Optimera XP för spel.

Permalänk
Medlem

Optimera XP för spel.

Hej.

Har sökt lite på optimering av XP för
spel men det finns väldigt många förslag.

Finns det någon bra samlad information
om detta ngn stans?

Borde det inte finnas en lista på minsta
antal processer o dyl för spel på XP?

Eller finns det ett minimerat operativsystem (typ mini XP eller linux)
man kan ha på en partition enbart för spel, för att ge
spelet max minne och processor kraft odyl?

Regards Magi

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk
Medlem

jag söker oxå nått liknade, har dock inte hittat nått. Men annars så kan
man kan ju göra en egen skiva med programet nlite, med endast dom nödvändigast sakerna man är behov utav.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

En liten guide som jag hittade lite spontant.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi05
En liten guide som jag hittade lite spontant.

Tack för den! Intressante!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Tack.

Ska testa.

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk
Medlem

Den där guiden innehåller en hel del fulhack. Helst skall man veta vilka konsekvenser varje sak får innan man pillar på dem.
Tyvärr så känner jag många personer som hackar om sina Windows och sen efteråt så blir man förbannad för att saker och ting går långsamt eller inte fungerar som det gjorde innan.

Windows är i mångt och mycket självtunande, att "trimma" sin Windows bör man bara göra om man har goda kunskaper om systemet - bara ett tips.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Den där guiden innehåller en hel del fulhack. Helst skall man veta vilka konsekvenser varje sak får innan man pillar på dem.
Tyvärr så känner jag många personer som hackar om sina Windows och sen efteråt så blir man förbannad för att saker och ting går långsamt eller inte fungerar som det gjorde innan.

Windows är i mångt och mycket självtunande, att "trimma" sin Windows bör man bara göra om man har goda kunskaper om systemet - bara ett tips.

Är själv mycket medveten om den saken faktiskt :D. Därför kan det alltid vara bra att ha en backup på sitt windowsregister i fall oturen skullle vara framme. Alternativt ha aktiverat systemåterställning och skapat en återställningspunkt innan man lusar in i registret och utför ändringar. Ett annat alternativ är att anteckna standardvärden på de register du ska utföra en ändring på.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Har aldrig hänt att mitt system har blivit långsammare när jag bantat det. Krashat, ja, men inte blivit långsamare

Ett tips är att ha windows på en egen liten partition om alting skulle gå fubar.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri