PHP - Filtrera tabell på htmlsida, hjälp!

Permalänk
Medlem

PHP - Filtrera tabell på htmlsida, hjälp!

Tjena!

Har varit med om en liten databaskrash här hemma. Och det var den viktigaste av dom alla, ett register över min dvd+cd -samling. Behöver dock bara namnen i tabellen, då jag ändå ska uppdatera infon om alla, men orkar inte sitta o lista in namnen igen. Det enda jag har är alltså en sparad version av lista som .html, som genereades av php.

SÅ, har en .html-sida med en vanlig tabell som har 5 kolummer;

obj_id | obj_titl | obj_time | obj_rang | obj_lang ------------------------------------------------------------------- 1 | rambo | 140 | 10 | swe -------------------------------------------------------------------

Så, behöver nu få ut en lista på namnen (obj_titl), bara. Hur gör jag?
Antar att regexp är en ingrediens, men suger på det, och vill helst ha det ivkäll/natt.

Så om nån kan komma med en liten kodsnutt, hel/halv skulle jag vara GRYMT tacksam!

tack tack, och trevlig helg!

EDIT:
[b]Löst, se nedanför!/b[]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Går inte att göra utan att se html-koden.

ok, här är en nerkortad version:

<html> <head> <title>FILM & SKIT</title> </head> <body> <table> <tr> <td>ID:</td> <td>Namn:</td> <td>Tid:</td> <td>Rang:</td> <td>Lang:</td> </tr> <tr> <td>1</td> <td>rambo</td> <td>1.34</td> <td>3</td> <td>swe</td> </tr> <tr> <td>2</td> <td>kill bill</td> <td>1.44</td> <td>5</td> <td>eng</td> </tr> </table> </body> </html>

återigen tack!

Permalänk
Medlem

En liten ide kan vara att öppna html filen i något office program och klippa ut och sedan spara som csv format. Det bör gå att importera med tex phpMyAdmin sedan.

Jag testade med nu med Excel, spara till csv
i phpMyAdmin välj en tabell och kör import. Välj CSV och filen som exporterades från Excel.

/BK

Permalänk
Medlem

<tr> <td>.*</td> <td>(.*)</td>

fungerar, men lyckas inte få det fungera i php, \t och \n vill inte av någon anledning :(.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bk2003
En liten ide kan vara att öppna html filen i något office program och klippa ut och sedan spara som csv format. Det bör gå att importera med tex phpMyAdmin sedan.

Jag testade med nu med Excel, spara till csv
i phpMyAdmin välj en tabell och kör import. Välj CSV och filen som exporterades från Excel.

/BK

Gud va dum jag känner mig som inte tänkte på det. Funkade prima! Tack!