Permalänk
Medlem

1024 lr 2st 512?!?

Som sagt, ska jag köpa en sticka på 1024 eller 2st 512mb minnen?
Sitter på 1024 just nu. Då jag använder mig av 2st 512mb 400mhz kingston minnen som körs i dual. Moderkortet är ett Asrock 939Dual-SATA 2

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Du ska köra 2st eller 4st liak dana stickor för att behålla dual channel och optimal prestanda så 2x 512 eller 4x512 alternativt 2x 1024 eller 4x1024 om moderkrotet klarar det och ditt OS klarar 3Gb+.

Själv kör jag 8x512Mb (4x512 pär CPU) i sys i sign å ger rätt bra prestanda

Permalänk
Medlem

Fungerar Dual-Sata 2 bra med 4 minnesstickor då?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Fungerar Dual-Sata 2 bra med 4 minnesstickor då?

har iget sådant moderkrot men ska dat ta 4s så bör det väl göra det också. Brukar stå i manualen vad som gäler för minnet.

Permalänk

hej, jag tänkte bara fråga en fråga.

Om moderkortet stödjer dual-channel måste man då ha två minneskort minimum för att datorn öht ska fungera? för isf måste jag köpa 1024 i ram till, å nu har dom höjt priserna från 680spänn, till ca 1200(!) helt sjuk prishöjning... jag vet att dual-channel ger bättre prestanda så det behöver ni inte säga, och jag köpte 1024 sticka för att enkelt kunna uppgradera senare, men fårgan är alltså, fungerar datorn ändå, med bara en sticka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomedsabre
hej, jag tänkte bara fråga en fråga.

Om moderkortet stödjer dual-channel måste man då ha två minneskort minimum för att datorn öht ska fungera? för isf måste jag köpa 1024 i ram till, å nu har dom höjt priserna från 680spänn, till ca 1200(!) helt sjuk prishöjning... jag vet att dual-channel ger bättre prestanda så det behöver ni inte säga, och jag köpte 1024 sticka för att enkelt kunna uppgradera senare, men fårgan är alltså, fungerar datorn ändå, med bara en sticka?

ja det gör den. Fast skulle då köra 2x512 om du har 4st platser.

Permalänk

jag kör 1024 i en slot, för att senare kunna uppdatera upp till 4gig i alla slotar, utan att behöva gör mig av med nåt:P