Armed Assault (Operation Flashpoint 2) Game Trailer

Permalänk
Medlem

Armed Assault (Operation Flashpoint 2) Game Trailer

Om en månad släpps spelet i tyskland och tjeckien, man kan beställa det från amazon.de
Kommer till svenska butiker i januari tyvärr

här har ni trailen till nästa års bästa spel

Officiella trailen här
http://www.youtube.com/watch?v=QUjtpFoGOp8

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk

Spelet blir nog bra, men jag måste säga att trailerna var sämst.

För någon som mig som aldrig hört talas om spelet så framgår det inte
om det är ett RTS eller FPS..
Liknar både bf2 och war on terror så.. ;P

Permalänk
Medlem

Detta blir kanon! Hoppas det är bra multiplayer läge så kommer detta bli Top 5 spel 2007.

Permalänk
Medlem

Hm hänger inte riktigt med... jag trodde OFP 2 skulle komma slutet av 2007 eller nått? Eller är det här typ ett nytt spel med ofp 1-motorn eller nått sånt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Hm hänger inte riktigt med... jag trodde OFP 2 skulle komma slutet av 2007 eller nått? Eller är det här typ ett nytt spel med ofp 1-motorn eller nått sånt?

OFP2 kommer antagligen aldrig komma, iaf inte från BIS som gjorde OFP1.
ArmA är en "uppföljare" till OFP1. Ibörjan såg det ungefär ut som OFP:elite(xbox)
men dom har uppgraderat det väldigt mycket sen dess.

ArmAs forum
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

några nyheter i ArmA
http://community.bistudio.com/wiki/Unique_Features_of_ArmA

BIS kommer även släppa ett till spel "game2" 2008

Permalänk
Medlem

Det är en helt ny motor dom har gjort till det.
Stöder unlimited mp och massa ai på samma gång.
Kommer bli det friaste spelet i år och med stor sannolikhet på top 5 listan

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Ah cool inte så insatt som sagt

Men låter ju jävligt nice det här.. 1an var ett av de få spelen jag köpt, riktigt bra singleplayer, och helt ruskigt kul med några polare över multiplayer..
Så ser fram emot det här helt klart!!

Permalänk
Medlem

Operation flashpoint är nog en av de bästa spelen som gjorts. Den används som simulator av bland annat Amerikanska navy seals och Svenska FMV.
Armed assault verkar suga, felet med OF var att det var buggigt och dålig grafik. Detta är ju på samma nivå nästan....

Ang. OF 2 så skulle det komma tidigt 2006 men har blivit försenat hela tiden och det har tagits bort från releaselistorna och inget nytt har sagts...

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Operation flashpoint är nog en av de bästa spelen som gjorts. Den används som simulator av bland annat Amerikanska navy seals och Svenska FMV.
Armed assault verkar suga, felet med OF var att det var buggigt och dålig grafik. Detta är ju på samma nivå nästan....

Ang. OF 2 så skulle det komma tidigt 2006 men har blivit försenat hela tiden och det har tagits bort från releaselistorna och inget nytt har sagts...

Du verkar ha noll koll på vad du pratar om.
OFP hade inte dålig grafik när det kom, det hade inte den bästa nej, men hur många andra spel fanns det då som hade samma storlek?
Ett år efter OFP kom släppte BIS expansionen Resistance som uppgraderade grafiken väldigt mycket, jag skulle t.o.m kunna säga att det var snyggare än BF1942 som kom samma år.
OFP hade dag/natt cykel(24h) och kunde se helt annorlunda ut beroende på vilken tid på dagen det var.

ArmA kommer vara en stor uppgradering från OFP.
ArmA använder en ny spelmotor samma som VBS2 kommer ha.
Grafiken är inte dålig. Grafiken ser verklig ut och det är ju det som är meningen.
Jag skulle iaf inte kalla den här grafiken dålig.
1.
2.
3.
ArmA kommer vara väldigt mer avancerat än många andra spel idag.
Det kommer alla möjliga spel sätt som, t.ex. coop, CTI, ctf och iom att ArmA kommer ha JIP så kan spelet pågå under väldigt lång tid.
Om man t.ex. kör CTI kan man byta av spelare så kriget kan pågå i flera dagar om man så vill.
ArmA kommer ha djur liv, så som kaniner, får, flugor mm..
Det har stöd för upp till 100+ spelare, beroende på servern
1000+ fordon/soldater sammtidigt på Ön
Dag/natt cykel, väder.
Det första? FPS som har stöd för TrackIR Demonstarion film från tidig E3 version.

Mer info kan hittas på BIS wiki-sida.
Info om unika saker i ArmA.

