Återkallade batterier leder till global batteribrist

Permalänk
Melding Plague

Återkallade batterier leder till global batteribrist

På grund av efterfrågan på ersättningsbatterier efter att Sony tvingats återkalla felaktiga batterier som kan fatta eld, är det nu stor brist på batterier till bärbara datorer.

Läs nyheten: Återkallade batterier leder till global batteribrist

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Så jävla lyckat... ett företag klantar sig och plötsligt skjuter batteripriserna på höjden (minskad utbud driver upp priser föruttsatt att efterfrågan är hög)

Permalänk
Medlem

inte oväntat...
Men jävligt klantigt av sony imo
Dethär borde vartförberedda på från förstabörjan och redan ha maxat ut all batteriproduktion de har och byggt upp lite lager redan från när de ens först talade om återkallning.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
inte oväntat...
Men jävligt klantigt av sony imo
Dethär borde vartförberedda på från förstabörjan och redan ha maxat ut all batteriproduktion de har och byggt upp lite lager redan från när de ens först talade om återkallning.

aha, så Sony skulle ha mörkat och riskara oskyldiga och intet ont anandes datoranvändares liv och lem när de får halva ansiktet bortsprängt istället?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
aha, så Sony skulle ha mörkat och riskara oskyldiga och intet ont anandes datoranvändares liv och lem när de får halva ansiktet bortsprängt istället?

Enligt en artikel på TheInq, så skulle ledningen redan förra året fått information om att det var problem med batterierna, men de såg ingen orsak till oro eftersom inget batteri hade fattat eld då.

Permalänk
Medlem

Äh sony hit och ditt, jag har aldrig gillat den firman. Det enda bra de gör är PS2. Hur som helst är det jävligt snicket av dom. Ingen orsak till oro i helvete heller. Det handlar troligen mer om att det fanns en risk att det skulle kosta att börja kolla upp och återkalla. Gjorde det i alla fall men av skadan blir man vis, hade troligen vart billigare att kolla från början.

Sen undrar jag, vad gör man med 8 mille dåliga batterier som kommit tillbaka? Lagervara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
aha, så Sony skulle ha mörkat och riskara oskyldiga och intet ont anandes datoranvändares liv och lem när de får halva ansiktet bortsprängt istället?

nej, men det kom ju knappast på en dag att deras batterier va dåliga. I samma stund någon hos sony ens föreslog återkallning så skulle man ju pumpat upp produktionen till max för att täcka återkallningarna, eller iallafall så mycket som möjligt av dem.

Och om de vetat att batterierna vardåliga redan innan de fattade eld så är det ju ännu mer anledning till att tycka de borde vart förberedda på möjligheten iallafall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

haha! global batteribrist!

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |