Permalänk
Medlem

kan man fästa scytheen på en intelmasin utan "intelpinnarna", kanske dum fråga men jag tycker inte om dom

Visa signatur

Abit ab9pro | Antec P180B | Antec Phantom 500w | Corsair XMS2 DDR2 1024MB | Intel Core 2 Duo E6600 | Scythe Ninja | Seagate 320GB SATA II | Powercolor X1950XT

Playstation 3 - PSN: Lunka

Permalänk

Någon som sett till "Scythe Infinity" i Sverige ännu ?

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem

Tyskland är det närmaste jag har sett. Men jag vill nog gärna se lite mer tester på den innan jag köper. Tycker inte den verkar vara så övertygande, samt att jag inte är så sugen på att behöva dremmla med en dremmel som jag inte äger.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

www.jimmspc-store.fi har den i lager iaf. Beställde en nyligen tillsammans med annat krimskrams, får se vad det blir till.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
dremmla med en dremmel .

Vet du vilka moderkort det gäller ?

Alternativet är ju annars att vänta på på thermal rights Ultra 120 ... : http://www.silentpcreview.com/article646-page1.html

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem

Nån som hiittat en moderkorts lista på Scythe site?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Nån som hiittat en moderkorts lista på Scythe site?

Detta är väl närmaste vi kan komma en sådan i dagsläget, ABIT verkar vara den enda tillverkare som är uppdaterad ... http://www.scythe-usa.com/product/cpu/024/scinf1000.html

Här finns några bilder på kylaren monterad, något oproportionerlig :-), verkar inte som om jag kommer kunna få plats med den i min låda .... (sonata), trist
http://www.scythe.co.jp/cooler/infinity.html

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk

FET, det är enbart förnamnet! 930 Gram

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

http://www.ap0calypse.com/showthread.php?t=2596

Ett bra val om man inte vill ha en 1kg kylare:P

92 mm som väger 590 g.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
http://www.ap0calypse.com/showthread.php?t=2596

Ett bra val om man inte vill ha en 1kg kylare:P

92 mm som väger 590 g.

Jag tror ninjan är snäppet bättre, även mine tror jag är bättre än samuraj. Men om man vill ha en lättviktare och inte vill kocka speciellt mkt kan man titta på samurajen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Den finns för övrit att köpa på kylning.com 495:- ,
finns i lager för omgående leverans

Visa signatur

"Förövrigt anser jag att Cartago bör förintas"

Permalänk

Går att få från tyskland för det inkl. frakt. Köpte min till Scythes OC tävling, leverans nu i veckan. Verkar som den går som tusan med högvarviga fläktar. Hoppas fästet är bättre än ninjan bara. Lite overkill dock att sätta på en yonah med tdp på 31w...

Visa signatur

---GO GHETTO NOW!---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barbapappan
Går att få från tyskland för det inkl. frakt. Köpte min till Scythes OC tävling, leverans nu i veckan. Verkar som den går som tusan med högvarviga fläktar. Hoppas fästet är bättre än ninjan bara. Lite overkill dock att sätta på en yonah med tdp på 31w...

Länk?

Permalänk
Medlem

http://www.silentpcreview.com/article658-page1.html

Så har Silent Pc Review testat den. Dock får vi inga tabeller med decibelmätningar i testet men det går att hitta på sidan under "recomended".

Dock visar det sig att den gigantiska infinity kyler sämre än Ninjan med Nexusfläktar på. Utgår ifrån att standardfläkt är samma på båda kylarna.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgtspiff
http://www.silentpcreview.com/article658-page1.html

Så har Silent Pc Review testat den. Dock får vi inga tabeller med decibelmätningar i testet men det går att hitta på sidan under "recomended".

Dock visar det sig att den gigantiska infinity kyler sämre än Ninjan med Nexusfläktar på. Utgår ifrån att standardfläkt är samma på båda kylarna.

Vaddå inga decibelmätningar? Står ju tydligt på sista sidan, där de testar fläkten mot en Nexus 120mm. Den mekaniska mätningen visade att originalfläkten lät lika mycket som Nexus 120mm vid samma luftflöde, men att ljudkaraktären var något värre. Fortfarande den bästa stockfläkten de testat

Ninjan verkar fortfarande ligga i topp. Jag började fundera på om inte SPCR fått ett riktigt bra exemplar av Ninjan, men den har faktiskt blivit slagen av en annan kylare, nämligen Thermalright Ultra 120. I alla fall med fläkt monterad direkt på kylaren. Använder man sig av chassifläktarna som enda flöde är nog fortfarande Ninjan bäst anpassad.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgtspiff
http://www.silentpcreview.com/article658-page1.html

Så har Silent Pc Review testat den. Dock får vi inga tabeller med decibelmätningar i testet men det går att hitta på sidan under "recomended".

