Tre frågor om Thunderbird [OSX]

Permalänk

Tre frågor om Thunderbird [OSX]

Jag har tre frågor om Thunderbird:
1) Hur ordnar man så att trådar i newsgroup-läget är ihopfällda som standard när man har skrivit ett ord i sökrutan?
2) Hur gör man för att mappa home och end till att gå till början och slutet på raden, som det gör i Windows, samt i vettiga program som t ex Dreamweaver? Jag har för övrigt samma problem med Firefox.
3) Hur gör man för att mappa ctrl+tab till att växla mellan fönster?

Visa signatur

Core2duo E6600, Radeon 5770, 2 gb ram, 2*500 gb hdd + 30 gb ssd, 19" hp L1925, Aureon 7.1, Noise Control låda, jailbreakad iPhone 3g, Excito Bubba|2

Permalänk
Medlem

2. Dreamweaver finns till OS X.

3. Lär dig använda cmd istället då alla program använder det istället.

Permalänk

3. http://doublecommand.sourceforge.net/ ?
Men varför inte lära sig använda cmd?

Permalänk

Jo, jag kör Dreamweaver på OSX, därför jag använder det som ett exempel på ett bra program då både home/end och ctrl+tab beter sig rationellt
Jag vet att apple+tab växlar mellan _olika_ program, men för program som t ex Thunderbird där man ofta har några fönster öppna hittar jag inget smidigt sätt att växla mellan fönstrena.
I Dreamweaver funkar ctrl+tab för att växla fönster _inom_ programmet, det borde gå att få Thunderbird att greja det tycker jag.

Tack för tipset angående doublecommand föresten, ska testa det

Visa signatur

Core2duo E6600, Radeon 5770, 2 gb ram, 2*500 gb hdd + 30 gb ssd, 19" hp L1925, Aureon 7.1, Noise Control låda, jailbreakad iPhone 3g, Excito Bubba|2

Permalänk
Medlem

Hmm, i Firefox bläddrar CTRL+Tab mellan mina flikar iaf :S Annars bind Exposé-funktionen på F10 till något trevligt smidigare, Höger musknapp+CMD kanske?

Permalänk

Löst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
3. http://doublecommand.sourceforge.net/ ?
Men varför inte lära sig använda cmd?

Nu har jag testat doublecommand, det löste home/end-problemet. Sen hittade jag att apple+< grejar fönsterbyte, så nu är jag nöjd Ha en trevlig helg!

Visa signatur

Core2duo E6600, Radeon 5770, 2 gb ram, 2*500 gb hdd + 30 gb ssd, 19" hp L1925, Aureon 7.1, Noise Control låda, jailbreakad iPhone 3g, Excito Bubba|2