Intel Clovertown i fjärde kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Intel Clovertown i fjärde kvartalet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt. Ska bli kul att se hur de strömsnåla varianterna presterar. De är ju de enda med en "hanterbar" värmeutveckling.

[EDIT] Först!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Intel strikes again

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Altså det är ju endast x varianterna som har lite väl hög tdp, E varianterna ligger ju på 80W.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

najs... vore gött om de kunde sänka 5-10w på de vanliga med

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Och vad har nu AMD och komma med då?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Trevligt. Ska bli kul att se hur de strömsnåla varianterna presterar. De är ju de enda med en "hanterbar" värmeutveckling.

[EDIT] Först!

Väx upp.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
Väx upp.

Jasså? Till vadå? En sån som du eller?

Du vet ju inte ens vad jag syftade på eller hur? Jag är intresserad av att bygga tysta fläktlösa datorer med bra prestanda, då är det bara de med 50W tdp som är intressanta för mig. Detta också anledningen till mina "" runt ordet hanterbar. Självklart är det hanterbart med en processor som har tdp på 100, 150 eller 200w också, det kräver bara en lite större kylare och fläktar.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Jasså? Till vadå? En sån som du eller?

Du vet ju inte ens vad jag syftade på eller hur? Jag är intresserad av att bygga tysta fläktlösa datorer med bra prestanda, då är det bara de med 50W tdp som är intressanta för mig. Detta också anledningen till mina "" runt ordet hanterbar. Självklart är det hanterbart med en processor som har tdp på 100, 150 eller 200w också, det kräver bara en lite större kylare och fläktar.

Bry dig inte... Det luktar fanboy lång väg om inlägget. För sådana gör fakta ont ibland. Vi vet alla andra att C2Q är alldeles för varm. Jag trodde vi var förbi Netburst-tdp men jag antar det blir så här med Tdp dubbling varje gång Intel slänger gör en dubbling av kärnor utan att ha ritat om grunden.

Bättre att vänta på Amd som kommer hålla sig till likvärdig Tdp på sina Quad som dual precis som de gjorde från singel-dual.

Men tummen upp för Intel som tar efter Amd med EE varianter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Jasså? Till vadå? En sån som du eller?

Du vet ju inte ens vad jag syftade på eller hur? Jag är intresserad av att bygga tysta fläktlösa datorer med bra prestanda, då är det bara de med 50W tdp som är intressanta för mig. Detta också anledningen till mina "" runt ordet hanterbar. Självklart är det hanterbart med en processor som har tdp på 100, 150 eller 200w också, det kräver bara en lite större kylare och fläktar.

C2D Mobile eller kanske en Yonaha?

Permalänk

Jo, självklart finns det andra intressanta processorer. Vi får ju se hur de ligger mot varandra i pris i slutändan, antagligen kommer det bli en avgörande faktor.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med mitt inlägg och fanboy, jag är för alla processorer och tvärt om så har det på senaste tiden varit AMD för min del men man kan ju inte vara så dum så man blundar för intels nya minst sagt intressanta alternativ.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |