Google köper You Tube

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men jag fattade aldrig vad det hela med youtube var. Har aldrig ens besökt sajten.

Aja, google kanske kan göra något vettigt med sajten för att fylla plånboken igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamq10
Det enda som märks är att du inte har ett sinne för ekonomi.

Verkligen? Säg mig, hur mycket pengar generade You Tube i vinst? Hur stora kaptital tillgångar har företaget?

You Tube är precis som AltaVista, Goggle och deras tidigare föregångare (tex Icon Medialab, framtidsfabriken m.m) övervärderade it-företag. De snackar mycket och presterar väldigt lite.

Permalänk
Medlem

undrar när Google börjar göra ett Win-kompatibelt OS?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
undrar när Google börjar göra ett Win-kompatibelt OS?

Skulle sitta fint med konkurrens till Windows!!!

Visa signatur

Amilo Xi 1546 | Core 2 Duo T5600 | 1024 | ATI X1800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zekt
Skulle sitta fint med konkurrens till Windows!!!

DirectX blir DirectG?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
Ha, google äger! Hoppas dom köper upp mikromjuk också!

Word!
Google är söta

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Avstängd

En datorrelatterad sida behöver väl inte vara så mycket efter övriga media eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Verkligen? Säg mig, hur mycket pengar generade You Tube i vinst? Hur stora kaptital tillgångar har företaget?

You Tube är precis som AltaVista, Goggle och deras tidigare föregångare (tex Icon Medialab, framtidsfabriken m.m) övervärderade it-företag. De snackar mycket och presterar väldigt lite.

Dom har en stor mängd unika besökare varje dag som exponeras för reklam... dessa reklamplatser är värda enorma pengar.
Är du säker på att vinst och kapital är det enda som gör ett företag värt något i mediasvängen?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurk
Dom har en stor mängd unika besökare varje dag som exponeras för reklam... dessa reklamplatser är värda enorma pengar.
Är du säker på att vinst och kapital är det enda som gör ett företag värt något i mediasvängen?

/G

Du och andra skulle ta lärdom av it-kraschen för några år sedan. Vad tror du händer med dessa företag så fort luften försvinner ur bubblan? Det räcker med en liten lågkonjuktur och sjunkande intäkter från reklammarknaden. Sen visar det sig att aktievärdet rasar i botten.

Btw: Hade jag varit You tubes ägare hade jag aldrig accepterat betalning i aktier, cash och inget annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Du och andra skulle ta lärdom av it-kraschen för några år sedan. Vad tror du händer med dessa företag så fort luften försvinner ur bubblan? Det räcker med en liten lågkonjuktur och sjunkande intäkter från reklammarknaden. Sen visar det sig att aktievärdet rasar i botten.

Btw: Hade jag varit You tubes ägare hade jag aldrig accepterat betalning i aktier, cash och inget annat.

Du tror att jag missade det? Du tror dessutom att luften gick ur google vid kraschen? Eller hur ska jag tolka ditt inlägg, jag blir så förvirrad. Jag hade varit enormt nöjd med 12 miljarder kronor i google-aktier istället för att betala reavinst på kontanta medel, men vem är jag att tycka det eller argumentera med dig, du som kan hålla isär både hur mycket youtube "genererade i vinst" och "kapitala tillgångar" med reklamintäkter... och sådant konstigt. Eller missade jag svaret där på min fråga i ditt inlägg? (Eller vänta... du kanske menar att google har missat it-kraschen? Fan vad krångligt... du får förklara istället)

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Verkligen? Säg mig, hur mycket pengar generade You Tube i vinst? Hur stora kaptital tillgångar har företaget?

You Tube är precis som AltaVista, Goggle och deras tidigare föregångare (tex Icon Medialab, framtidsfabriken m.m) övervärderade it-företag. De snackar mycket och presterar väldigt lite.

Allt handlar inte direkt om de intäkter du talar om..
Youtube's varumärke, samt att som någon annan skrev att det är väldigt exponerat.
Och det där med börskrash / spräck IT-bubbla... Jag säger smid medans järnet är varmt.