Permalänk
Medlem

DFI Lanpart IR ?

Hej! Har ett DFI lanparty moderkort enligt manualen så har den stöd för IR ? Har en gammal skrivare som stödjer IR undrar hur jag ska få dom att kommunicera måste jag köpa någon extra sändare som jag kopplar till moderkortet ?

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

Det går inte. Det finns uttag för en IR mottagare men ingen IR sändare.

Permalänk
Medlem

Ok ? Sänder inte en IR mottagare med ? Annars vad är det för syfte med IR porten ?

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

jo den sänder med. men det jag menade (kanske skrev lite luddigt) är att man måste köpa till en IR sändare/mottagare för att använda. det är bara att moderkortet är förberett för IR