Permalänk
Melding Plague

Iriver lanserar S10

Läs nyheten: Iriver lanserar S10

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

den är ju fna skit liten ju, men cool är den ju

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

"batteritiden satt till 10 timmar."

Tyckte ipod nano's 14tim var uselt men iriver vill minsann inte vara sämre..eller..umm..ja, ni vet vad jag menar!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Bilden ljuger, eller så är hörlurarna gjorda till en jätte ^^

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Inaktiv

tkr den var snygg. det kan ju vara en ögonvilla att den skulle vara så liten.

Permalänk
Medlem

Snygg är den, men den har tyvärr för dålig batteritid...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Eftersom den bara är knappt 3cm hög så ser det helt rätt ut?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Synd om batteritiden bara, hade kunnat bli ett givet köp för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Synd om batteritiden bara, hade kunnat bli ett givet köp för mig.

Seriöst,, 10h för en sån liten plutt? Är ganska imponerande tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Bilden ljuger, eller så är hörlurarna gjorda till en jätte ^^

hörlurarna ligger närmre och ser större ut

iof så e den inte mer en 3x4cm men

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Mja, 10h är väl inte så dåligt för en sån liten sak ändå, synd bara att de inte klämt i mer minne, hade det vart minst 6GB så hade det vart ett givet köp...

Permalänk

Jag tvivlar starkt på detta: "Den har trots sin ringa storlek en 3,5-tumskontakt för hörlurar."

3,5-tumskontakt? Det är typ 9 cm ju! Ni menar antagligen en 3,5-millimeterskontakt. Hoppas jag.. >_>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siouxsie871
Jag tvivlar starkt på detta: "Den har trots sin ringa storlek en 3,5-tumskontakt för hörlurar."

3,5-tumskontakt? Det är typ 9 cm ju! Ni menar antagligen en 3,5-millimeterskontakt. Hoppas jag.. >_>

Haha, de mistog säkert en 3,5-tums diskettstation för hörlursutgången ;D.

Hur som helst så undrar jag vilken målgrupp som kan tänkas vilja ha en mediaspelare med 1,5" display? Jag har en psp med 4.3" display, och den är på tok för liten för att kunnas använda till något användbart. :]

Permalänk
Medlem

Det är ju visserligen en mp3-spelare, tänkt främst till musikuppspelning. Att den nu skulle stödja bildvisning får väl ses som en kul men onödig bonus.

Större display än så är ju onödig.

Visa signatur
Permalänk

kommer aldrig att köpa iriver efter att ha läst detta: http://reviews.cnet.com/4520-11297_7-6510133-1.html

..inte för att jag gjort det ändå med tanke på deras priser

Permalänk
Medlem

kör vidare på min iriver h320, måste dock köpa hörlurar till den .. :<

Annars såg den här med trevlig ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snart lär man väl bara köpa en hörsnäcka som allt sitter i.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Snygg design, dock urusel batteritid, åtminstonde det dubbla vill man ju ha. Skärmen räcker det med en på några rader som klarar av att visa lite information om inställningar och låten som spelas.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gyllengahm
Seriöst,, 10h för en sån liten plutt? Är ganska imponerande tycker jag.

Mjo den är ju riktigt häftigt liten men jag skulle aldrig kunna leva med endast 10h musik.. ochså om den är superliten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
kommer aldrig att köpa iriver efter att ha läst detta: http://reviews.cnet.com/4520-11297_7-6510133-1.html

Iofs intressant, men det är ju tvärs emot vad folk - och cnet själva - normalt brukar subjektivt tycka.
Är ju å andra sidan inget nytt att ljud och siffror inte har mycket med varandra att göra

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

stämmer iofs att det är viktigare att köpa bra lurar än en bra spelare om man strävar efter ljudkvalitet

Permalänk
Medlem

Ömm, det här är ju lite pinsamt, men ni har ju faktiskt redan rapporterat om Iriver S10... För två veckor sen.

http://www.sweclockers.com/news_show.php?id=4835
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Det enda nya i den här nyheten är att det ungefärliga priset är mer precist. Har ni inte någon internkommunikation mellan varandra eller vad är det frågan om?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Kasst, varför ska de envisas med att släppa spelare på 2gb hela tiden... vill hellre se 4gb eller ännu hellre en 8gb spel(nej vill inte ha en skit ipod).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Uj den kan vara en värdig utmanare till Iaudio U3.
Priset är väldigt trevligt och även storleken. Undrar dock om den klarar av o ge Iaudion en värdig match, när det gäller ljudet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Ömm, det här är ju lite pinsamt, men ni har ju faktiskt redan rapporterat om Iriver S10... För två veckor sen.

http://www.sweclockers.com/news_show.php?id=4835
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Det enda nya i den här nyheten är att det ungefärliga priset är mer precist. Har ni inte någon internkommunikation mellan varandra eller vad är det frågan om?

Det är skillnad på rykten och pressmeddelanden från företagen. Bara för att vi har skrivit om Intel Kentsfield, skall vi inte skriva om den när den lanseras officiellt från Intel, oavsett hur mycket spekulationer kring specifikationerna som stämmer?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

hur ofta använder man en mp3 i över 10 timmar? är ni så lata att ni inte orkar sätta den på laddning varannan dag? (5 timmar musik per dag)

sluta gnäll, bygg en egen då ifall ni är så duktiga ;P

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Batteritiden är bra. Jämför med tex nya shuffle som inte har så mycket bättre vad jag vet. Shuffle har ju dessutom ingen skärm.

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det är skillnad på rykten och pressmeddelanden från företagen. Bara för att vi har skrivit om Intel Kentsfield, skall vi inte skriva om den när den lanseras officiellt från Intel, oavsett hur mycket spekulationer kring specifikationerna som stämmer?

Men den första nyheten är ju inte baserad på spekulationer - utan på ett pressmeddelande från iRiver. Ni har ju dock fått nyheten ifrån Akihabara, som inte länkat till det officiella pressmeddelandet, men ju anger att det är officiellt. Den andra nyheten är väl baserad på ett mail ifrån iRiver Nordic eller dylikt, får man anta?

Återigen, det enda nya var väl att ni fått ett officiellt pris men nyheten är ju skriven som om det var första gången ni rapporterat om S10. Specarna är dock angivna på ungefär samma sätt och i den första artikeln har ni till och med fått bekräftelse från iRiver Nordic. Det ser lite underligt ut.

Jaja, ni är ju sajtägarna, så om ni vill att det ska se udda ut gör det väl det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

10 timmar räcker allldeles utärkt för mig, min nuvarande mp3 har det. Det är tom för mycket. Då hade jag ändå den på en bussresa till prag ( laddade den när vi kom fram ) så jag tror iofs den har lite mer än 10h men den är speccad det iaf.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har haft min U10 (20 H batteritid) I två veckor utan att ladda, lyssnat ganska mkt varje dag, så 10 borde också duga.
Jag har dessutom haft turen att testa denna lilla godbit

Den är tuff!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1