Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Delar av SkyComs linor har redan lagts över till Labs2, men migrering av hela nätet är inte gjort över en natt, tar lite tid att gå igenom alla avtal m.m. I samband med att detta görs så uppgraderas det där det behövs för att få kapacitet så det räcker och blir över. Har dock inga konkreta datum att ge ut.

Supporten flyttas inte förrän om ca 1-2 månader.

Låter lovande att något händer ..... börjar dock tappa hoppet när problemet inte är löst efter 4 månader ....

Sett att den nya ipadressen vi fått ägs av labs2, samt att trafiken verkar gå via labs2

Traceroute mot mitt ip ger ...
----------------------
xxx.xxx.xxx.xxx
netnod-ix-ge-a-sth-1500.labs2.se [194.68.123.148]
82.209.168.62 <-ägs också av labs2
Därefter det ip man har.
----------------------

Har ofta hemska pingtider mot netnod-ix-ge-a-sth-1500.labs2.se

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas att dom hittar nått knas ganska fort så dom kan fixa de

Visa signatur

äre så, skare vara så ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cricka
Vi får hoppas att dom hittar nått knas ganska fort så dom kan fixa de

Nu fungerar linan riktigt bra mot alla utom BBB, comhem, spray, swipnet, runt 200kB/s där. Mot banhof, ownit mm har lag legat på runt 4-9meg/s idag ... så linan från vårat stadsnät verkar vara så gott som fixad nu. MEN alla som ligger på labs2 lina, vilket vi gör, verkar ha problem mot dessa operatörer.... har varit i runt 3 veckor nu för alla labs2 kunder(bb2, skycom mm), hoppas de tar tag i det till veckan ...

Permalänk
Medlem

kan man få se ett tptest(5.01) på uppströms-hastighet.

Hos mig I umeå är skycom fortfarande crap. Ibland ligger jag på under Mbiten på kvällstid.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
kan man få se ett tptest(5.01) på uppströms-hastighet.

Hos mig I umeå är skycom fortfarande crap. Ibland ligger jag på under Mbiten på kvällstid.

35/30 just nu ... 22:12 i TPtest, men som sagt, BBB, comhem=200kB/s
ownit, bahnhof, bredband2, några .no och .fi burkar går det som satan till

Permalänk
Medlem

Nu på natten när alla har lagt sig och jag får lite mer bandbredd uppströms så har jag inga problem att skicka i minst 10Mbit/s till BBB användare.

I samma veva ligger jag på ungefär 4.71Mbit/s i tptest uppströms.

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Nu på natten när alla har lagt sig och jag får lite mer bandbredd uppströms så har jag inga problem att skicka i minst 10Mbit/s till BBB användare.

Körde en tptest själv, ligger på 4 mbit ungefär, körde igång en torrent på swebits ifick runt 60 mbit, knas på tptest??

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du fått nytt ip?
Du kanske ligger kvar på den gamla fibern som går via skycom, den nya går via labs2 ...

Permalänk
Medlem

Inget nytt ip för mig.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Inget nytt ip för mig.

Ring skycom så får du nytt ip... det fick iaf jag, och några polare till mig. Får det direkt över telefon...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lizardus
Ring skycom så får du nytt ip... det fick iaf jag, och några polare till mig. Får det direkt över telefon...

Nu är jag lite halvålig på sånt här, men det måste väl vara hela stadsnätet och inte bara Mitthems kunder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 73Sjöbba
Nu är jag lite halvålig på sånt här, men det måste väl vara hela stadsnätet och inte bara Mitthems kunder.

Ingen aning, de jag haft kontakt med har dock varit mitthemkund och haft 100/100 tjänsten ...

Permalänk

Var i kontakt med supporten idag och dom sa att det skulles göra en uppdatering till den 15okt

Permalänk
Medlem

Vilken adress ska man använda nu i stället för smtp2.skycom.se?

