Permalänk
Avstängd

Har processorn gått sönder?

Igår när jag skulle byta CPU-fläkt så råkade jag tappa den på bordet när jag rengjorde den, och jag passade även på att installera om Windows.
Men, när alla filer kopierades så kom det upp felmeddelande om att vissa filer inte gick att kopieras, efter ett antal försök så kopierades alla filer utan problem, men nu när jag packar upp filer i Windows så är kvarstår problemet, den kan inte kopiera vissa filer. Kan det vara så illa att processorn vart så pass skadad att den inte fungerar korrekt? Kan även tillägga att det inte är nåt fel på Windwos-skivan då den funkade perfekt på en annan dator.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

låter nästan som hårddsiken.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Båda hårddiskarna har problem att packa upp filer, aja får prova att dra ut och sätta i dom igen, eller räcker de med att hårddisken som jag har windows på är trasig så funkar de inte på den andra heller?

Edit: Nu har jag felsökt hårddisken jag har windows på med tillverkarens egna program, hittade inget fel.
Jag har även kört Prime95, inget fel där heller.
Nån som har nån susning om vart felet kan sitta?

Edit2: Körde SpeedFan och fick dessa felmeddelanden
"Warning: Spin Retry Count is below the average limits"
"Warning: Spin High Current is below the average limits"

Betyder detta att hårddisken har gjort sitt?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Testa med en annan hårddisk så ser du om det är hårddisken

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Avstängd

Det verkar som att båda hårddiskarna är trasig för då jag försöker installera vissa program så får jag felmeddelanden om att en viss fil är korrupt, snackade med en annan och han sa att de kan vara ramminnena som är felet, kan de stämma?

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Inte så att kylaren är trasig och kylder dåligt?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

Datorn är rätt så kyld, CPUn ligger på 40c, grafikkortet ligger på 50c och HDDn ligger på 29c.

Testade att köra Memtest86 för att kolla minnena och de vart runt 2000 errors vilket inte kan vara så bra va?

Vet inte riktigt vad jag ska göra, ska jag byta RAM eller hårddisk?

Edit: De fick bli en ny hårddisk, fick bli en Samsung SpinPoint, hoppas bara att den är bra nu då.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Det är inget fel på dina hårddiskar. Det är ramminnet som sabbar de filer som passerar genom det. Testa placera minnet på andra platser eller om du klockar ställ tillbaka till oklockat.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Avstängd

Mjo jag märkte att det va minnena som va den elaka boven, tyvärr så hann inte Webhallen se min avbeställning innan dom skickade hårddisken,och att skicka tillbaka den skulle kosta 150kr så då behöll jag den i alla fall, aldrig fel med mer utrymme :D, har skickat efter nya minnen nu i alla fall då dom inte mådde så bra.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it