Alphacool Ready2Go Stacker

Permalänk
Melding Plague

Alphacool Ready2Go Stacker

Den tysklandsbaserade tillverkare Alphacool har producerat ett par riktigt intressanta produkter genom åren. De har nyligen släppt en modifierad version av Coolermasters Stacker-chassi med inbyggd vattenkylning som är helt passiv. Kylningen är dock inte "inbyggd" i traditionell mening, utan sitter utvändigt på ena sidan av chassit.

Läs nyheten: Alphacool Ready2Go Stacker

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Wow, klockar man datorn mycke så kan den fungera som element! Så får man det varmt och skönt vid fötterna!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Wow, klockar man datorn mycke så kan den fungera som element! Så får man det varmt och skönt vid fötterna!

Haha, bästa kommentaren

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Haha, bästa kommentaren

Enda kommentaren?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Wow, klockar man datorn mycke så kan den fungera som element! Så får man det varmt och skönt vid fötterna!

Å andra sidan går det utan vattenkylning också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Vattenkylning eller ej spelar inte så stor roll men som fotvärmare är varken ett vanligt element eller denna kylning bra för värme stiger uppåt om nån inte visste det vilket innebär att värmen inte kommer komma till fötterna.
Man ska ha extern vattenkylning med utblås nedåt eller luftkylning med slang om man ska få ner luften.

Ser bra ut om bara priset är rimligt på det.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Vattenkylning eller ej spelar inte så stor roll men som fotvärmare är varken ett vanligt element eller denna kylning bra för värme stiger uppåt om nån inte visste det vilket innebär att värmen inte kommer komma till fötterna.
Man ska ha extern vattenkylning med utblås nedåt eller luftkylning med slang om man ska få ner luften.

Ser bra ut om bara priset är rimligt på det.

Klart men har man ett aluchassi så blir det rätt varmt ovanpå.

Priset låg på 5000kr. Det är inte så extremt men man kan få betydligt bättre block och två såna radiatorer för mindre.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Radden suger ju stenhårt, alu+rör=inte bra alls.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Alltså varför va det inget om hur den klarar av att kyla hela datorsystemet?

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Jag har nästan exakt samma kylning. Samma radiator, fast bara fyra "rör". Även samma pump och nästan samma vattenblock + ett på gpun också. Och detta klarar kyla hela burken passivt(dvs utan nån fläkt) utan problem.

Nordblom: Radiatorn är anti-korrision behandlad. (Dock så har det börjat ge sig nu har jag märkt )

Permalänk

Jag tycker konstruktionen ser lite skör ut. Svårt att lyft den bjässen utan att hålla i radden och den ser som sagt för skör ut för det :/

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Lätt att bygga något liknade med en bilradiator vilket troligen skulle funka bättre.

Celler är bra mycket bättre en ett par rör med alu flänsar på.

har en 4 raders radioator från en Ford Mustang 67:a som skräpar hemma ;p Kanske vore nått att bygga vattenkylning av.

Permalänk
Medlem

alltså de är ju ingen nyhet, dom har ju den produkten o många fler sen många månader tillbaka ju.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske får ta och bygga något liknande med min radiator. Kan säga att det blev ganska varmt i rummet när jag körde prime95.

Permalänk
Hedersmedlem

Väldigt imponerande kylning, fast priset var i värsta laget.

Permalänk
Medlem

äh.. känns ju inte exakt som en produkt ändå, utan mer som ett hafsigt hopplock. en riktigt ful lösning. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint