Telia/Halebop GPRS fråm mobil till laptop för 9kr/dag

Permalänk
Medlem

Telia/Halebop GPRS fråm mobil till laptop för 9kr/dag

Hej

Jag har en SE w810 (Med halebop kontant)och en laptop. Eftersom jag åker runt mycket fixade jag så att jag kan ansluta laptopen till internet med telefonens GPRS. Det verkade ju nästan för bra för att vara sant eftersom både halebop och tela har maxtaxa på 9kr. Olyckligtvis var det också för bra för att vara sant

Efter ett tags surfnade hade jag surfat bort över 80kr. Då blev jag lite förvånad och jag trodde att det måste varit något fel. Men maxtaxen gäller bara om man surfar via surfport/halebop wap.

Går det att göra så att man kan surfa i laptopen via surfport eller halebop wap?
Någon som vet något som skulle kunna hjälpa?

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

om du går in på länken till google via surfport borde de väl vara gratis?

Permalänk
Medlem

det är inte en maxtaxa på 9kr när du surfar via datorn.
Citerat:
"Maxtaxa - bara via Surfport
Maxtaxan gäller enbart när du surfar via Telia Surfport. Den gäller däremot inte när du:
• surfar mobilt via din dator
• använder nerladdningsbara applikationer som kräver uppkoppling, exempelvis:
- Svenska Spel
- Telia Navigator
- CNN
- M-Goal
- Premier score
• läser e-post via e-postklienten i din mobil"

http://www.telia.se/privat/frame.do?sl=teliase_flik_privat&ma...

Permalänk

Tur att du inte surfade upp mer pengar

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa en sådan USB-dongel från tele2comviq och surfa 1 GB för 169:-/Månaden

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Du kan ju köpa en sådan USB-dongel från tele2comviq och surfa 1 GB för 169:-/Månaden

Huh ? vad är det för något ?

knappast 3g va ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Callemed
Huh ? vad är det för något ?

knappast 3g va ?

Jodå
http://www.editorial.tele2.se/?page=tele2se_privat_internet_m...

Visa signatur

hoppla

Permalänk
Medlem
Citat:

ops, jag tänkte fel. Trodde du menade.. att man surfade i 1 mbit/sek trådlöst.. blev lite förvirrad.

Permalänk
Medlem

Kan ju rekomendera dig att inte välja comviq. Är själv ute och reser mycket i landet och comviq funkar jätte bra i Stockholm, Göteborg och Malmö men i övrigt är deras 3G nät riktigt uselt. Välj istället Telenor eller Tre. Jag själv hadde Tele2/Comviq till datorn förrut men var tvungen att byta för i vissa fall kunde de inte ens ge mig gprs täckning men sen efter jag bytt till Telenor så har jag mer eller mindre alltid 3G täckning, även i små byhålor.

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0d1n
Kan ju rekomendera dig att inte välja comviq. Är själv ute och reser mycket i landet och comviq funkar jätte bra i Stockholm, Göteborg och Malmö men i övrigt är deras 3G nät riktigt uselt. Välj istället Telenor eller Tre. Jag själv hadde Tele2/Comviq till datorn förrut men var tvungen att byta för i vissa fall kunde de inte ens ge mig gprs täckning men sen efter jag bytt till Telenor så har jag mer eller mindre alltid 3G täckning, även i små byhålor.

Hmm, själva säger dom "Sveriges bästa 3G-täckning
Tidningen Mobil har i sin årliga undersökning gett oss utmärkelsen ”Sveriges bästa 3G-nät”. ”Få tappade samtal och en jämn, bra täckning” fällde avgörandet enligt juryn."

Visa signatur

hoppla