Permalänk
Medlem

AMD X2 4800+ problem

Får problem när jag spelar CSS all går för fort =( har testat all på !

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6202...

och även gått ut i win när jag spelat och stängt av den ena Coren men inget hjälper.

Hjälp mig snälla blir trött på den här skiten och byter snart tebax te Intel igen det fungerade ju alla fall.

Permalänk
Medlem

Har du kollat på forum som behandlar just CSS??

Nåja, du lär få svar här om du inte hittar i dom forumen.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har du kollat på forum som behandlar just CSS??

Nix vart hittar man sånna::?

Permalänk
Medlem

Re: Har du kollat på forum som behandlar just CSS??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jannexx
Nix vart hittar man sånna::?

Google.se

Massor med forum för dig att läsa om du slutar vara så lat.
http://www.cssforumet.se/
http://www.forumplanet.com/counterstrike/forum.asp?fid=8447

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Re: AMD X2 4800+ problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jannexx
Får problem när jag spelar CSS all går för fort =( har testat all på !

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6202...

och även gått ut i win när jag spelat och stängt av den ena Coren men inget hjälper.

Hjälp mig snälla blir trött på den här skiten och byter snart tebax te Intel igen det fungerade ju alla fall.

Stäng av Cool'n'Quiet.. (cool'n'quiet är djävulens påfund)

Installera Dual-core optimizern.. www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/Setup.exe

Citat:

AMD Dual-Core Optimizer - The AMD Dual-Core Optimizer can help improve some PC gaming video performance by compensating for those applications that bypass the Windows API for timing by directly using the RDTSC (Read Time Stamp Counter) instruction. Applications that rely on RDTSC do not benefit from the logic in the operating system to properly account for the affect of power management mechanisms on the rate at which a processor core's Time Stamp Counter (TSC) is incremented. The AMD Dual-Core Optimizer helps to correct the resulting video performance effects or other incorrect timing effects that these applications may experience on dual-core processor systems, by periodically adjusting the core time-stamp-counters, so that they are synchronized.

www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871...

Hjälper inte detta så finns det mer att läsa här. www.hardforum.com/showthread.php?t=983781

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

OKI OKI

OKi Tack så mycket grabbar hoppas bara att nått utav det kommer att fungera.
Inte lätt att spela när allt går hiskelitt fort.

Permalänk
Medlem

Fick du det att funka?
Isf hur?

skruvis...
Du skrev att han skulle stänga av Cool'n'Quiet.
Varför då?? Det är ju skitbra.
Det gör sitt jobb på ett utmärkt vis.
Funkar skitbra för mig iaf.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
Fick du det att funka?
Isf hur?

skruvis...
Du skrev att han skulle stänga av Cool'n'Quiet.
Varför då?? Det är ju skitbra.
Det gör sitt jobb på ett utmärkt vis.
Funkar skitbra för mig iaf.

Bara för att det funkar för dig så betyder det inte att det funkar för han...Sen måste man testa allt

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SCORPIUS
skruvis...
Du skrev att han skulle stänga av Cool'n'Quiet.
Varför då?? Det är ju skitbra.
Det gör sitt jobb på ett utmärkt vis.
Funkar skitbra för mig iaf.

För att det är cool'n'quiet som gör att det känns som om man kör speedhack i spelet.. för min egen del så är cool'n'quiet + dual-core + UT99 lika med totalt vansinne.. går fort-långsamt samt gubben hänger sig & hoppar fram & tillbaka.. lösning: stäng av djävulens påfund cool'n'quiet samt installera dual-core optimizern..

Resultat av att stänga av cool'n'quiet? Jag slipper allt skit med speedhack liknande resultat..

Resultat av att installera dual-core optimizern? Jag slipper att stänga av ena kärnan i spelet för att slippa "lagget" (dvs. småhackandets/hoppandets) i spelet.

Summasumarum? Jag slipper sura ihop totalt över att mitt favoritspel inte fungerar korrekt.

Och då kan det gå såhär bra, om jag är på humör...

Men annars är Cool'n'Quiet jättebra......

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless