Netsuperstore.se - Hobbyverksamhet?

Permalänk
Medlem

Netsuperstore.se - Hobbyverksamhet?

Tjenare beställde prylar från detta ställe den 18sep, båda grejerna fanns i lager och jag hade förväntat mig att de skulle ta 2-5 (arbetsdagar) som de brukar göra.Nu är de den 9oct och inget har kommit. Jag har både försökt få tag på dom via mail och per telefon, mailen fick jag svar på tillslut efter många meddelanden, han påstod att paketen var skickade innan den 26sep (då jag fick svar på mailet) och han sa att han begärt kollinummer.Jag får inget svar och skickar ett mail om att jag vill ha kollinummret , den 3oct påstår han igen att pakten är skickade och att han söker kollinummer, deras telefon känns som ett IQ svar , helt hopplöst att få tag på. Så nu börjar jag bli fundersam över vad detta är för ställe.

Nån mer som har haft problem med nestsuperstore? kom gärna med tips på hur jag ska agera.

OBS!! Har valt mina ord noga i dom senaste mailen så vill inte veta av nån pajkastning.

Visa signatur

Rolf-jhonny
------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är förjävligt. Har också handlat där. Skulle köpa ett ljudkort och det stod att de hade runt 100 av dem på lager. Jag beställde varan och väntade över tre veckor. Men inget hände. Jag skrev flera mail men fick inget bra svar varför grejerna inte var skickade.. Sen struntade jag i dem, skickade ett mail att jag ville avbeställa, och köpte ljudkortet på dustin istället. Lite dyrare, MEN grejerna kommer fram iallafall. Gissar på att de fejkar lagerstatusen och hoppas att kunderna väntar.
Sjukt av dem att inte ge ut kollinummer om de säger att grejerna är skickade.
Mitt råd är att ge upp Netsuperstore (om du inte redan har betalat) Köp någon annanstans.

Permalänk
Medlem

omega: de "fejkar" nog inte sin sin lagerstatus, utan de har nog en leverantör som de beställer ifrån, och det där är leverantörens status.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
omega: de "fejkar" nog inte sin sin lagerstatus, utan de har nog en leverantör som de beställer ifrån, och det där är leverantörens status.

Det man har i lager är det MAN har i lager hemma och INTE hos leverantören.
"I LAGER" = Klart för att skickas efter beställning. Allt annat kallar jag för fejk.

Permalänk
Medlem

Det är fler som tycker det.
http://se.pricerunner.com/retailer/22437/reviews

Katastrof.

Visa signatur

E6600 @ 3.65GHz P5W DH DLX Corsair 6400 2048MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Det man har i lager är det MAN har i lager hemma och INTE hos leverantören.
"I LAGER" = Klart för att skickas efter beställning. Allt annat kallar jag för fejk.

Butiken finns ju inte egentligen , Att folk inte förstått det här ännu.
det är GNT som står bakom och som är lagret. GNT brukar iofs vara väldigt snabba på leveranser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Butiken finns ju inte egentligen , Att folk inte förstått det här ännu.
det är GNT som står bakom och som är lagret. GNT brukar iofs vara väldigt snabba på leveranser.

Spelar ingen roll om de har en fysisk butik eller ej. I lager betyder att produkten skall kunna skickas omgående.

Permalänk
Medlem

Dom finns i kungens kurva sthlm.

Visa signatur

E6600 @ 3.65GHz P5W DH DLX Corsair 6400 2048MB

Permalänk

Även jag har fått uppleva netsuperstore.se ofattbara kundhantering. Beställde ett Headset(som fanns i lager "runt 100!!!?) för runt 400, kosta 500 i näraffären men hade inte så bråttom, så varför inte spara en hundring tänkte jag?
Sen 1 vecka efter beställning (vilket jag gjorde på en måndag) så tar jag kontakt och undrar hur det står till med min order, inget svar..skickar mejl på mejl och får till slut efter 4 dar ett kort (troligen auto svar)

Hej Kristoffer,
Vi beklagar förseningen.
Produkten finns inte i lager. Den kommer 18 oktober.

orka vänta ytterliggare 9 dagar!? då sände jag 3-4 mail om att jag vill avbeställa min order, har inte fått svar än...

Sitter iallafall med mina hörlurar nu, okej dom kostade en 100-lapp mer, men nog F** behövde jag inte vänta 2 veckor på leverans!?

NETSUPERSTORE.SE är vad dom heter, SUPER DÅLIGA!

Ps. Är inte det här något som man bör be konsumentverket granska?

