AMD Tyler - 65 nanometers ersättare

Permalänk
Melding Plague

AMD Tyler - 65 nanometers ersättare

Enligt källor skall AMD ersätta dagens Turion 64 X2-processor i andra kvartalet nästa år med en kärna som går under arbetsnamnet Tyler. Det är en processor som tillverkas med en 65 nanometers tillverkningsprocess med SOI-teknik. Den stödjer även DDR2-800-minnen.

Läs nyheten: AMD Tyler - 65 nanometers ersättare

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt sval verkar det som. Jag som tycket 25w är mycket. Då kan denna rackare vara något ännu svagare (Ellös):D
Intel Core 2 Duo kan man inte kalla sval eller?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

[i] Intel Core 2 Duo kan man inte kalla sval eller? [/B]

Nä... den är väl lika "sval" som en stol eller en gaffel... men stömsnål är den väl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gyllengahm
Nä... den är väl lika "sval" som en stol eller en gaffel... men stömsnål är den väl

AMD64 90nm är lika sval som Core2Duo och då använder Core2Duo 65nm.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Bra, blir perfect för jag tänker köpa ny dator nästa sommar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
AMD64 90nm är lika sval som Core2Duo och då använder Core2Duo 65nm.

ja, och sen är också C2D mobile snabbare än Turion64.

Permalänk
Medlem

Detta är nog en avgörande produktserie för AMD. De behöver något att kontra Core 2 Duo med och inte bara prismässigt utan även prestandamässigt. Hoppas AMD har en joker på handen för det behövs uppenbarligen konkurrens för att Intel ska anstränga sig och ta utveklingen i rätt riktning, t.ex som att lämna P4-strukturen och återgå till P3-strukturen och vidareutveckla den.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

bara jag som reflekterade lite över namnet?
Tyler? Vad hände med alla haxxor-namn från 80-talet? clawhammer o.s.v.?
Kan det varaså att de förväntar sig en K.O och någon kollat lite för mycket på fightclub? ^^

Edit**
elelr så kanske det är jag som kollat lite för mycket på fightclub :S

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
bara jag som reflekterade lite över namnet?
Tyler? Vad hände med alla haxxor-namn från 80-talet? clawhammer o.s.v.?
Kan det varaså att de förväntar sig en K.O och någon kollat lite för mycket på fightclub? ^^

"Sherman"

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :