Permalänk
Medlem

Om man högerklickar på sin hdd i winXp så ser man tydligt hur många "byte" man har totalt. I mitt fall 159,989,886,976 Byte eller 149 GB.
(Köpte 160gb hdd)

Så att man skulle få "mindre" än man betalt för e ju tolkningsfråga beroende på hur man räknar.

En liknelse vore att jämföra det med valuta. 9,39 SEK = 1 EUR enligt forex. Olika värden har olika betydelse beroende på vilket sammanhang man utgår ifrån.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att byta mitt css-nick, kan ju inte heta GiB...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Den här tråden är faktiskt riktig rolig.

Sällan har jag skådat en större samling viktigpettrar som gör sig besväret att förklara de mest uppenbara saker, som om dom talade till barn.http://www.smiliemania.de/smilie132/00000290.gif

Vad som är uppenbart för dig behöver inte vara uppenbart för någon annan. Nu har du en tråd att peka till när någon i framtiden tar upp frågan. För detta är inte första gången det nämts. Kul att det blev "dagens forumtråd" som nyhet. För så speciellt är det väl kanske inte.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Vad som är uppenbart för dig behöver inte vara uppenbart för någon annan. Nu har du en tråd att peka till när någon i framtiden tar upp frågan. För detta är inte första gången det nämts. Kul att det blev "dagens forumtråd" som nyhet. För så speciellt är det väl kanske inte.

Iofs sant, men det var tydligen såpass uppenbart för dig och ett par till att skriva MYCKET grundliga förklaringar på detta ämne.

Men nu har ju DU en tråd att peka till där du får lära oss andra stackare som är mindre vetande...eller nått *S*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Iofs sant, men det var tydligen såpass uppenbart för dig och ett par till att skriva MYCKET grundliga förklaringar på detta ämne.

Men nu har ju DU en tråd att peka till där du får lära oss andra stackare som är mindre vetande...eller nått *S*

Ja jag tänker inte skriva om det

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Stackars MBY i tråden.. han får förklara allt om igen hela tiden

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Gäsp.

Har du inget annat att komma med så kan du lika gärna skita i att posta.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Har du inget annat att komma med så kan du lika gärna skita i att posta.

Du får mer än gärna använda rapport-funktionen i forumet för att anmäla inlägg du tycker är oppasande. Det uppskattar vi mycket mer än en onödig kommentar på ett fem dagar gammalt (onödigt) inlägg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Har du inget annat att komma med så kan du lika gärna skita i att posta.

Jag hade like gärna kunnat ranta ett halvt A4 om hur dena fråga ältats om och om och om och om och om igen. Istället valde jag att sammanfatta det i ett ord. Nästa gång lovar jag att skriva en lång rant istället, så du blir glad.