Sapphire lanserar DVI-kort

Permalänk
Melding Plague

Sapphire lanserar DVI-kort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nog kunde dom ha lagt till en extra port?

Permalänk
Medlem

Jo, men då skulle du inte ha blivit så sur

Permalänk
Medlem

Väldigt bra för kontorsdatorer då de integrerade oftast bara är VGA medans alla TFT skärmar idag är mestadels DVI.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Hade varit så mycket bättre om någon tillverkade ett liknande kort fast med hdmi!

Visa signatur

//NIRee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Nog kunde dom ha lagt till en extra port?

Moderkortet har förmodligen bara stöd för en DVI utgång utöver den VGA utgång som finns på moderkortet.

Permalänk
Medlem

Hmm ADD2 kort används ju till 945G (915G) moderkort med integrerad grafik för att kunna plocka ut DVI.
Troligtvis kan sama kort användas på Sapphires moderkort.....

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Medlem

Priset tyckte jag var det bästa med det. När jag läste artikeln fick jag intrycket att det var en sån produkt som tillverkaren kommer att plocka användare på sina sista slantar för.

Men 140:- var ju som hittat.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Discokungen

Varför är det så svårt att göra vanliga grafikkort med fyra DVI-portar? Det krävs inte direkt så extremt mycket extrajobb för att det ska gå.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Varför är det så svårt att göra vanliga grafikkort med fyra DVI-portar? Det krävs inte direkt så extremt mycket extrajobb för att det ska gå.

Antingen är intresset för lågt, eller så sitter du på en fin affärside. Jag lutar åt det förra, men det kanske är dags att undersöka detta?

Permalänk
Medlem

ADD2 kort med HDMI!

Hej,

Letade efter ett ADD2 med TV-out för att kunna koppla ihop min tjock-TV med en HTPC som inte ska användas för gaming. Hittade dessa 3, varav ett tom supportar HDMI!

http://www.prolink.com.tw/style/content/CN-08-2cp2/product.as...

Skulle kanske kunna vara nåt för att hålla nere värmen i lådan om man bara ska se på video/lyssna musik? Fat det verkar inte som nån i sverige säljer dem tyvärr...

Permalänk
Medlem

Re: ADD2 kort med HDMI!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkeb
Hej,

Letade efter ett ADD2 med TV-out för att kunna koppla ihop min tjock-TV med en HTPC som inte ska användas för gaming. Hittade dessa 3, varav ett tom supportar HDMI!

http://www.prolink.com.tw/style/content/CN-08-2cp2/product.as...

Skulle kanske kunna vara nåt för att hålla nere värmen i lådan om man bara ska se på video/lyssna musik? Fat det verkar inte som nån i sverige säljer dem tyvärr...

helt fel tråd..

Lås

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: ADD2 kort med HDMI!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
helt fel tråd..

Lås

Moderatorerna avgör vilka trådar som ska låsas eller inte. Det är inte din roll. Ser du något som är fel använd rapporteringsfunktionen!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X