Permalänk
Medlem

enkelt linux

vilken av alla linuxversioner ska jag välja? har en rätt dålig dator (533mhz celeron m.m.) jag tänkte ha den så man kan lyssna på musik , mythtv, nån form av torrent prog m.m. så jag vill ha ett väldigt strippat linux

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

dsl eller deli kan du ju testa.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Debian eller xubuntu

Permalänk
Medlem

har du lite erfarenhet av linux sen tidigare rekomenderar jag archlinux. :>

Permalänk
Medlem

om du vill ha ett strippat linux att komma igång snabbt med är det Xubuntu som gäller. Damnsmalllinux om du vill ha det riktigt strippat (50 mb stort).

Vill du lära dig mer om linux är det slackware som gäller. Finns för övrigt hur mycket som helst att välja på, bara att vraka på

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
om du vill ha ett strippat linux att komma igång snabbt med är det Xubuntu som gäller. Damnsmalllinux om du vill ha det riktigt strippat (50 mb stort).

Får jag fråga varför Xubuntu är mer strippat än Ubuntu eller Kubuntu? För att den använder en annan mindre resurssnål window manager?

Permalänk
Medlem

men! ordmärkare!

okej, xubuntu är inte så strippat men det är designat för att ge en komplett desktop och samtidigt dra lite systemresurser. Men visst, det innehåller tyvärr allt man behöver.

Ska du ha en "strippad" dist måste du nästan göra det själv. Installera slackware med bara de nödvändiga paketen. Eller crux/debian/gentoo för den delen

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

vart hittar jag Xubuntu att ladda ner?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kon87
vart hittar jag Xubuntu att ladda ner?

Google knows the way!

http://www.xubuntu.org/ Downloads sitter och trycker där till höger. Du ska ha i386.

Bara för att vara ännu snällare.
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/...

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.