Kan ej radera ej tomma mappar :(

Permalänk
Medlem

Kan ej radera ej tomma mappar :(

Jo jag känner till "rm -R", det är inte det som är problemet.
Problemet är att jag inte kan deleta ej tomma mappar från windows över samba.
Jag trycker delete och det bara händer ingenting, inget felmeddelande eller något. Har installerat om OpenBSD 3.9 på precis samma sätt som jag gjorde sist, och precis samma smb.conf. Inte 100% säker på rättigheterna men jag har satt 777 på min sambashare (även om det jag kopierar dit från windows blir 755).

Varför kan det ha blivit såhär? Har jag missat nån liten detalj eller?
Kör som vanligt samba helt öppet utan users och så....sköter "säkerheten" genom att bestämma vilka IP som får koppla upp sig istället.

Mycket tacksam om nån har några ideér....så här kan jag ju inte ha det. Nyköpt server och allt

EDIT: Startade om servern och nu funkar det. Undrar om det kan ha blivit nån skum bugg sådär på en gång i nya nyinstallerade servern, eller om det var mitt XP och Total Commander som buggade sig.....läskigt iallafall

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Av någon anledning vill jag skylla på M$.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Av någon anledning vill jag skylla på M$.

Då logiken tryter är det alltid en tröst.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Av någon anledning vill jag skylla på M$.

Jo jag tror det med. Något annat känns rätt osannolikt faktiskt.
Tror inte ens jag fick frågan "mappen är inte tom, vill du verkligen..." men jag kommer inte säkert ihåg.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Inaktiv

Ehm om inte # rm -rf /mapp vill funka. och om det beror på windows. så fixa det med windows. du har ju lagt dit filerna, så varför kan inte samma box ta bort dem?

Permalänk
Medlem

jag gjorde sä här...
rm /mappnamn/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/* (beroende på antalet sub mappar som har filer)
sedan rmdir /mappnamn/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*

(upprepade en massa gånger med olika antal "/*/*/" innan jag fick bort den... tog long tid men gjorde jobet ^¯^

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Gego du skulle haft zsh. **/* är samma skak som */*/ och /*/*/*/* osv. Eller använt växeln -R