OFP2 kommer inte komma från BIS utan det heter nu "Game2" och släpps 2008 eller senare.
Du verkar inte vara så uppdaterad i dessa samanhang då ArmA och Game2 för första gången visades upp på E3 2005 och arbetet med ArmA startades i april 2005.
ArmA är så uppgraderat så man kan ta det som "OFP2" nu och inte något OFP1.5 som många har kallat det förut.

Du säger ju emot dig själv, först säger du att OFP1 var ett av det bästa spelen som gjorts och sen att ArmA kommer suga för att det är på samma nivå?
och hur kan du veta om det finns massor av buggar i ArmA, det har ju inte ens gått guld än.

Det det finns ingen militär som använder OFP, utan det heter VBS, som utvecklas av BIS dotterbolag BIA

Permalänk
Medlem

Längtar efter detta spel, Operation Flashback är det bästa spel jag har spelat.

Riktigt kul att spelet har stöd för TrackIR, fan va kul att testa....har bara kört med flyg och racing förut, ska bli spännande att se hur det funkar i FPS.

Visa signatur

Asus A8N-E | AMD64 x2 4400+ @ 2,48 | Corsair 2048MB PC3200 | Gainward GS 7800GTX @ 485/1400

Permalänk
Medlem

Jag har testat VBS1 och det var riktigt rolig. AK47 i det äger upp alla andra vapen, bara att hålla in avtryckaren och panga så träffar man från 500m lätt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mayzin
Längtar efter detta spel, Operation Flashback är det bästa spel jag har spelat.

Jag gillade nog Operation: Flashpoint mer.
ArmA ser ut att bli ett bra spel, men jag ska nog ändå försöka hålla nere förväntningarna för att inte riskera att bli besviken. Det gäller iofs för alla nya spel.

Permalänk
Medlem

Känner mig lite skeptisk till hur trackir skulle kunna funka till ett fps så man sitter och rör på huvudet hela tiden vilket hade gjort att man driftade iväg med siktet hela tiden när man försöker skjuta någon.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snakedad
Känner mig lite skeptisk till hur trackir skulle kunna funka till ett fps så man sitter och rör på huvudet hela tiden vilket hade gjort att man driftade iväg med siktet hela tiden när man försöker skjuta någon.

har du kollat på denna?
Demonstration film från tidig E3 version.

Permalänk
Medlem

Angående TrackIR ser jag inte att det skulle vara större problem med att sikta osv i ett FPS än vad det är i ett flygspel, där du dessutom riskerar att krasha... det är ganska små rörelser som görs.

Rekommenderar ialla fall TrackIR till alla som gillar flygspel! (Nog med reklam för TrackIR)

Visa signatur

Asus A8N-E | AMD64 x2 4400+ @ 2,48 | Corsair 2048MB PC3200 | Gainward GS 7800GTX @ 485/1400

Permalänk
Medlem

Det här ser så jävla grymt ut. Nån som vet om man kan installera spelet på engelska om man köper den versionen som släpps i tyskland/tjeckien?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pert
Det här ser så jävla grymt ut. Nån som vet om man kan installera spelet på engelska om man köper den versionen som släpps i tyskland/tjeckien?

Det jag har hört av mina vänner i BIS är att dom utveckat spelet helt i engelska och kommer enbart att ha Cz / Ger subs. Om man kan ta bort tom därimot vet ja inte .

Du kan beställa den tyska versionen här när den släpps.

http://www.amazon.de/Morphicon-Armed-Assault/dp/B000I5Y7QK/sr...

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tack för länken till amazon, ska klippa spelet direkt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Du verkar ha noll koll på vad du pratar om.
OFP hade inte dålig grafik när det kom, det hade inte den bästa nej, men hur många andra spel fanns det då som hade samma storlek?
Ett år efter OFP kom släppte BIS expansionen Resistance som uppgraderade grafiken väldigt mycket, jag skulle t.o.m kunna säga att det var snyggare än BF1942 som kom samma år.
OFP hade dag/natt cykel(24h) och kunde se helt annorlunda ut beroende på vilken tid på dagen det var.

ArmA kommer vara en stor uppgradering från OFP.
ArmA använder en ny spelmotor samma som VBS2 kommer ha.
Grafiken är inte dålig. Grafiken ser verklig ut och det är ju det som är meningen.
Jag skulle iaf inte kalla den här grafiken dålig.
1.
2.
3.
ArmA kommer vara väldigt mer avancerat än många andra spel idag.
Det kommer alla möjliga spel sätt som, t.ex. coop, CTI, ctf och iom att ArmA kommer ha JIP så kan spelet pågå under väldigt lång tid.
Om man t.ex. kör CTI kan man byta av spelare så kriget kan pågå i flera dagar om man så vill.
ArmA kommer ha djur liv, så som kaniner, får, flugor mm..
Det har stöd för upp till 100+ spelare, beroende på servern
1000+ fordon/soldater sammtidigt på Ön
Dag/natt cykel, väder.
Det första? FPS som har stöd för TrackIR Demonstarion film från tidig E3 version.