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - Cooler Master H500 - ASUS ROG Ryujin II 240 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antimatter
Även jag har fått uppleva netsuperstore.se ofattbara kundhantering. Beställde ett Headset(som fanns i lager "runt 100!!!?) för runt 400, kosta 500 i näraffären men hade inte så bråttom, så varför inte spara en hundring tänkte jag?
Sen 1 vecka efter beställning (vilket jag gjorde på en måndag) så tar jag kontakt och undrar hur det står till med min order, inget svar..skickar mejl på mejl och får till slut efter 4 dar ett kort (troligen auto svar)

Hej Kristoffer,
Vi beklagar förseningen.
Produkten finns inte i lager. Den kommer 18 oktober.

orka vänta ytterliggare 9 dagar!? då sände jag 3-4 mail om att jag vill avbeställa min order, har inte fått svar än...

Sitter iallafall med mina hörlurar nu, okej dom kostade en 100-lapp mer, men nog F** behövde jag inte vänta 2 veckor på leverans!?

NETSUPERSTORE.SE är vad dom heter, SUPER DÅLIGA!

Ps. Är inte det här något som man bör be konsumentverket granska?

Tråkigt att höra. Funderar om jag ska kika ner till konsumentombudsmannen och fråga vad han tycker man ska göra , för så här ska de inte gå till

Visa signatur

Rolf-jhonny
------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet...

Jag vet vilka som ligger bakom denna rörelse... det är gamla PC Superstore. Dom köpte upp och dränerade en annan fin butikskedja på tillgångar, sen blev det konkurs på allt det ändå.
servicen och tillvägagångssätt är under all kritik.. Jag undviker allt som har med dom att göra iaf.

Visa signatur

P5WDHDLX | C2D E6400 | 3GBCorsairPC6400CL5 | SPHXT1900XT256MB | ACFreezer7PRO |
3xIDE, 3xSata HDD| SBAudigy | PromiseSataKontr. | Hiper530w| Asus M51SN Bärbar

Permalänk

Men vi som konsumenter måste göra något åt detta, det är vi som kan påverka och se till att de som kan gör något åt ett sådant företag.

Jag blir hur frustrerad och irriterad som helst när jag läser allas reviews på pricerunner...

Jag ska nog skicka något mejl till konsumentverket. Om fler gör det desto bättre...

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - Cooler Master H500 - ASUS ROG Ryujin II 240 -

Permalänk
Medlem

Jag har handlat i butiken ett par gånger. De är dock väldigt förvirrade där och inte alls intresserade av att hjälpa till. Står man och ser vilsen ut så förväntar jag mig att minst EN säljare slutar prata om privata saker med sina polare och kollar om jag vill ha hjälp.

Permalänk
Medlem

Beställde saker 06-09-27 som då fanns i "lager" och fortfarande gör det men dom har fortfarande inte skickat idag fast dom lovat per telefon och e-post att skicka "nästa dag". Dessutom drog dom pengar från visakortet direkt...

Prisjämförelsesidor borde bannlysa dom.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

de visar ofta felaktigt pris eller lagersaldo på prisjakt och pricerunner. har mailat flera gånger till prisjakt och pricerunner och bett dem ändra.

om man ska handla i butiken tillkommer dessutom 95kr i "hanteringskostnad" så priserna stämmer ju aldrig.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jag har handlat i butiken ett par gånger. De är dock väldigt förvirrade där och inte alls intresserade av att hjälpa till. Står man och ser vilsen ut så förväntar jag mig att minst EN säljare slutar prata om privata saker med sina polare och kollar om jag vill ha hjälp.

Så sant som det är sagt.
Handlade själv en LCD-TV där lagom till fotbollsvm, säljaren kunde ingenting och var absolut inte intresserad av att hjälpa till.

Dom hjälpte mig inte ens med TVn ifrån lagret ut till bilen (20 meter).

Tror de flesta som jobbar i deras butik i Kungens Kurva är på arbetet via något arbetsprogram och jobbar för minimumlön.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk

jag skulle köpa min laptop där och lite andra grejer, jag var mycket noga över att ALLT var i lager.

Jag ringde och frågade "när kommer mina grejer om jag beställer om 5minuter, kommer dem snart eller om flera veckor? han sa: på tisdag! (det var en söndag jag ringde)

Senare på torsdag ringde jag tillbaka: var är mina grejer är dem skickade?
han sa: nej det är dem inte

Jag sa: hejdå tabort min beställning, är inte intresserad mer.

Dem tappar kunder på sånt :/ Beställde istället från dustin, tog 1 dag:)<3

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Har samma erfarenhet som många andra. butiken är ett skämt, man får vänta i evigheter på prylarna.

Permalänk

En hel del negativa svar här så jag tänkte komma med ett positivt. Värt att notera räcker inte ett positivt omdöme bara från mig för att dom ska va bra, ändå så suger det (tror på er). Jag beställde två WD2500JB (250 gb) från Netsuperstore.se för ett par veckor sen och tog cirka 5 dar för mig för att få hem paketet.. välpaketerat och mot faktura.