Permalänk
Medlem

Så vad kommer ni fram till...

ska man välja skycom nu när labs2 är inblandade ? Eller är det banhof som gäller ?

Visa signatur

äre så, skare vara så ?

Permalänk
Medlem

Jag är grymt grymt grymt nöjd med mitt Bahnhof.

Frågar du mig så är det Bahnhof som gäller:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Så vad kommer ni fram till...

ska man välja skycom nu när labs2 är inblandade ? Eller är det banhof som gäller ?

Kollar man på de omröstningar om bästa ISP'er som gjorts den senaste tiden här på sweclockers, så har Bredband2 fått klart flest röster. Som du säger så är det nu Labs2 (som också har hand om Bredband2) som har hand om SkyComs drift.

Alltså borde Skycom vara ett lika "starkt" ISP-alternativ, åtminstone på sikt.
Själv har jag dock inte SkyCom, och jag känner inte heller någon som har SkyCom som leverantör, så jag vet inte hur de är i nuläget.

Permalänk
Medlem

Sitter på Skycoms i sundsvall. Har också haft samma problem som alla andra som kör med skycoms 100/100.
Idag har jag inge bättre hastighet. De lova som sagt att de skulle uppgradera och de skulle bli bättre.
Kommer byta till Banhof här i dagarna och hoppa tillbaka om de skulle bli bättre om ett tag.

Trodde först de var nåt med kabeln mellan uttaget och routhern. Routhern. Nåt med TCP/IP protocollet men de kan de inte vara.

Visa signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Permalänk
Medlem

Sitte på Bahnhof och jag kommer inte över 60/40. ibland lägre. Otroligt ostabilt för mig.

Kommer inte över 2mib/s ens.

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjurtan
Sitte på Bahnhof och jag kommer inte över 60/40. ibland lägre. Otroligt ostabilt för mig.

Kommer inte över 2mib/s ens.

Jag hade problem i början med. Hade mailkontakt med deras support ett tag och trots att dom inte såg något synligt fel så felanmälde dom det till stadsnätet.

Det tog inte lång tid innan det fixade sig. Nu vet jag inte vad det berodde på, ifall det var felanmälningen som fixade till det eller om det var något annat.

Hur som helst skadar det inte att prata med dom:)

Permalänk
Medlem

Jo skall slå dom en signal snart. Bara att man glömt bort det hela tiden

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Medlem

Nu börjar farterna bli som vanligt igen

Permalänk

Nyss fått 1/1 via ServaNet (i fredags) och fundera på vem jag ska få 10 eller 30 Mbit av..
Nu läste man ju det här om SkyCom som jag tänkte välja...

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Nu är det fan olidligt, kommer upp som max i 200kB/s / transfer, går knappt att surfa, tar dagar innan sidor börjar laddas känns det som, fan vad less man blir, trodde de hade fixat till skiten nu. Höll 2 veckor, sedan var allt raserat igen :(:(:(:(:(:(:(

Permalänk
Medlem

Samma skit fortfarande ?

Visa signatur

äre så, skare vara så ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Samma skit fortfarande ?

Nu fungerar det bättre ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lizardus
Nu fungerar det bättre ...

Kan man få se ett tptest(5.02) på kvällen?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har nu suttit med Bahnhof 30/10 Mbit/s en halv månad och 60/70 Mbit/s är väl det jag har haft som högst än så länge.

Ökningen från 75:- till 135:- / månad är det verkligen värt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man få se ett tptest(5.02) på kvällen?

Gör ett tptest ikväll... fungerade bra i 1 vecka, igår låg man i 1-3meg/s mot andra 100mbit linor, BBB, BB2, blixtnet, bahnhof mm.... men postar vad jag får på tptest ikväll ...

Permalänk
Medlem

TCP
UT: 23.98
IN: 7.49

UDP
UT: 92.35
IN: 91.13

Det får jag just nu mot bb2 malmö.

Visa signatur

Hej