Permalänk
Medlem

Inköp av nya delar

Hej svejs!
Jag har nyss börjat höra ett tjutande ljud från datorn och samtidigt som jag byter ut den komponenten av datorn som tjuter passar jag på att dra ner ljudnivån på hela paketet. På köpelistan finns:
- Hiper PowerSupply (PSU) Standard Series 435W 595kr
- Kingston DDR 512MB PC3200 400MHz CL3 (3-3-3) 579kr
- Revoltec Northbridge Freezer, blå 55kr
- Western Digital 250GB SATA II Caviar SE16 (7200RPM / 16MB Cache / SATA II) 809kr
- Zalman ZM80D-HP Aluminium Dual Heatpipe VGA-Kylare 255kr

Nu är det så att några av delarna inte passar in i forumdelen, så jag kommer inte att prata om dom här utan skapa nya trådar i respektive forumsdel.

I den här tråden kommer jag då ta upp nordbryggekylaren och minnet

Nordbryggekylaren köper jag för att reducera ljudnivån i min dator som för tillfället är väldigt hög. Har ofta hörluar på mig, men när jag inte har det störs jag av oljudet från burken. Har inte så mycket att fråga om den här komponenten, men jag antar att den passar till ett ASUS A8N-E s939 moderkort?

Minnet ska stoppas in bredvid 2 st A-DATA 512mb stickor. Har hört en del om att man inte ska blanda minnen med olika märke, stämmer det? Betyder det i såfall att jag måste köpa helt nya minnen eftersom A-DATA inte säljs längre? A-DATA är för er som inte vet Datorbutiken.com's budgetminnen som numera utgått ur deras sortimente. Jag har även förstått att jag kommer att förlora minnenas Dual-channel eftersom det blir fler än 2 stickor. Hur kommer det att påverka minnenas prestanda? Spelar en del, bland annat World of Warcraft som ibland kan bli tungt. Kommer det då att bli ännu mer segflytande?

Det var nog allt som skulle in i den här forumdelen. Har ni lust får ni jättegärna titta förbi dom andra trådarna för grafikkortskylningen och nätaggregatet.

Tack och hej!