De var billigast i hela Sverige på just dessa diskar.. så varför inte tänkte jag.

Såg sedan att de bara erbjöd faktura till företag, hur det nu gick ihop har jag inte fattat än..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill bara nämna att jag har råkat ut för samma sak. Jag beställde ett nätagg och väntade och väntade. Tillslut ringde jag och hörde vart mitt paket var och då hade de ingen aning. De kollade upp saken och då såg de att paket var typ bortglömt.

Efter samtalet tog det inte mer än en vecka innan jag fick det. De känns oseriösa och jag kommer inte handla där igen.

startade en tråd om det förut också. Trodde de var skojare först och blev orolig.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Men snälla. Läs recensionerna på pricerunner. En viss "ursäkt" från företaget känner jag är lite att ta i kanske. Att skriva saker som "Hoppas bara att du inte är en konkurrent eftersom du inte har kontaktat vår kundtjänst via telefon och då vi heller inte hittar något mejl som passar in på ditt ärende." känns bara som ett lamt sätt att försöka skylla ifrån sig på. Om det är en konkurrent så är det men att indirekt anklaga någon för att vara det klingar inte bra i min klocka. Uppenbarligen så svarar de inte på mail. Jag har mailat ett par gånger utan svar. Det enda jag fick svar på var min avbeställing tyvärr.

Det känns tyvärr lite som en spark i ansiktet när man säger att man älskar sina kunder och så svarar man inte ens på mail eller i telefon. Ointresset jag har märkt i butiken kan jag inte härleda till kärlek.

http://se.pricerunner.com/retailer/22437/reviews

Jag gillar speciellt denna kommentar ifrån en kund:
"Vilket gnäll... Svensken är så snål att han gråter när han skiter. Denna butik säljer med en marginal på 50:- per såld dator vilken service kan ni förvänta er då ? Hade svensken inte varit så snål och betalade vad det egentligen kostar skulle aldrig såna problem uppstå. Sajter som Pricerunner, prisjakt och liknande bidrar mycket till den dåliga service eftersom dessa sajter hetsar företagen att slås om priset."

Vem bryr sig om vilka marginaler som finns? Får man behandla kunder hur som helst för att man har dåliga marginaler? Lite stämmer det då man som kund ofta får mer hjälp om man handlar ifrån ett ställe med något högre priser. Såsom hos dustin. Det är synd att det är en sån trend.

Jag är kritisk ja. Grejen är att det faktiskt går smidigt att handla i butiken. Det är om du vet vad du vill ha, om det finns inne och om du kan få någon säljare att hjälpa dig. Får de ordning på sina leveranser och börjar att svara på mail metodiskt så tror jag att det kommer bli mycket bra.

Jag har trots allt handlat där förr men jag brukar handla direkt i butiken. Då fungerar det bra. Har inte behövt returnera något än så hur det fungerar kan jag inte svara på.

Permalänk
Medlem

Bump

Beställde en processor därifrån i söndags men de har inte rört ordern än, står "bearbetas". Tänkte avbeställa imorgon och köpa från annat håll om den inte skickas då, men hur lång tid tar de för att sätta tillbaka pengar om man betalat via kort i förskott?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Bump

Beställde en processor därifrån i söndags men de har inte rört ordern än, står "bearbetas". Tänkte avbeställa imorgon och köpa från annat håll om den inte skickas då, men hur lång tid tar de för att sätta tillbaka pengar om man betalat via kort i förskott?

Bra om man kollar prisjakt innan man beställer http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=1634 ....

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Det tog en månad innan jag fick mitt chassi och då hade dom också skrivit fel postnummer.

Men visst det var typ 500kr billigare

Permalänk
Medlem

Copy o paste från Netsuperstore.se ang mina order som jag har väntat på ett tag nu :p.

Tidigare beställningar

2007-04-11 #13393 xxxx xxxxxxxxxx Sweden Bearbetas 126:-
Visa
2007-01-20 #11953 xxxx xxxxxxxxxx Sweden Bearbetas 428:-
Visa

Tror ni jag tänker lösa ut dom om dom kommer?

Nä som sagt handla inte från dessa pajasar som har noll koll på bestälda order och noll kommunikation med sina kunder för inte ett mail har jag fått om att varorna är slut eller likn. Man kan ju undra vad dom egentligen tjänar pengar på????????????????

