Permalänk
Medlem

Får ingen bild efter byte av minne

Hej det är så att min lillebror har en gammal dator som är en:

AMD Sempron 2500+ Socket A
768mb RAM
Sapphire Radeon X700pro med Zalman kylare
Ett Gigabyte mobo

Det är så att i måndags kom hans TwinMOS 512MB ram
Han hade 256mb ram innan, och det var så att han hade så bråttom att han tog ut minnet och han visste inte hur man satte i det så fråga han mig, Så satte jag i båda minnena (Inget stöd för Dual channel) Och så koppla jag i alla kablar osv.

Sen när jag trycker på start knappen så startar den upp normalt, men det ändå som inte funkade var att skärmen inte fick nån bild, så stängde jag av och testade med ett annat grafikkort men inget händer, så testar jag att ta ut 512 stickan först samma sak, sen testar jag att ha i 512 stickan bara, samma reaktion, testar att dra ut hdd kabeln och cd-rom, testat med både AGP grafik och PCI grafik samma sak, kan det vara att processorn och moderkortet gjort sitt? Det är ju ingen fara eftersom han ska få grafikkort, processor och moderkort. men det är ju synd att den är trasig då mina två systrar skulle få en egen. Men iaf kan det vara mobot och processorn som har gjort sitt eller kan det vara något annat?

Tacksam för svar

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Avstängd

Prova ta i ditt 256 minne, det kan vara så att ditt moderkort inte stödjer det nya minnet:/ jaja gl

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miggish
Prova ta i ditt 256 minne, det kan vara så att ditt moderkort inte stödjer det nya minnet:/ jaja gl

Har gjort det, även att bara att ha i 512 stickan

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

jag har samma bekymmer med min nya burk. jag bytte ut ett minne och efter det så startar datorn men skärmen startar inte och den piper som när man ringer upp med tellefonen... har testat att byta minnen flyttat portar bytit grafik kort och olika hdd's men fick höra av en polare att det kan vara cpun men har ganska svårt att tro det tacksam för hjälp jag med pice

Visa signatur

msi K8n neo, amd 64 3000+ socket 754, sound blaster live! 5.1. vattenkykning, 1,2 tb, antec låda hehh

Permalänk
Medlem

Resetta BIOS!

Antingen ta ur batteriet någon minut eller bygla om jumpern för ändamålet.

Stoppa sedan in 256-stickan och kör, det verkar som moderkortet är allergiskt mot det nya minnet.

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870