Problmed med trådlöst efter uppdatering i OS X

Permalänk
Medlem

Problmed med trådlöst efter uppdatering i OS X

Jag har ett mycket irriterande problem som jag stör mig på. Det är så att jag drog hem den senaste uppdatering, typ 10.4.8 med säkerhet och allt vad det innebär, för drygt tre dagar sedan.

Finemang, tänkte jag och boota datorn eftersom det kvar ett krav. Men det var då eländet började. Det trådlösa nätverket började gå upp och ner, ner och upp. Som max var jag uppkopplad i tre sekunder. Såhär har det fortsatt i drygt fem dagar nu. Jag har dock kommit in i ibland, med viss tur, men då har jag bara kunnat surfa i max en halvtimme.

Det som stör mig är att jag inte vet vart problemet ligger. Det är efter uppdatering som detta hänt, vilket jag tycker är lite konstigt. Varför skulle en uppdatering ställa till med sådana här problem? Det stod förvisso i Changelogen i uppdateringen att något med Airport skulle förbättras, men det verkar har försämras för min del.

Någon som upplever samma problem eller haft ett liknande problem förr? Hur har ni löst det i sådant fall? Vad kan jag göra?

Kan tilläggas att jag har två win-burkar som är konstant uppkopplade mot det trådlösa nätverket utan några som helst bekymmer.

Permalänk
Medlem

Finns apple support artiklar på detta, testa att ta bort nätverket ur listan på nätverk och lägg till det igen, ta även bort nyckeln för nätverket ur keychain innan du lägger in det igen.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths