HP passerar Dell i tredje kvartalet

Permalänk
Melding Plague

HP passerar Dell i tredje kvartalet

Enligt två rapporter från analysföretagen IDC och Gartner har HP sålt fler datorer än Dell i tredje kvartalet. Det är första gången sedan 2003 som HP har sålt mest datorer världen över. HP har ökat sin försäljning med cirka 15 procent jämfört med tredje kvartalet förra året.

Läs nyheten: HP passerar Dell i tredje kvartalet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

inte så förvånande efter xps 700 strulet som dell har haft

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

Jag är inte heller så förvånnad. HP kommer väldigt starkt med produkter till helt rätt pris utan massa strul :). Tar nästan själv enbart hem HP nummera efter allt strul med Acer.

Permalänk
Medlem

verkligen inte förvånande. Köper inte in dell till firman överhuvudtaget längre.

Permalänk
Hedersmedlem

Inlägg om nu korrigerat tryckfel borttaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
inte så förvånande efter xps 700 strulet som dell har haft

Vad var det för fel på dem då?
Visst vet man att Dell suger när det gäller prestanda/pris men vad var det exakt som var defekt med XPS 700?

Permalänk
Medlem

HP va inte rädda att ta in AMD i sitt sortiment och det har säkert bidragit till en ökad försäljning samt extra klirr i kassan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
HP va inte rädda att ta in AMD i sitt sortiment och det har säkert bidragit till en ökad försäljning samt extra klirr i kassan.

Jo men dell sålde ju sämre när de tog in AMD? ;D

Permalänk
Medlem

Just nu känner jag mig mycket negativg inställd till HP

Jag har en HP-laptop från jobet, den har nice prestanda med en Core2Duo-prolle och 1 gig minne men HP kunde inte kosta på sig mer än 2 USBportar, svideo-ut eller mer än 40 gigs hårddisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
HP va inte rädda att ta in AMD i sitt sortiment och det har säkert bidragit till en ökad försäljning samt extra klirr i kassan.

Precis min tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Just nu känner jag mig mycket negativg inställd till HP

Jag har en HP-laptop från jobet, den har nice prestanda med en Core2Duo-prolle och 1 gig minne men HP kunde inte kosta på sig mer än 2 USBportar, svideo-ut eller mer än 40 gigs hårddisk.

Skyll inte det på hp. Det finns ju mer än en modell att välja mellan.

Permalänk

Jag tycker usb generelt är väldigt snålt på laptops tyvär. 6portar eller nåt hade jag helst se

Permalänk
Medlem

Bara jag som svär över min bärbara från HP som det är precis omöjligt att ha ett fullt fungerande Linux-system på?

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Jag tycker usb generelt är väldigt snålt på laptops tyvär. 6portar eller nåt hade jag helst se

Hur snyggt är det då?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Hur stor roll spelar det? Min parallelport är inte så sexig heller så

Permalänk
Medlem

Fler USB-portar tar upp plats, något det inte direkt är gott om på bärbara. Det finns ju USB-hubbar annars om man har stort behov.

Jag tror inte 2 eller 4 USB-portar är den avgörande skillnaden mellan varför HP sålt mer än Dell.. vi får nog leta betydligt större och mer generella faktorer.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Har sålt mycket HP på jobbet på slutet, tycker de har väldigt prisvärda stationära kontorsdatorer. På den bärbara sidan har de några bra modeller, men prislappen är något högre, Acer har mer prisvärda bärbara datorer inriktade mer mot underhållning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

HP är även underbart billiga!
http://h30094.www3.hp.com/product.asp?sku=2838500&sc=CNET&jum...
Ahh! Bara 40 000 kronor för 160 GB hårddisk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Just nu känner jag mig mycket negativg inställd till HP

Jag har en HP-laptop från jobet, den har nice prestanda med en Core2Duo-prolle och 1 gig minne men HP kunde inte kosta på sig mer än 2 USBportar, svideo-ut eller mer än 40 gigs hårddisk.

Det beror bara på att datorn är ur HPs budgetserie. Alla tillverkare har sånna serier som saknar TV-ut och är allmänt snåla på hårdvara. Du får klaga på jobbet ifall du ska klaga

Anledningen till att HP lyckats så bra är för att de erbjudit billigare datorer än Dell samtidigt som man säljer datorer i fysiska butiker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Jag är inte heller så förvånnad. HP kommer väldigt starkt med produkter till helt rätt pris utan massa strul :). Tar nästan själv enbart hem HP nummera efter allt strul med Acer.

Hp utan strul, men snälla ni!

www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=538360

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Jag är inte heller så förvånnad. HP kommer väldigt starkt med produkter till helt rätt pris utan massa strul :). Tar nästan själv enbart hem HP nummera efter allt strul med Acer.

haha no offence men har jobbat med HP skit i fyra år o kan inte tänka mig att ex Dell har mer problem än HP

ingen av dom som jag arbetade med kommer någonsin att köpa en HP dator, vi som inte byggde själva köpte Dell..

HP är ett jävla skitföretag helt enkelt, noll service, noll kvalité osv osv, dom kan sälja men dom kan inte ta hand om de datorer som dom redan sålt, inte på den svenska marknaden iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Har sålt mycket HP på jobbet på slutet, tycker de har väldigt prisvärda stationära kontorsdatorer. På den bärbara sidan har de några bra modeller, men prislappen är något högre, Acer har mer prisvärda bärbara datorer inriktade mer mot underhållning.

Men Acer har massa problem med touchpads där muspekaren löper amok, verkar dock inte hjälpa att byta touchen heller :s