Datorn går inte i viloläge...

Permalänk
Medlem

Datorn går inte i viloläge...

...trots att jag inte rört den långt efter att den ska gå i viloläge. Vad kan det bero på? (OSX-Tiger)

Visa signatur

pellea

Permalänk

Vilken sorts mac det gäller är nog också bra att uppge. Är det en bärbar och funkar det i så fall att fälla ihop den?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Det är en bärbar och ja, det fungerar att fälla ihop den. Alltså det enda som inte fungerar är att den inte vill gå i viloläge av sig själv. Kan även tilläggas att jag kör en extern skärm till och kör den därmed stängd hela tiden.

Visa signatur

pellea

Permalänk

Alltså, går den i viloläge om du fäller ihop den? Är det en macbook/macbook pro bör du dessutom nog inte köra den ihopfälld, blir för varmt, ajabajja.

Men ja, har du provat det vanliga; reparera rättigheter osv?

Har själv haft lite problem med att min MBP inte vill gå i viloläge när man fäller ihop den, jag fick rådet att lämna in den. Har inte gjort det än men ska göra det någon dag. Vad har du för modell?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Jag har en Powerbook G4 (Nuvarande temp. 55 C).

Jag vill inte att den ska gå i viloläge när jag stänger den eftersom den alltid är ihopfälld eftersom jag kör den som en hemmadator med en skärm.

Visa signatur

pellea