OCZ släpper ny nätaggregatsserie

Permalänk
Melding Plague

OCZ släpper ny nätaggregatsserie

Tillverkaren OCZ släppte igår en ny serie nätaggregat som går under namnet Evostream och riktar sig till gamers och moddare och har en första modell med en effekt på 600 Watt.

Läs nyheten: OCZ släpper ny nätaggregatsserie

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför betala mer och köpa OCZ? Är ju ändå FSP (Fortron Source) som tillverkar dem åt OCZ. Spara några hundralappar och köp motsvarande nätagg märkt FSP.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Hedersmedlem

Är du säker på att det är FSP bakom även denna modellserie? Jag ser inget som direkt tyder på det. Skulle inte förvåna mig om det är Topower som är bakom denna serie, precis som i fallet med Modstream-serien.

Permalänk

Varför 80mm fläkt och inte 120mm påm toppen också? Så kan man köra bägge på lägre hastigheter också.

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Är du säker på att det är FSP bakom även denna modellserie? Jag ser inget som direkt tyder på det. Skulle inte förvåna mig om det är Topower som är bakom denna serie, precis som i fallet med Modstream-serien.

Hardware Secrets berättar hemligheten om vem som tillverkar nätaggen.

Källa Sweclockers.

Det är Topower.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, hade ju inget UL-nummer på denna så jag gissade bara utifrån utseendet

OCZ har förövrigt ett eget UL-nummer, E243823, som de använder på åtminstone GameXStream-serien. Så någon vattentät metod är det inte.

Permalänk
Medlem

Första tanken tar en till Antec He. Vilket borde innebära att hålla sig borta från den. Om det nu är samma nätdel. Bara blå fläkt annars är den väldigt lik.

Permalänk
Medlem

Många gissningar här, men ingen har rätt

När det gäller 12V så klarar den 40A samtidig belastning, men varje lina har som sagt 15A om det skulle behövas.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

När man köper nätagg får man oftast vad man betalar för. Mitt Powerstream 520 var inte billigt, men det levererar bra och dessutom nästan ljudlöst.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Första tanken tar en till Antec He. Vilket borde innebära att hålla sig borta från den. Om det nu är samma nätdel.

Kan inte hålla med om detta, du menar kanske de tidiga revisionerna som hade problem med Asus? Annars är Antec HE riktigt bra.

Visa signatur

[C2D E6600 @ 3,0GHz][Asus P5B][Corsair Twin2X 2x1GB 6400][MSI 7900GTO][Antec P180B][Antec NeoHE 550W][ViewSonic VX2025vm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Varför betala mer och köpa OCZ? Är ju ändå FSP (Fortron Source) som tillverkar dem åt OCZ. Spara några hundralappar och köp motsvarande nätagg märkt FSP.

..vilket gäller större delen av nätaggsmarknaden. Varför skulle man börja göra det nu helt plötsligt?