Arctic Cooling Cpu FlÄkt Skt754/939/940 Freezer 64 Pro

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Cpu FlÄkt Skt754/939/940 Freezer 64 Pro

tja!

jag tänkte höra om ni vet något om den här processor fläkten, fick hem den igår och tänkte skruva fast den men då märkte jag att plattan där man sätter kylpastan är typ jätte liten och vet inte om den kommer att täcka hela processorn. den kylpastan som var med och redan på satt täcker absolut inte hela processorn!

länkar en bild så ni får se hur den ser ut!
http://www.datacorner.se/upl/mediumres/{094090AC-C17E-4E01-A9A3-7454E5414BE0}.jpg

mvh
ras-kri

Permalänk
Medlem

Inga problem med den kylaren..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

ska jag lägga på kylpasta på hela plattan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ras-kri
ska jag lägga på kylpasta på hela plattan?

Kylpastan är förmonterad på den..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

japp, men den kylpastan som sitter på täcker inte hela processorn! men frågan är då måste hela processorn vara täckt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ras-kri
japp, men den kylpastan som sitter på täcker inte hela processorn! men frågan är då måste hela processorn vara täckt?

Nej.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

okej då testar jag, hoppas processorn överlever!

tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ras-kri
hoppas processorn överlever!

Varför skulle den inte överleva.. min lever än & mår prima..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

nej men den där plattan känns så himla liten! men ska testa strax!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ras-kri
nej men den där plattan känns så himla liten! men ska testa strax!

Men förstår du inte, jag har en likadan kylare & den fungerar prima..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Men förstår du inte, jag har en likadan kylare & den fungerar prima..

Hej grabbar!

Är Ni nöjda med Arctic Cooling Freezer 64 PRO?!?
Sitter och funderar på en sådan.....

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

den låter ju inte så mycket! men krånglig att få på tycker jag!fick ta i ganska mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdriver
Hej grabbar!

Är Ni nöjda med Arctic Cooling Freezer 64 PRO?!?
Sitter och funderar på en sådan.....

Tack på förhand!!

Jag är mycket nöjd. Sänkte så min load-temp ligger på vad min idle låg med originalkylaren. Tyst, effektiv och billig, helt enkelt.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Blir den inte för tung, när man ska flytta runt den på Lan o dylikt....?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdriver
Blir den inte för tung, när man ska flytta runt den på Lan o dylikt....?

Ingen aning, jag brukar inta plocka loss kylaren & flytta runt på den.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ingen aning, jag brukar inta plocka loss kylaren & flytta runt på den.

Hehehe...!

Givietvis menade jag när man flyttar hela chassit...!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdriver
Hehehe...!

Givietvis menade jag när man flyttar hela chassit...!

Jag vet , kylaren är relativt lätt (528g) så det ska inte påverka vikten på själva datorn.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag vet , kylaren är relativt lätt (528g) så det ska inte påverka vikten på själva datorn.

Det låter bra, är inte iväg med datorn så mycket nu när vi har en 9400...

Kolla gärna på dessa grejor som jag har beställt och säg vad du tycker...!
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=622740