Priser och lanseringsdatum för Windows Vista avslöjade

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrchisholm
Skrämmande att se folk tycka det är så förskräckligt dyrt att köpa vista.

Låt säga att jag lägger in det på en dator jag har körandes 24/7 och kör vista i 5 år då skulle det kosta mig 1,67kr / dag om jag köpte Ultimate versionen.

Kom inte sen och säg att det skulle vara dyrt för något man använder dagligen!

Men vissa ska då alltid ha allt gratis ....

Håller med fullständigt. Tycker det är tragiskt att så många bojkottar Vista utan att ens ha provat om det är så illa som de påstår. De flesta argument jag sett i den här tråden är baserade på rykten och inte fullt så genomtänkta slutsatser.

Permalänk
Medlem

Det värsta är väl att ha mage att klaga på ett operativsystem man inte betalt en krona för...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Det värsta är väl att ha mage att klaga på ett operativsystem man inte betalt en krona för...

amen!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrchisholm
amen!

Word!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
äh jag kör windows helt lagligt trial från deras egen hemsida på 6 mån. KAn man ladda ner uppdateringar o allt sånt också. Skälet till att många tycker att windows funkar dåligt är för att de har just olagliga versioner som inte är uppdaterade. Då funkar det inte så jättebra direkt. Väldigt mycket skit som kommer in i datorn då bland annat.

Men jag hoppas bara på att de kommer ut med en trial till VIsta också så att jag slipper betala i forstättningen också. Man bör ju ändå formatera datorn lite då och då så det kan det ju va lagom med 6 månader emellan:)

kan jag få direk länk på vart man kan ladda ner det.

inte det bara 64bitars versionen som har 90 dagars trail?

Permalänk
Medlem

Hur kan man tycka att 3000 spänn för ett sprillans nytt OS är dyrt ?
Här går folk och byter grafikkort, cpu, mm stup i kvarten. Dessa delar kostar mer än OS. Vista kommer säkert finnas 3-4 år innan det blir utbytt.
Och snacka om andra OS än windows är bara löjligt, iallafall för oss "amatörer". Linux och allt vad det heter, vad kan man göra med det ?
Spela de senaste spelen som tex Oblivion ? Nä skulle inte tro det !
Jag kommer iallafall köpa Vista när det kommer.

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
kan jag få direk länk på vart man kan ladda ner det.

inte det bara 64bitars versionen som har 90 dagars trail?

njä jag kör 64bitars versionens trial den va på 180 dagar dp iallafall och då var det andra gången jag skaffade det:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b