Problem med 3Com OfficeConnect Wireless

Permalänk
Medlem

Kan ju bara nämna att jag såg tidigare ivkäll att jag ska få en ny Linksys WRT54GL skickad i utbyte mot min 3com 3CRWER200-75-ME av Datorbutiken. Hoppas på ett bättre resultat med denna (kan väl iof omöjligen bli sämre ). Natt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znore
Tja! Ny på forumet

Har också en 3com Officeconnect 54mbps och comhem, teh worst combo ever;)

Har också pratat med supporten i canada och fick den nyare firmwaren, nu fungerar det om jag kör trådat men ingenting fungerar trådlöst. What to do?

Ni som har flashat om era med beta-firmwaret, lade ni in båda filerna? Vilka inställningar kör ni med när ni kör trådlöst?

Min har fungerat bra sen jag bytte mac adress. Däremot hade jag problem med att uppkopplingen kändes fladdrig, men jag ändrade från WPA kryptering till WEP och sen har det gått bra tycker jag. Kom dock en stor update till MAC OS X igår med förbättring av bl.a airporten så ska ge det ett nytt försök senare. Men nu har jag bra fart och stabilitet. 1Mbit upp/ 7 ner. Väldigt nära kabelns hastigheter alltså.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

ja eftersom det står att man ska ha båda

Permalänk

Jag hade också problem med min router, men det löste sig med den nya firmwaren (installerade båda filerna).

Efter uppgradering så har jag bara stött på ett problem:
Jag kan inte surfa normalt på inwarehouse.se. Ett av problemen jag har med sidan är att få upp rutan för "Detaljerad lagerstatus" (klicka på någon prudukt, och sen på lagerstatus knappen).

Skulle vara kul att veta om det bara är jag som har detta problem

Permalänk
Medlem

Bearz, jag har samma. om du fixxar. skriv te min mail eller nått . Sebastian_Siira@hotmail.com jag behöver verkligen bra ping nu då ja praccar lite quake3 1on1 inför CPL, dvs. ganska störande när pingen hoppar...

Edit: Förresten, hur installerar man de firmware filerna?

Permalänk

logga in på routern genom att sufta till dess IP-address i en webbläsare
välj System Tools
välj fliken Upgrade
Tryck bläddra och lägg in första filen.
Upprepa efter routern är igång igen och lägg till andra filen.

Står i medföljande textfil i vilken ordning filerna ska tas.

Efer du har bytt firmware måste du ställa in routern igen.

Permalänk
Medlem

asså, jag kommer inte ens in i min router. kommer inte ens in på den dära 192.168.1.1, Kom ju in där förrut men inte nu längre. helt mysko. inte ett piss funkar när man har i TP kabel från modemet till routerns Cable/DSL. Nån mer än mig som har sådana problem ?

Permalänk
Medlem

Har ni som har en 108mbps router testat om hastigheten blivit sämre med denna mjukvara som ligger i denna tråd? Är oerhört trött på denna nu. Har full mottagning men ändå stannar den upp ibland och man tar sig ingenstans. Samma för någon annan? Via kabel går allt lysande men inte trådlöst.

Bör jag uppgradera routern? Tror ni det löser detta?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Har en 54mbps som sagt, nya firmwaret, trådat fungerar men inte trådlöst. Vet inte vad jag ska ta mig till, hade tänkt ha på min stationära dator hela tiden och använda routern som en accesspoint men nu fungerar ju inte trådlöst längre och när man trycker på restore factory defaults så får man inte factory defaults.

What to do? What to do?

Är det någon som har kvar original firmwaret till 54mbps routern? Om man fick för sig att byta isp menar jag.

Permalänk
Medlem

Har ni stängt av allt som stör? Tex micro och trådlösa telefoner!
Har ni Intels trådlösa kort 2200bg eller nyare, ta hem nya drivrutiner från Intel. Funkar klart mycket bättre. Min tappar anslutningen ofta om man inte även använder Intels trådlösa anslutningsprogram.

Byta kanaler? Byt kryptering.
Om tråd funkar men inte trådlöst ligger ju problemet troligen i störningar eller datorn.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Har ni stängt av allt som stör? Tex micro och trådlösa telefoner!
Har ni Intels trådlösa kort 2200bg eller nyare, ta hem nya drivrutiner från Intel. Funkar klart mycket bättre. Min tappar anslutningen ofta om man inte även använder Intels trådlösa anslutningsprogram.

