Koolance ERM-3K4U5 - vattenkylning för rack

Permalänk
Melding Plague

Koolance ERM-3K4U5 - vattenkylning för rack

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Maffig sak!

Undrar vid vilka temperaturer den klarar att kyla 3000W. Sen känns det lite onödigt med en massa lysdioder och kraffs till nånting som, vad jag förstod det, inte direkt är ämnat åt hemmanvändaren(?)

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Sen känns det lite onödigt med en massa lysdioder och kraffs till nånting som, vad jag förstod det, inte direkt är ämnat åt hemmanvändaren(?)

Varför ska det inte kunna göras snyggt med en sådan enkel sak som lite lysdioeder även för företagen?
Det är ändå människor som jobbar på företagen med, varför skulle viljan att något ser snyggt ut upphöra bara för man är på jobbet?

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Maffig sak!

Undrar vid vilka temperaturer den klarar att kyla 3000W. Sen känns det lite onödigt med en massa lysdioder och kraffs till nånting som, vad jag förstod det, inte direkt är ämnat åt hemmanvändaren(?)

Även om den hade varit för hemmet så är de ganska så jobbigt med en julgransserver.

Ganska coolt med vattenkylning på ett rackchassi i och för sig.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

maffigt rack, dock för dyrt för hemmaanvändare

Permalänk

Vet nån pristet?
För jag misstänker att det är biligare och köpa en 4Uare och sätta in 2st 3*12 radiatorer + pump eller pumpar som motsvarar 36L/min kanske en Iwaki pump skulle vara det bästa.

Permalänk
Medlem

den vill jag ha till min bärbara

Permalänk
Medlem

Det stod ju ett pris på deras hemsida 1799.99 usd
Det är ju som hittat , får nog se till att köpa 2 , hihi.

Visa signatur

Asus A8N32 sli - Deluxe , Amd 64 x2 4800+ @ 2700Mhz , Zalman 9500 led ,
gf msi 7800gtx 256Mb , Zalman vf700 cu , Kingston Value DDR 3200 2 x 1GB 2,5 3 3 7 , Creative X-FI Xtreme music
WD Raptor 74gb , 2 x maxtor 300 gb , Tagan 530w easyconnect , LianLi PC-V1200 plus , Logitech G5 , Logitech G15

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cruzan
Det stod ju ett pris på deras hemsida 1799.99 usd
Det är ju som hittat , får nog se till att köpa 2 , hihi.

1800*7,5=13500kr!!!
vem fanken betalar det?
för dom pengarna så kan bygga en egen som är 100ggr bätre och tystare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
1800*7,5=13500kr!!!
vem fanken betalar det?
för dom pengarna så kan bygga en egen som är 100ggr bätre och tystare.

Denna är ju riktad mot företag. Skulle du ta material + arbetstid så skulle det inte bli billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Denna är ju riktad mot företag. Skulle du ta material + arbetstid så skulle det inte bli billigare.

Tänk om hans tid inte är värd något då?

Permalänk
Medlem

är ju nästan så man borde skaffa bara för den sköna retrofuturistiska designen.

undrar om det är rör i?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Tänk om hans tid inte är värd något då?

Du menar att hans arbetsgivare (om han nu har något jobb) inte betalar honom någon lön?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frithioff
Du menar att hans arbetsgivare (om han nu har något jobb) inte betalar honom någon lön?

Vadå, är inte din fritid värd något? :S
Har man inget jobb är ens tid inget värd?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte skulle vilja ha en massa vätska i närheten av viktig infrastruktur?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem

Värmen stannar ju fortfarande kvar i serverrummet. Litet serverrum med många rackskåp blir ganska fort hett.

Bättre att sätta en helt enorm radiator utanför rummet och transportera värmen hela vägen direkt

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Värmen stannar ju fortfarande kvar i serverrummet. Litet serverrum med många rackskåp blir ganska fort hett.

Bättre att sätta en helt enorm radiator utanför rummet och transportera värmen hela vägen direkt

tänk ett rack med kanske 10 servrar med 2-3 fläktar i varje rack. koppla denna enhet med 3 fläktar och 3(?) pumpar i till dom servrarna.. Ljudnivån lär ju sänkas refält. Men kan ju bli lite jobbigt om en slang springer läck :P.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Vadå, är inte din fritid värd något? :S
Har man inget jobb är ens tid inget värd?

Det var du som skrev att hans tid kanske inte var värd något.
Värderar sin fritid är något man gör själv och arbetstiden värderar arbetstiden. Sen får man själv avgöra om arbetsgivaren värderat arbetstiden rätt och ta jobbet eller leta efter något annat jobb.

Det (ThE)[Snowman] undrade var vem som betalar 13500:- för denna kylning då man för samma peng kan bygga en själv som är 100ggr bättre.
Om arbetsgivaren istället skulle vilja bygga en egen med samma prestanda så skulle det kosta mycket mer än bara materialet då han även måste avlöna den som ska planera och bygga ihop det (om nu denna inte vill jobba gratis åt chefen). Det kommer då medföra en högre kostnad än 13500:-
Skulle man istället bygga en privat som är 100ggr bättre men till samma kostnad så värdesätter man inte sin egen fritid särskillt högt (förutsatt att man inte har det som hobby eller tycker det är kul).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Värmen stannar ju fortfarande kvar i serverrummet. Litet serverrum med många rackskåp blir ganska fort hett.

Bättre att sätta en helt enorm radiator utanför rummet och transportera värmen hela vägen direkt

Jo en värmeväxlare på taket hade varit det bästa. Får mig att tänka på svalen som vi har på en av produktionslinjerna där jag jobbar som ligger på 300kW kopplat till en värmeväxlare på taket. Sen har vi en litet vattenkylningssystem med peltier på 66kW som skulle vara en överklockares dröm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Jo en värmeväxlare på taket hade varit det bästa. Får mig att tänka på svalen som vi har på en av produktionslinjerna där jag jobbar som ligger på 300kW kopplat till en värmeväxlare på taket. Sen har vi en litet vattenkylningssystem med peltier på 66kW som skulle vara en överklockares dröm.

Yes, håller med. Dom flesta serverhallar har ju AC och gör av me värmen på utsidan ändå så.

Oj! totalt 66kW peltier? vad har ni det till?