Datacenter i en kontainer?

Permalänk
Medlem

känns ganska idiotiskt att köra Fire T1000 servrar i den tycker jag. T1000 servrarna med Niagara CPUn är ju anpassade efter HTTP och databas hanteringar och är i princip värdelösa på floatingpoint operations. Och jag har en känsla av att beräkningar som oljebolag, militär osv skulle kunna behöva av en sådan maskin är just väldigt floatingpoint baserade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Tror att militären kommer köpa såna.
det är ett smidigt sätt och bygga upp en infrastruktur i krisregioner för att koordinera styrkor och kapaciteter i krisregioner. bra sak kan rädda liv faktiskt.
hade varit bra och ha en sån när katastrofen i thailand hände.
stora fraktplan kan ladda in flera såna containers.

Vad för sorts nytta skulle den kunna göra i thailand som den inte skulle kunna göra i valfri världsdel?

Permalänk
Medlem

tsunami dämpare såklart

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

finns det uttag till keyboard, mus och bildskärm på denna eller?

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

nepp, du får med en borr och en ritning så du kan borra upp usb portar..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Häftigt.

Ja man kan ju hyra elverk, luftkonditionering och allt i containerform idag, så varför inte ett datacenter?

Permalänk

Dom ryska Kontainer tjuvarna får det lätt. Packat och klart

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Avstängd

Ingen nyhet precis i sin helhet, Sun har redan lastbilar som just dom... men nyheten är ju att det är kontainer inte släpvagn.

Sett lastbilen i arboga ett par gånger, försvarets område..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

På minner om en grejj jag såg i tidningen här hemma för nått år sen. Hamnpersonalen i Luleå hade kommit på en ny grym uppfinning som användes om någon skadade sig eller man var tvungen att evakueras, det var en kontainer som var inrett som en ambulans typ. Den stog på kajen och sänktes ner brevid den skadade ombord på skeppet. Innan den vart nedsänkt hoppade väll en eller två killar in i kontainern och följde med för att hjälpa den skadade.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YberlAggen
DX10 är faktiskt också på gång ;D

lite cool faktiskt hade jag en skulle jag lätt ha den på framsidan för att det skulle vara grymt mycket respekt att ha en server som är lite värre än det andra ;D. Men elräkningen blir nog ett helvete =/

sök jobb hos ringhalls och ställ den ute på parkeringen:P

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

"Datacenter i en kontainer?"

Det stavas Container -.^

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kontainer

För övrigt en rätt användbar pryl, kan ju flytta in i den ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite småkul att du länkar till Kontainer då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Lite småkul att du länkar till Kontainer då

Klicka på länken och läs rubriken

"Container
Wikipedia
(Omdirigerad från Kontainer)"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo jag är medveten om det tyckte bara det var lite roligt.