Moderkort som fungerar med Core 2 Quad

Permalänk
Melding Plague

Moderkort som fungerar med Core 2 Quad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

yes!! asusp5b wifi/ap skall fungera grymmt

bara att vänta då då, men framförallt på dx10kort..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Inga moderkort från Abit?

Permalänk
Medlem

Vilka av dessa listade moderkort kommer att stödja en systembussfrekvens om 1333 megahertz?

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad en quad core kommer att kosta? Är det värt att byta till en quad core när man redan har en core 2 duo?

Permalänk
Medlem

Abit AW9D-MAX funkar enligt Abits hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laven
Någon som vet vad en quad core kommer att kosta? Är det värt att byta till en quad core när man redan har en core 2 duo?

Rykte: 10kkr. Fråga nr 2 får du ställa dig själv.

Mvh G

Permalänk
Medlem

Trevligt Asus P5W DH Deluxe var med i listan.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Vilka av dessa listade moderkort kommer att stödja en systembussfrekvens om 1333 megahertz?

Ställer samma fråga, vilka moderkort kommer stödja 1333 Mhz?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laven
Någon som vet vad en quad core kommer att kosta? Är det värt att byta till en quad core när man redan har en core 2 duo?

priset skule vara runt 10k sa någon. Tycker du vore J*vligt dum ifall du köper en C2Q när du redan har en C2D.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag är speciellt upphetsad av quadcore. Känns som utvecklingen går onödigt fort nu... Behövs ett nytt OS snart istället för XP som är hopplöst föråldrat.

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag köper en cpu för 10k, kan säga att jag tyckte det sved med 3k för en E6600, och för att inte snacka om moderkortet. Till min s754 gick moderkortet på 500kr, nu blev det 2k..

Permalänk
Medlem

helt klart värt det med 4 cores.. sluta dumma er den är ju dubbelt så bra som en 6700..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Jag undrar, exakt hur viktigt är det med en systembussfrekvens på 1333 Mhz när det kommer till Quadcore?

Permalänk
Medlem

hmm bevisade inte intel det.. 13,5% användning under speltestet med firestorm...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laven
Någon som vet vad en quad core kommer att kosta? Är det värt att byta till en quad core när man redan har en core 2 duo?

Inledningsvis båda armarna, och ett ben, ett tag senare bara skjortan, somm alting annat. När lanseringstakten är hög, stiger priset på de dyraste prudukterna, men de billigaste brukar ligga kvar på human nivå.
Det är knappt de hunnit updatera spel för att stödja 2 cores, sanolikheten för att du i dagsläget ska ha något större utbyte av en quad är...liten. Enklaste sättet är väll att känna efter. Är du regelbundet cpu begränsad? ligger båda kärnorna på 100% längre perioder, när du använder mjukvaror som är anpassade för fler än 2 cpu'er, är dessa aplicationer av realtidstyp, eller kan du leva med att de är cpu begränsade? Är det värt att spendera så mycket pengar för att få en icke realtids aplication (i stort sett, allt annat än spel) för att få snabbare rendering av 3d object, komprimering av film, osv? Det är trots allt bara du som kan avgöra vad som är värt det, för dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moreempty
helt klart värt det med 4 cores.. sluta dumma er den är ju dubbelt så bra som en 6700..

Annar jag en viss ironi?

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.