Produkttest: Meizu M6

Permalänk
Medlem

Jag känner iaf att det är svårt att ta till sig en produkt som är en sån här kopia. : /

Permalänk
Medlem

så lika är de ju inte, designen är helt olik. det är bara stilen som är identisk.

roligare är då NintendoBook och MacDS som är identiska designmässigt men helt olika prylar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Var finns dem att köpa i dagsläget? Funderar på att köpa en nämnligen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Var finns dem att köpa i dagsläget? Funderar på att köpa en nämnligen..

www.jpb.se

4Gb är dock slut just nu men ny leverans är på väg. 1+2Gb finns i lager.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

18 FPS (512 kb/s)

Känns lite lågt va?

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

Titta en ny iPod!
Nej sorry, det va ännu en kopia.

Permalänk
Medlem

Påminner om min iriver u10 till viss del, kombinerat med apples färger.

Tror inte jag skulle byta ut min spelare mot den här dock. Gillar den svarta finishen på irivern mer även om 18 FPS video istället för 15 hade varit nice.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

alltså lixom! Kan inte IKEA bara sluta att göra rippåffs på typ alla bord och stolar! jag menar deras bord e ju exaaaakt likadana som bordet min farsa gjorde för typ... 10 år sen!!!!!1!1 liksom sno hela iden med att sätta fyra träben under och göra skivan i trä lixom! samma träslag o allting.. kom me nå nytt!
Sen tycker jag det är jättedumt att t.ex. MIEZU bara RÅRIPPAR ipod osv etc för båda gör ju snygga mp3:orz0r!.

-----

ärligt: dom är ju inte ens lika.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
alltså lixom! Kan inte IKEA bara sluta att göra rippåffs på typ alla bord och stolar! jag menar deras bord e ju exaaaakt likadana som bordet min farsa gjorde för typ... 10 år sen!!!!!1!1 liksom sno hela iden med att sätta fyra träben under och göra skivan i trä lixom! samma träslag o allting.. kom me nå nytt!
Sen tycker jag det är jättedumt att t.ex. MIEZU bara RÅRIPPAR ipod osv etc för båda gör ju snygga mp3:orz0r!.

-----

ärligt: dom är ju inte ens lika.

Hahaha, Håller med dig till 100%.
Den kanske är inspirerad av både U10 och iPod.
Men det är en ny spelare som ser ruggigt fin ut.

Är det någon som vet hur playlist systemet är gjort? Spelar man låtar ur mappar, via m3u eller kan man mixa egna playlists "on the go" så att säga?

En annan sak jag undrar (mest för att få det bekräftat):
- Den har id3 tag styrning (snarlik iPods eller Zens)?

Om den har stöd för on the go mixade playlist och id3-tag så är det ett givet köp så fort den svart 4 gb kommer in igen

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nicke lång
Hahaha, Håller med dig till 100%.
Den kanske är inspirerad av både U10 och iPod.
Men det är en ny spelare som ser ruggigt fin ut.

Är det någon som vet hur playlist systemet är gjort? Spelar man låtar ur mappar, via m3u eller kan man mixa egna playlists "on the go" så att säga?

En annan sak jag undrar (mest för att få det bekräftat):
- Den har id3 tag styrning (snarlik iPods eller Zens)?

Om den har stöd för on the go mixade playlist och id3-tag så är det ett givet köp så fort den svart 4 gb kommer in igen

Du kan välja om du vill spela låtar ur mappsystem (browseläge) eller IDtagsystem sorterat på album/artist/all songs osv.
Man kan skapa playlists i spelaren och den har även stöd för .m3u spellistor (winamp).

Vad är skillnaden på Ipods och Zens ID3-läsning?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Du kan välja om du vill spela låtar ur mappsystem (browseläge) eller IDtagsystem sorterat på album/artist/all songs osv.
Man kan skapa playlists i spelaren och den har även stöd för .m3u spellistor (winamp).

Omfg... Å dom får inte in några svarta 4 gb:are innan...
Måste ha en.. Den verkar typ vara min våta dröm inom mp3-spelare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Vad är skillnaden på Ipods och Zens ID3-läsning?

Jag har bara testat iPods i kortare stunder så jag vet inte. Men zen's meny system var underbart
(hittade en film med hjälp av das google, så nu fattar jag hur navigeringen funkar.. ruggigt skön verkar den vara)

Varför är det inte september..?

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑

Permalänk
Medlem

HAhaha, undra om apple stämmer dom för kopiering?

Permalänk

svart M6a finns på en SVENSK auktionssite....
från 1 kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d_real_oldboy
svart M6a finns på en SVENSK auktionssite....
från 1 kr

Och du oldboy är försälaren.. glömde nämna de?
Dessa M6or som oldboy säljer har ingeting med MEIZU Scandinavia att göra, dvs. ingen support eller garanti av dom.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

MEIZU M6

Ljudet verkar iaf bättre än Ipods. Dock när det kommer till film är ni medvetna att den inte klarar av längre filmsekvenser???!!

Permalänk
Medlem

Re: MEIZU M6

Citat:

Ursprungligen inskrivet av steka809
Ljudet verkar iaf bättre än Ipods. Dock när det kommer till film är ni medvetna att den inte klarar av längre filmsekvenser???!!

Det gör den visst. Du syftar säkert på M3s test där de hade första mjukvaran. Det har släppts 3 stycken efter den och vi påpekade detta för dom men det var redan i tryck tyvärr. Med nyare FW är det inga problem alls med längden på film.

Och som kicken säger är det privatimport som killen säljer på auktionssiten, alltså ingen garanti överhuvudtaget vid problem. Då får man skicka den till kina och det lär inte vara en enkel procedur.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag fick min Meizu m6 igår. Jag köpte den till stor del på grund av att jag läst om dess goda ljudkvalitet och komponenter. (jag använder den med Shure e500)

Olyckligtvis kan jag verkligen inte rekommendera denna spelare. Medans min iAudio M3 är närapå dödstyst när det gäller brus så har Meizu'n påtagligt brus redan från 0 på volymreglaget. Jag måste skruva upp volymen relativt högt för att inte kunna lägga märke till bruset.

Jag förstår inte alla recensioner som snackar om bra ljud. Antagligen är det i princip iAudio eller iRiver som gäller främst om man vill ha bra ljud. Meizun är brusig. Jag har aldrig provat ipod, men om Meizun har bra ljud i förhållande till ipod så vågar jag inte ens tänka på det..

Permalänk

**Bort - Detta inlägg räknas också som reklam/annonsering**

§ 9 - Marknadsföring och försäljning

Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma i forumet. Som privatperson ska du då använda Marknad.

*Inlägg rensat av Kanel*

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om det är tillåtet att göra detta eller ej men det stod inte något om det i reglerna (syftar på att tråden är död sedan två år). Men jag har iallafall en fråga till ni som har den här spelaren. Räcker 2 GB eller är 4GB nästintill ett måste?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av indiegabe
Vet inte om det är tillåtet att göra detta eller ej men det stod inte något om det i reglerna (syftar på att tråden är död sedan två år). Men jag har iallafall en fråga till ni som har den här spelaren. Räcker 2 GB eller är 4GB nästintill ett måste?

Det är ju ganska svårt att svara på, då vi inte har någon inblick alls i hur mycket musik osv du har
Personligen så tyckte jag min 8gb verkligen var i minsta laget...