Permalänk

mina självläkande ballistix 512:or

Va fan!?Nått är skummt med mitt par av 512 megs Ballistix.

Efter att ha klockat lite och fått ett par bluescreens så visar dom ca 342 fel på memtest. aj aj. Kör memtest med enskilda stickor och kommer fram till att en sticka är boven. Byter den och det går som smort igen. Har tidigare lämnat in bägge på rma men fått igen dom då de var felfria.

Efter ett par dagar på skrivbordet försvinner felen i memtest. De minskar successivt med tiden utan ikoppling. Jag visste inte att ram minnen kunde läkas med tiden?

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Inget ovanligt faktiskt. Har märkt på mina att de "bränns in" om man kör de på ca 2.9-3.0 votl. Alltså att felen försvinner när man kört ett tag. Underbara stickor!

Permalänk

Mina bränns snarare ut med tiden.
Kan vara för att mitt sugiga moderkort inte har bra voltinställningar.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg