Permalänk

Demoprodukt?

Hej.

Jag funderar på att köpa mig ett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310991 nu trots att det inte är något värsting kort så verkar det helt okej för mig, men min fråga är om det är riskabelt att köpa en demoprodukt? Har hört både negativt och possitivt angående demoprodukter så därför undrar jag.

Andra förslag om moderkort tas gärna emot, dock inte några dunder dyra kort

Permalänk
Medlem

du ska ju ha samma garantier vill jag minnas att det står alltså 1 år osv men allt kanske itne följer med som det också står och oftast vad som itne förljer med så som I/O plåten mm villket man kan leva utan sedan är det ju troligen lagade och använda kort men eftersom du har 1 års garanti har du samma rätt vad det gäller garantier mm som ett nytt kort.

Så det är ju upp till dig om du vill ha ett använt/lagat kort för en billig peng eller ett nytt för garantier ska vara det samma, minst 1 år.

Permalänk
Avstängd

Re: Demoprodukt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
Hej.

Jag funderar på att köpa mig ett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310991 nu trots att det inte är något värsting kort så verkar det helt okej för mig, men min fråga är om det är riskabelt att köpa en demoprodukt? Har hört både negativt och possitivt angående demoprodukter så därför undrar jag.

Andra förslag om moderkort tas gärna emot, dock inte några dunder dyra kort

Var försiktig när du köper dome-ex, När jag köpte 2st-Demo produkter ifrån komplett.se och dom var söndriga (Defekta vid ankomst)

Permalänk
Medlem

Peter då var det ju bara att skicka tillbaka dem antar jag?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag har köpt demo produkter rätt så ofta genom Komplett.se till sådana som vill få tag lite billigare delar för deras datorer och jag måste säga att jag är glatt överaskad att alla prylarna som handlat har varit i gott skicka och fungerat utmärkt.

Nu så är det ofta lite olika prisklasser på demosidan, tex du kan hitta kort som knappt är sänkt från originalpriset vilket då kanske betyder att det följer med alla tillbehör, sedan så finns det dom dom är mycket billigare som kanske är använda och inga tillbehör följer med.
Men det som är gemensamt för alla deras demoprodukter är att dom ska var i fullgott skick och du har vanlig garanti på dom.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Peter då var det ju bara att skicka tillbaka dem antar jag?

Jo jag vet, med det tar typ 1-2 veckor för dom å kolla vad som är fel på grejen/erna sen ska dom granska å göra en massa saker som tar en evighet, =/

Permalänk
Avstängd

jag beställde o de va helt okej, jag fick tillochmed me drivers till mitt mobo

Permalänk

peter_86, och vad spelar det för roll om du får vänta ett tag? grejerna funkar ju ändå inte så du kan ju ändå inte använda dom?

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem med defekta demoprodukter. Har handlat både grafikkort och moderkort.
Det enda negativa är att det varierar otroligt vilka tillbehör som följer med. Senast när jag köpte mitt MSI K8N SLI-FI så fick jag ingenting till det, inte ens en manual. Då blir man lite lack. Andra gånger har jag fått kablar, kontakter, cd-skivor och tillochmed spel med grafikkort.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.