En andlig uppföljare till spelet med stort X

Permalänk

En andlig uppföljare till spelet med stort X

Fastän jag har spelat Xjump dagligen i flera års tid har det här spelet helt undgått min bat-radar - SDLjump. Det är en andlig uppföljare till Xjump som, det fantasilösa namnet till trots, har nästan exakt samma känsla som originalet men som på något vis lyckas förbättra det på samtliga punkter. Flerspelarläge, OpenGL-stöd och teman - det har helt enkelt allt man rimligtvis kan begära! Ladda ner källkoden och kompilera nu, imorgon kan det vara försent!
http://sdljump.sourceforge.net/

(Jag är väl medveten om att tråden förmodligen skulle passa bättre i spelsektionen, om man nu skall vara en paragrafryttare, men eftersom spelet förmodligen endast tilltalar en smal skala Nix*-användare placerade jag den här)

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

Testade det i windows och det var ju hur skum känsla som helst i det. Kanske bara jag som är värdelös men jag kom inte speciellt långt. Lyckades ta mig upp på några få avsatser sen tryckte jag för mycket åt antingen vänster eller höger och flög rätt ner i döden

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

kom bara till 13 =/

Visa signatur
Permalänk

Ge inte upp! 615 våningar än så länge!

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

hur kommer ni upp så långt?! det är ju tok långt jue.. med xjump kom man bara till 20 typ

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det känns som en billigare variant av icytower till win... men det ska testas iaf
sådant är alltid kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
det känns som en billigare variant av icytower till win... men det ska testas iaf
sådant är alltid kul

Det är väl ändå icy tower som är den billiga kopian?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Funkar det under OSX? Testade men lyckades inte installera det, kör ./configure, men sen när man ska köra "make" så hittar den ingen "make file".

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

http://mac.softpedia.com/get/Utilities/SDLjump.shtml
Dock har jag inte testat det själv...

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Det är väl ändå icy tower som är den billiga kopian?

jo visst men det är (enligt mig) roligare... (har dock bara tästat sdljump så jag ska kanske inte säga så mycket )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Testade det i windows och det var ju hur skum känsla som helst i det. Kanske bara jag som är värdelös men jag kom inte speciellt långt. Lyckades ta mig upp på några få avsatser sen tryckte jag för mycket åt antingen vänster eller höger och flög rätt ner i döden

Pröva att hålla hoppknappen intryckt en stund, studsa mot några väggar osv. så kommer du nog underfund med det :).

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulrik Uppkastare
http://mac.softpedia.com/get/Utilities/SDLjump.shtml
Dock har jag inte testat det själv...

det fungerar fint i rosetta iaf.
hum, 20 är jag på nu iaf Så jävla kul!

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Version 1.0 finns nu tillgänglig! Bortsett från ljudeffekter som inte är av denna värld har även en replay-funktion tillkommit, vilket givetvis har resulterat i en highscorelista där världens främsta fanatiker får mäta sina förmågor. Jag leder för tillfället med 467 våningar, men jag blir besviken om ingen på Sweclockers lyckas slå det!

Länk:
http://www.nongnu.org/sdljump/
Highscore:
http://www.nongnu.org/sdljump/highscores.html

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

haha, en radioaktiv Sonic igelkotte eller vad ska det va?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kommer så här långt när jag kör ./configure, vad är det den vill ha?

"checking for SDL - version >= 1.2.0... no
*** The sdl-config script installed by SDL could not be found
*** If SDL was installed in PREFIX, make sure PREFIX/bin is in
*** your path, or set the SDL_CONFIG environment variable to the
*** full path to sdl-config.
configure: error: *** SDL version 1.2.0 not found!"

Permalänk

Förmodligen ett SDL-paket av något slag, libsdl1.2-dev eller motsvarande beroende på vilken distribution du använder.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

Klarade upp till 71, men nu orkar jag inte mer :), beroende framkallande dock!!

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Oj, jag kör Ubuntu, Dapper. Jag hämtade libsdl1.2-dev nu kom jag så här långt:
"checking SDL/SDL_image.h usability... yes
checking SDL/SDL_image.h presence... yes
checking for SDL/SDL_image.h... yes
checking SDL/SDL_mixer.h usability... no
checking SDL/SDL_mixer.h presence... no
checking for SDL/SDL_mixer.h... no
configure: error: *** Could not find SDL/SDL_mixer.h ! Install the SDL_image devel package."

Vad är sdl för nåt? och hur ska man installera det i ett svep?

EDIT: Det funkar nu, kom till 41 när jag slutade tänka