Internet Explorer 7 närmar sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zekt
Jag är en van datoranvändare som använt de flesta web-läsare. Idag använder jag endast IE6 då de flesta andra inte stöder alla format som websidor visas i. Jag tycker att mozilla och opera ofta visar sidor på ett knasigt sätt som får det att göra ont i mitt grafiska sinne!

Det händer mig i princip aldrig nuförtiden. Mycket oftare ser sidor knas ut i IE för att det inte stöder webbstandarderna för fem öre.

Permalänk
Medlem

Det är en välkommen uppdatering för majoriteten av alla dator användare i världen som faktiskt använder IE och heller inte kan köra något annat.

Eller är ni alla admins på era burkar där ni jobbar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Ett tips är att börja ta betallt för det du gör, en låg symbolisk summa till o börja med av dina bekanta, typ 50kr/h. Då blir de lite försiktigare med att uttnyttja dig och du får lite mer ro och du kommer märka att det blir pengar av det ;).

När vänner vänner ringer kan du ju faktiskt ta lite mer seriöst betallt, få folk att inse att din tid faktiskt också är värdefull.

Det är bara dumt att bli uttnyttjad

Nästa stor poäng är att inte köpa pizza och cola för allting, utan att lägga alla kulor du drar in på "supportärenden" i en egen liten låda... efter ett tag har du en ny dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Ett tips är att börja ta betallt för det du gör, en låg symbolisk summa till o börja med av dina bekanta, typ 50kr/h. Då blir de lite försiktigare med att uttnyttja dig och du får lite mer ro och du kommer märka att det blir pengar av det ;).

När vänner vänner ringer kan du ju faktiskt ta lite mer seriöst betallt, få folk att inse att din tid faktiskt också är värdefull.

Det är bara dumt att bli uttnyttjad

Jag håller med dig. Även om 50:-/timme knappast är en symbolisk summa. En femma per löst problem ger fullt nog med pengar... Problemet är väl när man oftast hjälper någon via internet. "Paypala över en dollar när jag fixat det, okej?" ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Musikälskare

FF här

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

trogen andvendare av firefox och kommer inte släppa de för ie7 älskar snabbheten och stabiliteten i firefox, blir tokig när jag måte andvenda ie6

Visa signatur

/Hannes

Permalänk

Ingen som har hört talas om crazybrowser? Det äger sönder både ei och ff! Du kan till exempel göra olika rörelser med musen för att utföra commandon istället för att behöva trycka på en massa knappar på skärmen. Prova gärna. säg till om ni behöver kommandon.

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

Som webbutvecklare blir IE7 bara ännu en nöt att knäcka i sin väg mot tillgänglighet mellan olika läsare på olika plattformar.

FF (PC) & Safari (Mac) for the win!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Avstängd

What? jag kör ju med 7:an redan.. eller gjorde, men denna gång gick jag över 100% till Firefox istället, sög så jävla hårt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag tycker 7'an är riktigt bra... på Vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zekt
Jag är en van datoranvändare som använt de flesta web-läsare. Idag använder jag endast IE6 då de flesta andra inte stöder alla format som websidor visas i. Jag tycker att mozilla och opera ofta visar sidor på ett knasigt sätt som får det att göra ont i mitt grafiska sinne!

Det beror på att de sidorna inte har kodats enligt gällande standards, utan har gjorts i ordning så att de ser bra ut i IE och ingenting annat. Tyvärr.

Citat:

kaktusagent
Ingen som har hört talas om crazybrowser? Det äger sönder både ei och ff! Du kan till exempel göra olika rörelser med musen för att utföra commandon istället för att behöva trycka på en massa knappar på skärmen. Prova gärna. säg till om ni behöver kommandon.

Du menar musrörelser, som finns både til Opera och Fx?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag håller med dig. Även om 50:-/timme knappast är en symbolisk summa. En femma per löst problem ger fullt nog med pengar... Problemet är väl när man oftast hjälper någon via internet. "Paypala över en dollar när jag fixat det, okej?" ^^

50kr/h tycker jag får anses som en låg ersättning, särskilt om man snackar om att det faktiskt är jobb som kräver lite hjärna och inte trädgårdsarbete. Men man börjar nånstans och plötsligt sitter man med företag och tar ordentligt betallt för sin kunskap ;).

Folk som bara tjatar på en massa på msn blockerar jag, min tid är för dyrbar för sånt patrask ;).

Ihmrat: Ja, det blir snabbt rätt mycket pengar faktiskt ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siefer
Ärligt talat vem bryr sig. Alla vet att Mozilla äger skiten ur IE.

Och vem bryr sig om vad du säger... Så jobbigt med sånna kommentarer.
I den riktiga världen så är det den som är störst som bestämmer.
Mozilla har gått ifrån att ha varit ignorerad till någon att räkna med. men för den skull kan man inte skita i vad de flesta använder.

IE7 är riktigt varmt välkommen för min del.

Permalänk
Medlem

Oj fick en del kommentarer så får sammanfatta det här, jag får oftast betalt också ibland lite mindre o ibland desto mera för de flesta jag hjälper är privatpersoner med sina egna ekonomiska problem men ingen är direkt snål måste jag säga.
Många har tjatat på att man ska starta ett företag men jag har jobbat både som butikschef för en datorbutik, systembyggare, nätverk och server ansvarig på ett större företag och jag drar mig för att jobba inom den branchen igen, kanske är bättre om man driver eget så man får styra sina tider själv.

Nåväl, detta blev väldigt OT men var tvungen o svara.

Över till IE7 o flamewars igen

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
I den riktiga världen så är det den som är störst som bestämmer.

Jag är större än dig:
Mozilla äger skiten ur IE.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Jag är större än dig:
Mozilla äger skiten ur IE.