Permalänk
Medlem

köpte fel minnen

jag har fått hem lite delar från komplett, bla

moderkort ABIT KN8 s939
minnen Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB
x1900xt 512mb
Antec P180
Hyper 580W

här hemma har det legat en 3500 prolle som jag tänkte använda.

nu undrar jag vad jag ska göra
jag köpet fel minnen.

antingen får jag skicka tillbaka moderkortet och byta till en s.AM2, samt köpa en ny cpu.

eller bara byta minnena till vanliga DDR.

Permalänk
Medlem

har du itne brötit förpacknigen så har du 14 dagar på dig att retunera dom. Du får nog stå för frackten misstänker jag dock. Blir ju billigare å byta minnen så upp till dig men jag spelar spel på en 3200+ å det räcker. Har 2st dualcore Opteron processorer med så vet skillanden mellan Singel och Dual å i dagsläget är det extremt få spel som nytjar dual och inga som nytjar Quad vitt jag vet. Quake 4 är det ända jag spelar där jag kan nytja två av mina fyra kärnor med en vinst på ca 35% i prestanda men då ha jag 1.8Ghz opteron proppar med din ligger väl på 2.2Ghz?

Permalänk
Medlem

Jaha.. är det dags att uppdatera till AM2? funderar på att bara byta mina 2048Mb DDR2 till DDR.
det räcker väll gott och väl än så länge, eller är det självklart att man köper AM2 om man ska köpa ett nytt system?

Permalänk
Medlem

sitter man med en processor så är det väl en annan sak. Själv har jag en A664 3200+ 939 prope och 6800U AGP och har 2Gb DDR minne så jag hade nog sattsat på 939 igen med PCI om jag skulle byta mobot i fall grafet tex la av.