Mer info kan hittas på BIS wiki-sida.
Info om unika saker i ArmA.

OFP2 kommer inte komma från BIS utan det heter nu "Game2" och släpps 2008 eller senare.
Du verkar inte vara så uppdaterad i dessa samanhang då ArmA och Game2 för första gången visades upp på E3 2005 och arbetet med ArmA startades i april 2005.
ArmA är så uppgraderat så man kan ta det som "OFP2" nu och inte något OFP1.5 som många har kallat det förut.

Du säger ju emot dig själv, först säger du att OFP1 var ett av det bästa spelen som gjorts och sen att ArmA kommer suga för att det är på samma nivå?
och hur kan du veta om det finns massor av buggar i ArmA, det har ju inte ens gått guld än.

Det det finns ingen militär som använder OFP, utan det heter VBS, som utvecklas av BIS dotterbolag BIA

haha, ok grabben.... Du vet bäst.
själv jobbar man på fmv men ok

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
haha, ok grabben.... Du vet bäst.
själv jobbar man på fmv men ok

Om du menar det där med det militära, så vet jag naturligtvis inte vad FMV använder för grejer. Men jag trodde det var VBS som gällde i det militära.

Är det så att FMV och navy seals inte har råd med den bättre militärsimulatorn VBS som USMC använder?
USMC ska även uppgradera till VBS2 när det kommer.
http://www.virtualbattlespace.com/

Permalänk
Medlem

4 videos om nyheter i AA bla att man kan simma nu och lite nya animationer.

http://www.armedassault.eu/news.php?readmore=227

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nya screenshots dom ser väldigt bra ut

http://ofp.4players.de/cms/news.php?id=1089

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk

Två nya filmer: 1 ,2. Börjar se riktigt bra ut nu!
Spelet släpps i Tjeckien, Slovakien och Polen på fredag så man kanske kan hoppas på några rescensioner till helgen?
Och förhoppningsvis ett demo rätt snart med.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem

Tror det släpps i Polen den 24e, tyskland släpps den 30e och övriga europa Q1 2007=antagligen i februari.

Men det går ju att beställa från tyskland men då är all text, menyer och sånt på tyska.

Permalänk
Medlem

Jag älskade ettan men nätkoden var katastrofal. Jag höll ut under många månader och patch efter patch åkte in men inget fixade det. Jag har hört att det nu ska vara fixat men nu finns det knappt några som spelar spelet längre. Om det inte är fixat lär spelet floppa rätt hårt, i alla fall multiplayerdelen.

Minimum Specification:

* CPU: 2 GHz
* RAM: 512 MB
* Nvidia Geforce FX with 128 MB RAM & pixel shader 2.0, ATI Radeon 9500 with 128 MB of RAM
& pixel shader 2.0
* Free HD Space: 3 GB (or more as needed for downloadable addons)
* Software: Windows XP or Windows 2000 and DirectX 9

Recommended Specification:

* CPU: 3 GHz
* RAM: 1 GB
* Video Card: Nvidia 6800 and above or Ati x800 and above with at least 256 MB RAM
* Free HD Space: 3 GB (or more as needed for downloadable addons)
* Software: Windows XP and DirectX 9

Man kanske ändå får igång det på min burk. P4 3,0 HT, 2 GB ram, Radeon 9800 Pro. *Hoppas*

Permalänk
Medlem

Jo då det finns gått om folk som spelar det fortfarande, det finns även många svenskar som spelar det fortfarande. Har själv vart med i en svensk klan några år och den är fortfarande "aktiv" fast mest när det spelas matcher mot andra.
Man "måste" ha expasionen Resistance för att köra på internet.

Permalänk
Medlem

Undrar jag om jag inte kommer att tycka att detta spel är för realistiskt. Sketa jobbigt när man dör så lätt. *PANG!* *dör.* inte en aning om varifrån skottet kom. Lite som GRAW innan man lärde sig var de gömde sig.

Permalänk
Medlem

Det är ju skithärligt!
Drömmer om ett nytt Ghost Recon, fast tills dess får detta duga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanr4
Undrar jag om jag inte kommer att tycka att detta spel är för realistiskt. Sketa jobbigt när man dör så lätt. *PANG!* *dör.* inte en aning om varifrån skottet kom. Lite som GRAW innan man lärde sig var de gömde sig.

Haha, det kan du räkna med att det kommer vara. Dom har gjort det så realistiskt som möjligt.

Och ni som pratar om VBS1 och OFP:s användning inom militären så har amerikanska USMC VBS1 samma med navy seals, FMV här i sverige använder dock en modifierad version av OFP, var ett reportage om det på www.ofp.info för nåt år sen kommer jag ihåg.

(stolt medlem i vbs1 communityn:))

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe