Permalänk
Medlem

Turion vs. sempron

Hej, vilken av dessa processorer har bäst prestanda gällande spel o.d?
Turion 64 mk36 2.0ghz (med dubbelkärna) / Sempron 3400+ 2.0 ghz

/Mongo

Permalänk

turion, fast det e ingen processor bara en benämning av nånting men den e nog bättre för att den har två kärnor(säkert amd x2) mkt bättre än sempron som e en budget processor.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Hedersmedlem

Turion är en processor lika mycket som Pentium M och Core solo/duo är processorer. Du kanske tänker på en motsvarighet till centrinoplattformen? Turion är iaf processorn.

Turion är AMD:s prestandaprocessor för bärbara datorer, Sempron är budgetprocessorserien.
Jämför Turion/Pentium M & Core Solo
Och dual core Turion jämförs med Core Duo.
Sempron och Celeron är väl marknadssegmentskonkurrenter (haha).

Så mellan Sempronen och Turionprocessorn du listade så är Turion bäst.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ok, tack då vet jag det. Men iaf så har jag den turion som jag nämnde, 2*512 mb ram, radeon xpress 1100 128mb i min acer men ändå verkar den vara för klen för de flesta spelen som t.ex. doom 3 då jag bara kan köra på lägsta grafikinställningen och 1024*768 i upplösning. Behöver jag uppgradera till 1,5 mb ram kanske?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nog tyvärr ditt grafikkort som är för dåligt och inte något att göra åt det heller.
Kommer jag ihåg rätt vad jag läste om xpress 1100 chipset så hade det ett mr x300 inbyggt (eller om det var x600). Doom 3 är väl rätt gammalt så för ditt exempel så tror jag 1,5 GiB ram inte gör någon skillnad mot 1 GiB.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Mmm, det sitter x300 inbyggt så jag ska nog hålla mej till andra spel där det stöds. Ska nog fixa mer minne om ett tag ändå då jag ska skaffa vista....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Turion är en processor lika mycket som Pentium M och Core solo/duo är processorer. Du kanske tänker på en motsvarighet till centrinoplattformen? Turion är iaf processorn.

Turion är AMD:s prestandaprocessor för bärbara datorer, Sempron är budgetprocessorserien.
Jämför Turion/Pentium M & Core Solo
Och dual core Turion jämförs med Core Duo.
Sempron och Celeron är väl marknadssegmentskonkurrenter (haha).

Så mellan Sempronen och Turionprocessorn du listade så är Turion bäst.

oops tänkte på centrino. my bad

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |