om dom lagt ner helt? Kanske t.om klart? =/

Permalänk

Re: Final Fantasy 7 (nya) ?

det finns inget utalanden på en remake till ff7 men däremot så finns det en spinnoff som har släppts till ps2 som heter dirge of cerberus där man är vincent.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Final Fantasy 7 (nya) ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Halloj! Har inte alls hängt med på forum och artiklar på senare tid.. måste därför fråga, hur blir det med Final Fantasy VII egentligen?

Det var väl nån som skrev förut att det skulle komma en nyare version av spelet anpassat till ps3 eller tvåan kanske..

Nån som vet om det fortfarande är under utveckling eller om dom lagt ner helt? Kanske t.om klart? =/

Det som dem visade för några år sen vara bara en tekniskt demonstration, tyvärr...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Re: Re: Final Fantasy 7 (nya) ?

Ledsen grabbar.. =( det är varken dirge of cerberus eller det till PSP.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
Det som dem visade för några år sen vara bara en tekniskt demonstration, tyvärr...

Måste säga att isåfall så är det ruskigt synd. Såg verkligen fram emot att lira ett "snyggare" FF7 på ps2, ps3 =/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
http://www.youtube.com/watch?v=8li7zknxmH8

precis den jag menade...

så det kommer inte bli någon remake till ps3 med andra ord?
detta är såklart bekräftat.. right? =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
precis den jag menade...

så det kommer inte bli någon remake till ps3 med andra ord?
detta är såklart bekräftat.. right? =(

Ja, det är bekräftat. Ingen remake på FF7 ännu.

Men vem vet, en dag kanske någon gör en remake på det. Men ingenting är enligt SE planerat just nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen någon/några som gör en FF7 mod till HL2

http://mods.moddb.com/7437/ff7-source/

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

som jag förstått ska dom göra ff7 remake till ps3 men det är förns alla andra ff som var tänkt att komma är klara?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Drar upp en gammal tråd som jag skapade för ett bra tag sen.

Någon som hört nåt nytt gällande det som "Devil May Cry" talar om?

Permalänk

Det finns bara rykten om att det kommer en ff7 remake. Inget som har bekräftats, det har däremot dementerats runt 2-3 gånger. Så jag skulle inte ha för höga förhoppningar att det kommer.

Permalänk
Medlem

Någongång kommer det nog en FF7 remake men det kan dröja länge. Idag gör dom remakes av andra FF spel och när det finns så många fans världen över som vill ha en FF7 remake lär det hända, men när det är frågan, tippar på om 4-5 år...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."