Byta kanaler? Byt kryptering.
Om tråd funkar men inte trådlöst ligger ju problemet troligen i störningar eller datorn.

Jag kör inte micron konstant dygnet runt
Trådlöst ja men det ska inte vara ett så stort problem. Har testat olika kanaler. Bytte från WPA till WEP men ska byta tillbaka igen och testa. Har fått låna en kompis router nu så jag kan utesluta saker.

Jag har varit i kontakt med 3COM via mail nu och de skickade mig nu FW. Dock fick jag samma som lagts upp och endast den ena filen (den som heter 54 någonting). Men de tyckte jag skulle ringa men det var upptaget nu. Återkommer..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Om man flashat med firmwaret, kan man byta routern ändå? (köpt från komplet för knappt 1 vecka sedan). skulle dem märka det?

min ping blir sämre med denna routern. orkar inte ha skiten längre

Permalänk
Medlem

Det är tydligen samma fw för både 54mbps och 108mbps routrarna. Det trådlösa fungerade innan jag flashade om routern men den hoppade som sagt ur hela tiden. Genom trådlöst så får den kontakt men datorn får ingen ip, den släpps inte ut på internet. Har testat trädlöst på 3 olika datorer så det är definitivt routern som inte fungerar som den ska.

Snackade med supporten, de trodde att en ny fw skulle komma i mitten på oktober så det är väl bara att vänta. Jag orkar inte hålla på att skicka tillbaks grejer och sitta utan internet i ett par dagar.

Permalänk
Medlem

saken är den att jag får sämre ping, även när jag kör med kabel. Då jag bara använder mitt adsl modem funkar allt prima utan att ja bara får internet te en dator

Permalänk

Mitt trådlösa fungerar felfritt. Använder WPA-2 Pre-Shared key.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znore
Det är tydligen samma fw för både 54mbps och 108mbps routrarna. Det trådlösa fungerade innan jag flashade om routern men den hoppade som sagt ur hela tiden. Genom trådlöst så får den kontakt men datorn får ingen ip, den släpps inte ut på internet. Har testat trädlöst på 3 olika datorer så det är definitivt routern som inte fungerar som den ska.

Snackade med supporten, de trodde att en ny fw skulle komma i mitten på oktober så det är väl bara att vänta. Jag orkar inte hålla på att skicka tillbaks grejer och sitta utan internet i ett par dagar.

Samma problem med det trådlösa här...efter uppgradering så funkar det inte helt enkelt. Supporten säger nu att de INTE har ngn annan firmware att skicka, inte ens en gammal, mysko.

Väntar dessutom på en utbytesenhet, men nu är de tydligen restade på lagret. Pinsamt.

Köpt på Siba, blir till att reklamera denna skitrouter snart o köpa en annan.

/F

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fillmore
Samma problem med det trådlösa här...efter uppgradering så funkar det inte helt enkelt. Supporten säger nu att de INTE har ngn annan firmware att skicka, inte ens en gammal, mysko.

Väntar dessutom på en utbytesenhet, men nu är de tydligen restade på lagret. Pinsamt.

Köpt på Siba, blir till att reklamera denna skitrouter snart o köpa en annan.

/F

Gäller detta enbart de som flashat en 108mbps routern eller? Jag som precis tänkt göra det med min. 3COM support bad mig ju göra det med och skickade just dessa filer.. hmm.

Har ni ställt in allt som innan då? Jag har gjort backup av mina settings och tänkte lägga in dom efteråt. Då borde ju allt gå som det ska.

Ni kan ju testa att flasha den igen annars?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Gäller detta enbart de som flashat en 108mbps routern eller? Jag som precis tänkt göra det med min. 3COM support bad mig ju göra det med och skickade just dessa filer.. hmm.

Har ni ställt in allt som innan då? Jag har gjort backup av mina settings och tänkte lägga in dom efteråt. Då borde ju allt gå som det ska.

Ni kan ju testa att flasha den igen annars?

Jag har inga problem med min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Gäller detta enbart de som flashat en 108mbps routern eller? Jag som precis tänkt göra det med min. 3COM support bad mig ju göra det med och skickade just dessa filer.. hmm.

Har ni ställt in allt som innan då? Jag har gjort backup av mina settings och tänkte lägga in dom efteråt. Då borde ju allt gå som det ska.