Edit:

Deras köpvillkor ang ångerrätt är minst sagt lagvidrigt då du ska ha tillbaks varenda krona och egentligen även fraktkostnaden till dig när du utnyttjar din lagstadgade ångerrätt enligt Distansavtalslagen men som du sär här under försöker dom blåsa kunder på minst 495:-

-------------------
5. Ångerrätt
Ångerrätt - gällande privatpersoner (gäller endast postorder/Internetförsäljning)
NetSuperstore.se följer reglerna i Sverige enligt Konsumentköplagen/Distansavtalslagen. Du har som konsument 14 dagars öppet köp, från det att du tagit emot varan. Vid utnyttjande av ångerrätten - Kontakta RMA avdelningen för att erhålla ett RMA-nummer, Varorna skall returneras med post i originalförpackning och oanvända i nyskick (samma tillstånd som de levererades). Varor kan ej returneras personligen. Returkostnad och kontrollavgift är 20% av varans värde dock minsta debiteringen 495:- inkl.moms står kunden för.
-------------------

Nä en fet stor varning att någonsin ha nått med dessa skojare att göra med!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Bump
Fortfarande inte fått tillbaka mina pengar på mitt konto, har gått över 5 veckor nu, ska man gå till banken eller måste man ringa och klaga på affären?

Permalänk

Köpte en kamera från netsuperstore en gång, tog en dag leveranstid. kameran var dock sämst, så det märket köper jag aldrig igen. Men det var två år sen och vet inte alls hur dom utvecklat sig. Skulle nog inte handla där igen efter att ha läst på sweC iallafall.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
En hel del negativa svar här så jag tänkte komma med ett positivt. Värt att notera räcker inte ett positivt omdöme bara från mig för att dom ska va bra, ändå så suger det (tror på er). Jag beställde två WD2500JB (250 gb) från Netsuperstore.se för ett par veckor sen och tog cirka 5 dar för mig för att få hem paketet.. välpaketerat och mot faktura.

De var billigast i hela Sverige på just dessa diskar.. så varför inte tänkte jag.

Såg sedan att de bara erbjöd faktura till företag, hur det nu gick ihop har jag inte fattat än..

Inte för att vara sån, men 5 dagar är inte vad jag skulle kalla "positivt", bra eller snabbt nu kan det ju iofs vara att jag är bortskämd av dustins, db's och komplett 1 dagsleveranser men är rätt säker på att 5 dagar (antar att vi snackar arbetsdagar nu förresten om dessa 5 dagar inkluderar en helg är det bättre) är "substandard".

Har också haft en beställning där för länge sen men tröttnade tillslut och beställde från datorbutiken.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Bump
Fortfarande inte fått tillbaka mina pengar på mitt konto, har gått över 5 veckor nu, ska man gå till banken eller måste man ringa och klaga på affären?

Hör med kronofogden för du kan även som privatperson skicka denne myndighet på företag som är skyldig dig pengar. Ta iaf och skriv ett brev till företaget där du ger dom 5 arbetsdagar på sig att åtgärda den fordran du har på dom och om inte det sker så kopplar du in kronofogden och då har du rätt att begära ersättning för dom kostnader som tillkommer så glöm inte att begära det och upplysa företaget om att så kommer att ske!

Permalänk
Medlem

Jag kan ju säga att den här firman är äldre än vad ni tror, och tror att många vet det redan.
På den gamla "goda" tiden hette de Sekvencia, ett namn som förknippades en gång i tiden med bra service och god tilltro, tills de började köra med ommärkta processorer och så vidare, sedan gick de i kånken X antal ggr, de köpte ju kedjan i värmland och körde det i botten, tycker så synd om killen som ägde kedjan fortfarande efter alla dessa år, de blåste killen så förbannat, sen köpte de en grossist pga de var skyldiga dem en enorm summa pengar och la skiten i konkurs och vips så slapp de betala skulderna dit hur de nu gjorde det.
De är oseriösa från grunden, jag har själv jobbat där en tid och sett så mycket konstigt så att ni inte ens kan föreställa er:)
De använde Dataprince som distrubitör en bra tid pga sveriges distrubitörskedjor vägrade ge dem kredit, så de skickade en gubbe med stålar till DP för att panikhandla saker till försenade byggen allt som oftast, och de tog stålarna direkt ur kassan.
Redovisa?..vad är det, går det att äta?
Gissa varför firman kånkat X antal ggr och sedan omvandlats lika många gånger?

Som sagt, de borde konka igen och sen borde Hussein Ammouri ha näringsförbud för den delen, mage till oseriös företagare har jag aldrig stött på och då har jag jobbat på ett par ställen under mitt 31-åriga liv.

Som sagt, hur bra en del än då tycker, så kanske ni borde kolla hur de skött sina garantiärenden då de gått i konkurs tidigare.
Först lova att alla ska få sina garantier åtgärdade..sen tvärändrar sig så fort som konken gått igenom.
Jag var med om två sådana händelser under 2 år, jag tjänade bra med svarta pengar där, annars hade jag aldrig jobbat kvar där så länge som jag gjorde.

Men aldrig i livet, sätter inte min fot där igen:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(