Dock visar det sig att den gigantiska infinity kyler sämre än Ninjan med Nexusfläktar på. Utgår ifrån att standardfläkt är samma på båda kylarna.

I de 2 tester jag sett så slog den den ninjan med sin original fläkt, i idel med 2 grader och i load med 1 grad. Det första jag tänker göra när jag köper Infinity är att byta ut fläkt mot en bättre.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Bumpeli tråd bump. (nåja, jag har ju något att skriva, hehe).

Sitter precis och testar en Scythe Infinity (finns i lager på www.kylning.com).

Min gamla TT Big Typhoon var en mardröm att montera med "H-kryss" bakom moderkortet, små skruvar som var hemska att spänna åt osv. Visst , kylningen på TT var helt ok men monteringen... brrr *ryser*.

Min nya Scythe Infinity var monterad på 2 minuter. Det gick att "clipsa" på precis som originalkylningen, fast infinityn var t.o.m. lättare. Fläkten kan monteras åt vilket av de 4 hållen man vill.

Har kört Prime95 (opteron 148 2.2ghz @2.75Ghz. 1,45V) i ca 40 minuter nu och temperaturen är stabila 42 grader (med över 22 grader i rummet). Jag testade att klocka till 2.75 (från 2.2Ghz) med originalkylningen också men stängde av efter ett par sekunder då temperaturen var 59 grader och fortfarande på väg uppåt.

Hittills är jag mycket nöjd med Infinityn. Monteringen var det lättaste jag stött på och temperaturen är helt klart bättre än min gamla TT Big Typhoon (som pensionerats efter yttre våld från min sida ;). Ljudet kan jag inte kommentera då jag har andra fläktar som klart överröstar cpu-fläkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Bumpeli tråd bump. (nåja, jag har ju något att skriva, hehe).

Sitter precis och testar en Scythe Infinity (finns i lager på www.kylning.com).

Min gamla TT Big Typhoon var en mardröm att montera med "H-kryss" bakom moderkortet, små skruvar som var hemska att spänna åt osv. Visst , kylningen på TT var helt ok men monteringen... brrr *ryser*.

Min nya Scythe Infinity var monterad på 2 minuter. Det gick att "clipsa" på precis som originalkylningen, fast infinityn var t.o.m. lättare. Fläkten kan monteras åt vilket av de 4 hållen man vill.

Har kört Prime95 (opteron 148 2.2ghz @2.75Ghz. 1,45V) i ca 40 minuter nu och temperaturen är stabila 42 grader (med över 22 grader i rummet). Jag testade att klocka till 2.75 (från 2.2Ghz) med originalkylningen också men stängde av efter ett par sekunder då temperaturen var 59 grader och fortfarande på väg uppåt.

Hittills är jag mycket nöjd med Infinityn. Monteringen var det lättaste jag stött på och temperaturen är helt klart bättre än min gamla TT Big Typhoon (som pensionerats efter yttre våld från min sida ;). Ljudet kan jag inte kommentera då jag har andra fläktar som klart överröstar cpu-fläkten.

Håller med om att monteringen var busenkel, första jag tänkte när jag var klar var "Att ngt så enkelt kans hålla något så massivt". Nåja kanske inte riktigt i de orden men ni fattar

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Inom ett par dagar kommer ett test här på SweClockers med följande kylare:

Scythe Infinity
Thermaltake Big Typhoon VX
Zalman CNPS800
Thermalright Ultra-120
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Titan TTC-NK34TZ
Gigabyte 3D Rocket II

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgtspiff
672 g enligt produkt specen.

Det finns oftast en anledning att kylarna ser ut som de gör. Kanske det är kylningen som tar stryk för designen? Eller så är det en ny praxis på gång.

Jag skulle inte hålla tummarna. CM är en av de få som har ju lyckats med bedriften att göra en kylare som kyler sämre än stockkylare på samma dB.

Thermalright är ett av de få bolag av den här typen där ingenjörerna bestämmer över designen och inte markandsavdelningen. De bygger lätt kylare som kyler väldigt bra och inte har en massa löjliga LED överallt.

Scythe och Ac gör även prisvärda kylare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Inom ett par dagar kommer ett test här på SweClockers med följande kylare:

Scythe Infinity
Thermaltake Big Typhoon VX
Zalman CNPS800
Thermalright Ultra-120
Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Titan TTC-NK34TZ
Gigabyte 3D Rocket II

Ni har glömt Tuniq, den är ett måste i ett test där infinity är med. (tycker jag iaf)

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.