Ni kan ju testa att flasha den igen annars?

Jag har 54mbps:en.

Permalänk
Medlem

54 varianten jag med

Permalänk

Tur att det finns såna här forum.

Tack vare allt jag läst så åker jag och byter mitt 3Com som jag köpte för någon vecka sedan på Siba.
Tänker inte ens försöka lösa problemet även fast många verkar ha fått ordning på det.

Lycka till ni andra som fortsätter kämpa med problemet.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

just nu har jag stängt av allt i firewallen i routern. nu funkar den hyffsat. det är typ bara som att jag har långsammare internet istället, ibland går sidorna trögt som faen. men annars ere lungt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spart1e
just nu har jag stängt av allt i firewallen i routern. nu funkar den hyffsat. det är typ bara som att jag har långsammare internet istället, ibland går sidorna trögt som faen. men annars ere lungt..

Lite samma problem här. TPtest visar att jag nyttjar all bandbredd jag kan tillgå men ändå fryser det ibland så jag inte tar mig någonstans..
ny mjukvara i oktober sägs det. Finns ju nu med men vill ha den officiella..

Förresten, funkar loggningen av trafik på eran? Skulle vilja se vilka som varit inne på min router men det går inte. Helt tomt i min logg..
Gud vilken skitprodukt..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jo min loggar för fullt nu sedan nya firmwaren.
Men min har hicka när det skall bytas ip.
Emellanåt klarar den inte det och det blir en fördröjning på någon minut.
Skickat fråga om detta till 3com.
Ja vilken nytta man har haft av denna s..t.
Med gamla firmwaren angav jag min NAS som server, tror det var på syslog om jag inte minns fel. Då loggade den men med nya går det utan.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bearZ
Jo min loggar för fullt nu sedan nya firmwaren.
Men min har hicka när det skall bytas ip.
Emellanåt klarar den inte det och det blir en fördröjning på någon minut.
Skickat fråga om detta till 3com.
Ja vilken nytta man har haft av denna s..t.
Med gamla firmwaren angav jag min NAS som server, tror det var på syslog om jag inte minns fel. Då loggade den men med nya går det utan.

Har flashat den med enbart ena filen. Den andra "3Com_v1.1.09_newhttpd_mtd0to5.fim" behövs inte tydligen enligt supporten? Iallafall, samma skit än men mer problem nu. Kan inte skicka mail men kan ta emot...
Imorgon ska jag låna komisens Router o denna ska jag skicka åt pipsvängen!!! SKITPRODUKT!!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Ja nu är din som min innan firmware byte.
Hade samma problem med mailen men det började inte med en gång utan kom efter ett tags användande.
Ja maken till mer halvfärdig produkt får man nog leta efter.
Undrar hur det är ställt med kvalitetskontrollen.

Visa signatur

eehhh

Permalänk
Medlem

Fått en ny router efter en månad...restad på lager.
Ska testa ikväll...

Ni som skickat tillbaka routers, det sker fraktfritt eller hur?
Bara att säga det hos posten eller ska man skriva ngt speciellt på paketet?

/F

Permalänk
Medlem

Flashat min med V1.1.0.9 nu. Verkar som den går bättre nu. Återkommer med rapport efter mer testande.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

jag har en 108Mbit router med samma fel som alla ni andra..har bytt firmeware med lite goda resultat förutom...
att den vägrar släppa igenom mIRC och jag
kan inte få min ftp att fungera heller.
Har stallt in allt enligt konstens alla regler,
men icke! Ska prata lite med roliga 3com i
canada och se vad de har att säga!

Permalänk
Medlem

Startade en tråd för detta men verkar som ingen hittade den. Skriver här istället. Har dem nya firmwares som finns länkade i denna tråd och en 3CRWER200-75-ME. Problemet:

Fick uppgraderat till 24mbit hos Telia och fick en ny Zyxel 660H silver triple play. Utan router får jag ca 18mbit ner och 2,3mbit upp. Helt ok.

När jag kopplar in min 3com office connect 108mps maxar jag 130kbytes/s (tråd eller trådlöst)
Alltså 1mbit upp och 0,5mbit ner

Nån som vet vad som kan vara fel? Hade innan 8mbit och speedtouch home (gammalt modem) och efter uppgradering av router funkade allt bra.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA