Permalänk
Medlem

Ja där omkring 200 k brukar jag med ligga vanligtvismen idag var det ju riktigt bottennapp hehe satt o skrattade åt det ju

Permalänk
Medlem

Hade 1.8 MB/s utåt på förmiddan idag, har dock gått utför sen dess och nu är det tillbaka de vanliga 200 kB/s.

Edit:
http://lmv.hellburner.net/cgi-perl/smokeping.pl?target=Google
pingplot, inga vidare vackra grafer.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

3 dagar kvar ...

Permalänk
Medlem

Idag går det ju extremt långsamt att till o med surfa.. går fortare att få fram en sida med mycket bilder på med uppringt modem ju

måtte dom få till den här skiten snart..

Permalänk

wiei sundsvall, mah town ;D Sorry för OT

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lizardus
3 dagar kvar ...

Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 73Sjöbba
Vad menar du?

Pratade med dem i måndags, SENAST fredag skulle linan vara uppgraderad och klar ...

Permalänk
Medlem

Mitt bostadsområd har nyss fått fiber från Servanet och vi vill ha www.riksnet.se som leverantör, dom var i kontakt med Servanet men fick inget riktigt svar om dom skulle få leverera till oss eller ej. Så nu håller vårat bostadsområde på att mailbomba Servanet om att vi vill ha dom till leverantörer, ni kanske skulle kolla om ni kan få Riksnet, Riksnet erbjuder 100/100 för 169:- /mån villket är ganska billigt, jag har även varit i kontakt med www.ownit.se som oxå är bra leverantör men även dom fick "nobben".
Man kan ju undra om Servanet vill ha värdelösa leverantörer.. o andra sidan så verkar ju Servanet vara ett stort bluff företag som bara kammar in pengar och skiter sedan i sina kunder

Visa signatur

äre så, skare vara så ?

Permalänk
Medlem

2 dagar kvar ...

Permalänk
Medlem

Min skycom lina gick till sig igår, nu tuffar det på som vanligt här i Umeå. Har inte ringt och klagat eller så och jag vet inte vad problemet satt i men nu tuffar det på igen.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Hutlöst dåligt just nu, 23% packetloss, i snitt! de senaste 3 timmarna, 37% just för tillfället och responstiderna är.. ja.. mindre bra.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

...och idag braka det ihop igen och tillbaka på samma vanliga

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Går knappt att surfa ... 100kB/s i download ... yippe ...

Permalänk
Medlem

Har ni fått era fiberkonverters kollade? Hos mig har 2st pajat som lett till katastrofalt dåliga hastigheter.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det är för hela området här, flyttade just till en annan lägenhet, samma problem där. Fungerar hyffsat på mornarna då ingen sitter(iaf 10mbit i upload), på kvällarna är det katastrofalt ...

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta är lite OT, men jag har ett problem och bor i Sundsvall, så då har någon i denna tråd rimligtvis ett svar.

Saken är den att jag får NAT-Fel i Azureus för att jag inte hittar rätt port, jag har internet från Stubonet (Sourcecom). Någon som vet vilken port man ska använda eller hur man ska göra för att ta reda på svaret?

Mycket tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

1 dag kvar ...

Skulle bli chockad om de fixar det i morgon ...

Permalänk
Medlem

Ringde dom idag med, inga nyheter.

Har skaffat bahnhof nu med men antligen är jag dum eller så är det något fel för jag får det inte att fungera.
Kommer till deras inloggningssida, som dom säger ska göra saker lättare.
Loggar och aktiverar, sen händer inget mer, förnya adressen och får samma 10. serie adress.

Någon som har erfarenheter av detta?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lizardus
1 dag kvar ...

Skulle bli chockad om de fixar det i morgon ...

Fick nyligen detta mail från supporten:

"Hej! Imorgon fredag 22/9 inträffar tillfälliga störningar i
Sundsvallsområdet pga uppgradering av nätet. Då hoppas jag problemen med
din sega förbindelse försvinner.

/F"

Verkar ju vara på gång då iaf

Permalänk
Medlem

Lyckas dom förbättra din hastighet med de ändringar som görs idag och imorrn blir jag förvånad.

Känns lite som bara en metod att vinna lite tid mot kunderna, ligg på o tjata.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabbe
Fick nyligen detta mail från supporten:

"Hej! Imorgon fredag 22/9 inträffar tillfälliga störningar i
Sundsvallsområdet pga uppgradering av nätet. Då hoppas jag problemen med
din sega förbindelse försvinner.

/F"

Verkar ju vara på gång då iaf

Intressant .... låter ju nästan för bra för att vara sant (vilket det antagligen är), kopplade upp mig via remotedesktop nu, och hade 400kB/s ut, så än är det inte åtgärdat .... får verkligen hoppas att det ordnar till sig nu, ska jag fira ikväll med en kall pilsner

EDIT: 15:21 - Ingen skillnad ... kan de jobba till 16.30 tro? alltså 1h kvar, dvs, ingen uppgradering idag... Återigen en lögn från Skycom

Permalänk
Medlem

Jag ringde dom nyss, han sa att det inte skulle bli någon skillnad förens tidigast på månda.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gribber
Jag ringde dom nyss, han sa att det inte skulle bli någon skillnad förens tidigast på månda.

Och på måndag säger dom "" inget du märker förrän torsdag "", och på torsdag ökar dom igen

Jag vet exakt vad dom pysslar med i nätet och byt operatör innan du blir tokig är mitt råd.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Finns kanske inte så stor poäng med att byta operatör också för jag kommer ju som sagt inte ens i närheten av min uppskattade upload med mitt Bahnhof:)

Permalänk
Medlem

adsl finns alltid.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tur att man inte har behövt betala för skiten iaf ...

Permalänk
Medlem

Ja hade det gått att få VDSL2 här o nu så hade jag tagit det på en gång..

Permalänk
Medlem

Ja, då är den stora frågan, kommer de ordna problemen i morgon, eller kommer de säga senast fredag när vi ringer och klagar på att det inte hänt något på tisdagen?;)

Permalänk
Medlem

Ok, idag fick jag nya uppgifter..

Weee tänkte jag.

Ja vad säger man, får väl ut ungefär 10 Mbit hemåt.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Jadu, jag har också fått nya uppgifter, och visst går det bättre än tidigare .... MEN ...
kommer inte upp i mer än 2meg/s uppåt ... om man pressar med flera transfers kan jag komma upp i 4-5meg/s
samt downloaden är max 1meg/s ... dvs samma som dig .... GRÅTER ....

dock mycket fin ping, 7ms mot sunet.